At genfinde gnisten - Hvad kan vi lave sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

oo

hmm...vi har aldrig været ved at miste gnisten eller gå fra hinanden, men for 3 år siden var vi i Lust og fandt et "spil" hvor der er dame og mande kort og så skiftes man til at trække et kort op af posen hver uge. der er nok til et helt år og de er ligesom skrabelodder, som man så skraber og så står der noget man skal gøre for den anden/hinanden. vi aftalte at man godt måtte ændre kortet så det passede til omstændighederne og OS, men det var dælme sjovt skiftevis selv at skulle planlægge ting i hemmelighed og skulle overraskes. det var alt lige fra midnatsmassage til gåture hånd i hånd, til kærestebreve. en af gangene hentede jeg Søren da han kom fra arbejde inde på hovedbanen med madkurv og så gik vi sammen til rundetårn og så på månen (de har nogle gange åbent med stjernekikkert helt helt øverst oppe). en anden gang havde Søren skrevet et kærestebrev og klippet det i stykker og gemt det rundt om i lejligheden i bl.a. bøger der betød noget særligt for os det er bare en god måde at få et los i røven på, når man ikke lige kan huske hvordan man gør med det der forelskelsesnoget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

louise8723

Tjuhl skriver:

hmm...vi har aldrig været ved at miste gnisten eller gå fra hinanden, men for 3 år siden var vi i Lust og fandt et "spil" hvor der er dame og mande kort og så skiftes man til at trække et kort op af posen hver uge. der er nok til et helt år og de er ligesom skrabelodder, som man så skraber og så står der noget man skal gøre for den anden/hinanden. vi aftalte at man godt måtte ændre kortet så det passede til omstændighederne og OS, men det var dælme sjovt skiftevis selv at skulle planlægge ting i hemmelighed og skulle overraskes. det var alt lige fra midnatsmassage til gåture hånd i hånd, til kærestebreve. en af gangene hentede jeg Søren da han kom fra arbejde inde på hovedbanen med madkurv og så gik vi sammen til rundetårn og så på månen (de har nogle gange åbent med stjernekikkert helt helt øverst oppe). en anden gang havde Søren skrevet et kærestebrev og klippet det i stykker og gemt det rundt om i lejligheden i bl.a. bøger der betød noget særligt for os det er bare en god måde at få et los i røven på, når man ikke lige kan huske hvordan man gør med det der forelskelsesnoget

kan du fortælle hva "spillet" hedder?

Anmeld

13. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har haft lidt svært ved at komme i gang med knulleriet efter graviditet, fødsel og med et kolikbarn og vi har så for at gøre det lidt mindre seriøst købt et spil som hedder Discover Your Lover - det er rettet mod par og er ret sjovt, med både trivia om sex, udfordringer på både ærlighed, intimitet, sex og kærlighed... Det kan da godt anbefales 

Anmeld

13. juni 2010

oo

louise4060 skriver:

kan du fortælle hva "spillet" hedder?

jep, det er det her: http://lust.dk/da/webshop/games/52_weeks_of_romance.htm

Anmeld

13. juni 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

Ej hvor er det fantastisk!!!! Det skal vi sgu have!!!!

Anmeld

13. juni 2010

mrsMary

Helt ærligt, så er det bare sur r** at være småbørnsforældre! Det bliver hurtigt et 'samarbejdsforhold' istedet for et kæresteforhold.....men det burde være 'forbudt' at gå fra hinanden før barnet er min. 3 år, for det vender igen! Bare rolig :-)

Jeg ved det ikke er lige til at få øje på, når du står midt i det....og alle de forrige indlæg har klart nogle gode forslag. Jeg må indrømme, at jeg ikke selv havde orket dem, da jeg/vi var 'i krise'. Søvnmangel og følelsen af intet at have at sige til hinanden gør det lidt akavet med 'lege' :-) Vi kunne dog stadig' mødes', når vi var enige om, at middagen på restauranten med et lille barn var en aldeles rædselsfuld oplevelse, at turen i biffen stjal en times god søvn, eller dele et hysteriskt grineflip over den groteske søvntortur man kan udsættes for som småbørnsforældre....osv osv.

Hold nu bare ud, for I kommer tættere ud på den anden side :-)

Held og lykke med jer.

Anmeld

13. juni 2010

LotteN

Tjuhl skriver:

Det lyder som en genial ide - det tror jeg vidst lige jeg skal fortælle kæresten om, for det kunne vi sandelig også godt bruge herhjemme...

Anmeld

13. juni 2010

3xM

hmmm hvad med at har nogle faste børne frie dage hvor i bare husker hinanden, ikke nødvendigvis hvor der skal bruges penge men bare nyde hinanden uden at have børn, vasketøj etc. ??

børne frie dage kan i jo evt planlægge et stk tid i forvejen m bedste forældre eller anden måde at afsætte dem på...så glæder man sig også lidt på forhånd og indlæg lige andre aftaler er udelukket disse dage-det er JERES dage

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Tak for de mange svar, jeg synes i kommer med nogle virkelig gode råd. Tusind tak for det! Har nu ikke børn endnu, så derfor er det ikke et problem at får "forældertid" til hinanden, men en travl hverdag og en del press er åbenbart nok til, at slå os lidt ud.

Jeg er helt sikker på vi ville have godt af lidt kvalitetstid sammen. Tror jeg vil lave en lækker middag og evt. overraske ham med en Tivoli tur eller lign. en af de kommende dage, men er det for almindeligt? Tænker, det ikke behøver være noget vildt og voldsomt for at vi får noget ud af det? På sigt vil jeg helt sikkert gerne invitere ham på noget spa ophold, det kunne virkelig være skønt.

I dag har vi bare puttet og set film, og det har bare været fantastisk dejligt at være sammen og lukke verden ude.

Jeg håber inderligt det lykkes for os at finde gnisten igen, for jeg vil absolut ikke af med min mand.

Vil prøve at update lidt i de kommende uger.

Anmeld

14. juni 2010

Silvermist1

mrsMary skriver:

Helt ærligt, så er det bare sur r** at være småbørnsforældre! Det bliver hurtigt et 'samarbejdsforhold' istedet for et kæresteforhold.....men det burde være 'forbudt' at gå fra hinanden før barnet er min. 3 år, for det vender igen! Bare rolig :-)

Jeg ved det ikke er lige til at få øje på, når du står midt i det....og alle de forrige indlæg har klart nogle gode forslag. Jeg må indrømme, at jeg ikke selv havde orket dem, da jeg/vi var 'i krise'. Søvnmangel og følelsen af intet at have at sige til hinanden gør det lidt akavet med 'lege' :-) Vi kunne dog stadig' mødes', når vi var enige om, at middagen på restauranten med et lille barn var en aldeles rædselsfuld oplevelse, at turen i biffen stjal en times god søvn, eller dele et hysteriskt grineflip over den groteske søvntortur man kan udsættes for som småbørnsforældre....osv osv.

Hold nu bare ud, for I kommer tættere ud på den anden side :-)

Held og lykke med jer.

Wow, so true

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.