Livets svære valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Åh nej det er da bare noget møg.... Ja der er jo desværre ingen af os der kan råde dig til hvad du skal gøre.... Jeg ville ikke selv kunne få en abort da jeg ville blive alt for ked af at få det fjernet og det ville blive en evig spekulation hos mig... Men uanset hvad du vælger ved du at du har NS'ernes fulde opbakning. STORT kram til dig.

Mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Åhhhh.............Søde ven. Det er en rigtig svær og smertefuld situation at stå i. Men gør du det der føles rigtigt for jeres familie..............men husk, at du ikke må gøre vold på dig selv fordi i ikke er helt enige. Jeg forstår og respektere dit valg, for 3 børn på 3 år, er nok mere end de fleste kan overskue.

Sender kram din vej.

Ja det er det. For jeg kan ikk engang sige ja eller nej til om jeg vil ha det. For jeg ved det ikk rigtig.

Ja 3 børn på 3 år er jo meget og der skal masser af overskud til. Jeg har jo heller ikk lyst til at sige, jeg vil ha det. Hvis kæreste helst ikk vil og det går ud over de 2 andre børn.

Tak for krammet

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg skriver med rødt

Karo skriver:

Hej Søde

Jo, jeg kan godt gætte hvem du er. Nu har jeg jo også to børn som er født med næsten det samme mellemrum som dine, og jeg kan ikke forestille mig at skulle have en til om 9 mdr. Forskellen er så også at herhjemme er vi afklaret med at vi ikke skal have flere børn. Ida blev vores den sidste og sådan er det.

Ja vores børn ligger meget tæt og jeg ved heller ikk om jeg kan forstille mig at ca 1 mdr før den yngste bliver 1 år skal jeg ha en nu. Ja problemet er jo jeg gerne vil ha flere børn.

Jeg vil ikke råde dig til at gøre hverken det ene eller det andet, da det er din mands og din beslutning om i vil beholde den eller ej. Men husk nu at det er din krop der enten skal igennem en abort eller endnu en graviditet og du skal også være tryk ved beslutningen.

Du skal vide at uanset hvad i beslutter jer for, så træffer i den rette beslutning for jeres familie og det er det vigtigeste. Jeg vil ikke dømme dig hvis i vælger aborten, og du kan altid komme til mig (og garanteret også resten af nsérne) hvis du har brug for trøst eller bare en lille snak.

Stort herfra.

Mange tak.

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Tulipan skriver:

Hvordan er det gået?

Da jeg jo ikk helt ved hvornår jeg er blevet gravid og lægen ikk helt kunne sige det med sikkerhed.

Fik jeg en tid på Rigshospitalet samme dag for at find eud af hvor langt jeg var henne.

De sagde så 8 uger, så der er lidt tid at løbe på. De ville så sende papirerne til Gentofte i dag.

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

åh altså. det er da et svært valg uanset hvordan man vender og drejer det, men du lyder egentlig rimelig afklaret omkring at I ikke skal have det. så jeg er sikker på du gør det rigtige, både for dig og din familie.

Lidt og måske mere end jeg vil indse.

og man skal ikke tænke på alle mulige andre i den situation! jeg mener, at jeg har skullet kæmpe for det, gør ikke at jeg på nogen måde dømmer de kvinder der vælger et eller flere børn fra. det er jo ikke MINE børn de har valgt fra. jeg går i høj grad ind for fri abort du skal bare tænke på jer og jeres situation...og måske også din mavefornemmelse da du testede, for den fortæller vist ret meget om hvordan du egentlig selv har det med denne graviditet.

Jeg forventede heller ikk dig som at være den fordømmene type. Men jeg synes i nogen tilfælde er det for at for en abort.

Ja, det var ikk med glæde i sindet, at jeg tog testen. Jeg håbede jo lidt den kun sagde 1 streg, for så havde jeg jo ikk noget at skulle tage en beslutning om. Da jeg så de 2 streger var det jo ikk lytter glæde jeg følte, det var mere HVA FANDEN gør vi. Så det er nok den rigtige beslutning, selvom den lige nu virker svær og lidt forkert.

Men efter i går hvor jeg havde det af HT og lå i sengen hele dagen. Kunne jeg godt se at være gravid lige nu ikk er smart og det vil jo forsætte. ulemperne ved at være gravid.

Den store ville jo sin mor hele tiden og hørte ikk efter far.

du får et kæmpe kram herfra

Mange tak

Mange tak.

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg har ikke rigtig noget klogt at sige som alle de andre kloge kvinder ikke allerede har sagt.
Så jeg vil bare sende dig et stort knus!

Mange tak Tina.

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ja som overskriften skriver ja så er livet jo ikk let og nogen gang skal der tages svære valg.

Lige nu har jeg måtte tage en meget svær beslutnig.

Jeg har altid haft den holdning, at er man gravid, ja så er man gravid. For man kan jo altid tage sine forebehold for ikk at blive gravid. Den nemmeste løsning ville nok være intet sex. Jeg kommer nemlig også til at tænke på dem som har sex til højre og venstre som bare tager en pille eller fjerner det, og så er der dem som Trine som skal kæmpe en kamp for at blive gravid.

Her hjemme har vi været meget forsigtige, netop for jeg ikk skulle blive gravid.

Men nu hvor jeg var så træt hele tiden og at jeg ikk have fået min mens, er jo uregelmæssigt efter en fødsel.

Det viser sig så at den ENE gang jeg måske kunne blive gravid blev jeg det.  Hvor store er de odds lige.

Vi har herhjemme snakket om det, og selvom jeg ser det som forkert at gøre, og gerne vil beholder det.  Så ved jeg godt for vores alle vedkommende, ville være bedste at få det fjernet.

