Livets svære valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
25 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2010

Anonym trådstarter

Ja som overskriften skriver ja så er livet jo ikk let og nogen gang skal der tages svære valg.

Lige nu har jeg måtte tage en meget svær beslutnig.

Jeg har altid haft den holdning, at er man gravid, ja så er man gravid. For man kan jo altid tage sine forebehold for ikk at blive gravid. Den nemmeste løsning ville nok være intet sex. Jeg kommer nemlig også til at tænke på dem som har sex til højre og venstre som bare tager en pille eller fjerner det, og så er der dem som Trine som skal kæmpe en kamp for at blive gravid.

Her hjemme har vi været meget forsigtige, netop for jeg ikk skulle blive gravid.

Men nu hvor jeg var så træt hele tiden og at jeg ikk have fået min mens, er jo uregelmæssigt efter en fødsel.

Det viser sig så at den ENE gang jeg måske kunne blive gravid blev jeg det.  Hvor store er de odds lige.

Vi har herhjemme snakket om det, og selvom jeg ser det som forkert at gøre, og gerne vil beholder det.  Så ved jeg godt for vores alle vedkommende, ville være bedste at få det fjernet.

Manden vil gerne vente et par år, og han kan ikk overskue et barn mere. Vi skulle flytte, mindre tid til de andre 2, og så 2 børn med under 1 år imellem.

Pengene ville blive små.

Jeg ved jo godt at jeg som kvinde har det eneste og sidste ord om jeg vil beholde det, men jeg vil jo også bare skade vores forhold, hvis jeg valgt at gå overhovedet på min kæreste.

Jeg havde det svært i torsdags da jeg så de 2 streger, for jeg havde håbet på der kun ville være en, og jeg vidste også godt lidt selv, at det ikk lige var tiden til en baby til.

Men det positive i det, må være at når vi vil ha flere at det nok ikk er et problem for mig at blive gravid.

Jeg undskylder at det blev så langt. Det er dejligt I altid er her, når man har brug for at snakke med andre end ens familie

Håber I alle ha haft en god lørdag

P.s det gør ikk noget hvis I gætter mig, jeg er ano da jeg ikk vil ha min familie ved noget, og det er jo nettet så ved man jo aldrig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

JustAnotherName

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive....

Øv, at det sker på så upassende tidspunkt, på trods af Jeres forsigtighed.

Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle gøre, hvis det var mig.
- Og dog. Jeg tror nu allligevel, at viden om, hvilket vidunder der kommer ud af det, ville gøre, at jeg på ingen måde kunne få mig selv til at vælge abort.
.......Så måtte jeg føde, og derefter få bundet en seriøs knude på æggestokkene (eller noget andet som udelukkede en ny graviditet igen så hurtigt). For jeg tror tankerne om det barn som ikke blev, altid ville nage mig.

Nejj..... Jeg ville nu nok ikke selv kunne vælge fra!
Selvom min situation lige nu er, at jeg ikke ville kunne overskue endnu en lille én. jeg har hænderne fulde nok lige pt!

Men meget forandrer sig også i løbet af en graviditet....

Dermed ikke ment som et gok i hovedet på dig (som jeg kun MÅSKE har gættet hvem er) - slet ikke!
Selvom jeg ikke er fortaler for abort, så mener jeg bestemt heller ikke, at børn skal sættes til verden for enhver pris, hvis det nærmest ville "ødelægge en familie" med endnu et medlem.

Så hvis det er dit/jeres valg, så er det sådan det må være.
Og jeg håber det bedste for Jer ....uanset hvordan og hvorledes.....

Det er ærgeligt at du skal stå i denne situation.
Og jeg vil da lige give et trøstende knus med på vejen 

Anmeld

13. juni 2010

Barbamama

Åh nej det er da bare noget møg.... Ja der er jo desværre ingen af os der kan råde dig til hvad du skal gøre.... Jeg ville ikke selv kunne få en abort da jeg ville blive alt for ked af at få det fjernet og det ville blive en evig spekulation hos mig... Men uanset hvad du vælger ved du at du har NS'ernes fulde opbakning. STORT kram til dig.

Anmeld

13. juni 2010

anna-jonas

Åhhhh.............Søde ven. Det er en rigtig svær og smertefuld situation at stå i. Men gør du det der føles rigtigt for jeres familie..............men husk, at du ikke må gøre vold på dig selv fordi i ikke er helt enige. Jeg forstår og respektere dit valg, for 3 børn på 3 år, er nok mere end de fleste kan overskue.

Sender kram din vej.

Anmeld

13. juni 2010

Karo

Hej Søde

Jo, jeg kan godt gætte hvem du er. Nu har jeg jo også to børn som er født med næsten det samme mellemrum som dine, og jeg kan ikke forestille mig at skulle have en til om 9 mdr. Forskellen er så også at herhjemme er vi afklaret med at vi ikke skal have flere børn. Ida blev vores den sidste og sådan er det.

Jeg vil ikke råde dig til at gøre hverken det ene eller det andet, da det er din mands og din beslutning om i vil beholde den eller ej. Men husk nu at det er din krop der enten skal igennem en abort eller endnu en graviditet og du skal også være tryk ved beslutningen.

Du skal vide at uanset hvad i beslutter jer for, så træffer i den rette beslutning for jeres familie og det er det vigtigeste. Jeg vil ikke dømme dig hvis i vælger aborten, og du kan altid komme til mig (og garanteret også resten af nsérne) hvis du har brug for trøst eller bare en lille snak.

Stort herfra.

Anmeld

13. juni 2010

Vingummien

Hvordan er det gået?

Anmeld

13. juni 2010

oo

åh altså. det er da et svært valg uanset hvordan man vender og drejer det, men du lyder egentlig rimelig afklaret omkring at I ikke skal have det. så jeg er sikker på du gør det rigtige, både for dig og din familie.

og man skal ikke tænke på alle mulige andre i den situation! jeg mener, at jeg har skullet kæmpe for det, gør ikke at jeg på nogen måde dømmer de kvinder der vælger et eller flere børn fra. det er jo ikke MINE børn de har valgt fra. jeg går i høj grad ind for fri abort du skal bare tænke på jer og jeres situation...og måske også din mavefornemmelse da du testede, for den fortæller vist ret meget om hvordan du egentlig selv har det med denne graviditet.

du får et kæmpe kram herfra

Anmeld

13. juni 2010

TbCp

Jeg har ikke rigtig noget klogt at sige som alle de andre kloge kvinder ikke allerede har sagt.
Så jeg vil bare sende dig et stort knus!

Anmeld

13. juni 2010

msax

Jeg er så dårlig til at gætte hvem der gemmer sig bag de anonyme indlæg - og