Manden vil gerne vente et par år, og han kan ikk overskue et barn mere. Vi skulle flytte, mindre tid til de andre 2, og så 2 børn med under 1 år imellem.

Pengene ville blive små.

Jeg ved jo godt at jeg som kvinde har det eneste og sidste ord om jeg vil beholde det, men jeg vil jo også bare skade vores forhold, hvis jeg valgt at gå overhovedet på min kæreste.

Jeg havde det svært i torsdags da jeg så de 2 streger, for jeg havde håbet på der kun ville være en, og jeg vidste også godt lidt selv, at det ikk lige var tiden til en baby til.

Men det positive i det, må være at når vi vil ha flere at det nok ikk er et problem for mig at blive gravid.

Jeg undskylder at det blev så langt. Det er dejligt I altid er her, når man har brug for at snakke med andre end ens familie

Håber I alle ha haft en god lørdag

P.s det gør ikk noget hvis I gætter mig, jeg er ano da jeg ikk vil ha min familie ved noget, og det er jo nettet så ved man jo aldrig.

åh søde... jeg kommer til at tude lidt nu...

for godt en måneds tid siden, var jeg sgu bange for at jeg selv kunne være gravid... mens udeblev og jeg pletblødte kun en smule.... jeg var dårlig osv... men det har vist sig "kun" at være stressbetinget...

der var slet ingen tvivl om hvad jeg skulle hvis jeg havde været gravid... Det var blevet en abort... og det kunne jeg slet ikke holde ud at tænke på! men jeg kunne heller ikke holde ud at tænke på, at min ryg slet slet ikke er rustet til en graviditet endnu, og det ville betyde at jeg skulle ligge på langs med smerter konstant! og det vil jeg bare ikk btde Nikoline... Hun skal have sin mor nu! nu hvor det går den rigtige vej, så vil jeg for alt i verden ikk gøre noget for at det skal gå den anden vej!

jeg synes det er flot du skriver om det! det må være rart at få situationen skrevet ned og talt ud! jeg har ikk gættet hvem du er, og jeg gætter det nok heller ikke...Men du skal vide, at du skal vælge det i mener er bedst... og du har i alt fald min støtte uanset hvad.... der er ingen mennesker der får en abort for sjov...

det er mega uheldigt at du er blevet gravid, men jeg håber du har lært lektien! :0)

kæmpe stort knus!

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

msax skriver:

Jeg er så dårlig til at gætte hvem der gemmer sig bag de anonyme indlæg - og denne gang vil jeg ikke prøve.

Ærligt så har jeg det svært med aborter, men ved også det at det kan være det HELT rigtige for andre.

Lige mine ord.

Statistisk bliver de fleste aborte rent faktisk foretaget på kvinder der har et eller flere børn på under 2 år - og ikke på enlige med one night stands. Så du er ikke alene. Ikke at det gør din/jeres beslutning nemmere, men ... Det vidste jeg så ikk.

Jeg håber du og din mand for taget den rigtige beslutning, den som er den rigtige for jeres familie lige nu.

Du er altid meget velkommen til at lufte tanker og få snakket ud ved en personlig besked (hvis du har adresse listen må du også meget gerne ringe), hvis du har behov. Jeg lytter gerne og bakker til hver en tid op om hvad du beslutter dig for. Mange tak for det.

Sender det største KRAM afsted i din retning.

SMIL fra Mette

Jeg er ikk på adresselisten men vil gerne.

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

åh søde... jeg kommer til at tude lidt nu...

for godt en måneds tid siden, var jeg sgu bange for at jeg selv kunne være gravid... mens udeblev og jeg pletblødte kun en smule.... jeg var dårlig osv... men det har vist sig "kun" at være stressbetinget... Det havde jeg håbet mit var.

der var slet ingen tvivl om hvad jeg skulle hvis jeg havde været gravid... Det var blevet en abort... og det kunne jeg slet ikke holde ud at tænke på! men jeg kunne heller ikke holde ud at tænke på, at min ryg slet slet ikke er rustet til en graviditet endnu, og det ville betyde at jeg skulle ligge på langs med smerter konstant! og det vil jeg bare ikk btde Nikoline... Hun skal have sin mor nu! nu hvor det går den rigtige vej, så vil jeg for alt i verden ikk gøre noget for at det skal gå den anden vej!

jeg synes det er flot du skriver om det! det må være rart at få situationen skrevet ned og talt ud! jeg har ikk gættet hvem du er, og jeg gætter det nok heller ikke...Men du skal vide, at du skal vælge det i mener er bedst... og du har i alt fald min støtte uanset hvad.... der er ingen mennesker der får en abort for sjov... Ja det er dejligt at kunne skrive om det og hører hvad andre synes og mener.

Hvis det er så har min den ældste noget over det meste af kroppen, som din datter på kinderne.

det er mega uheldigt at du er blevet gravid, men jeg håber du har lært lektien! :0)

Hov hov Karina vær sød. Ja jeg har INGEN sex til kæresten.

Nej jeg havde sagt til kæreste efter den ene gang han måtte vente til jeg kunne begynde på p-piller. Men der var det for sent.

kæmpe stort knus!

...

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

...

hmm så har jeg måske gættet det;0)

jeg håber du kommer gennem valget, uden ar på sjælen! du må huske at i vælger det i mener er bedst! og det er jo ikke ligefrem fordi det er den lette løsning!

jeg var SÅ nervøs for hvis jeg skulle have en abort... jeg har jo haft en svær depression tidligere og har været lige på vippen igen med alt det her ryg halløj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.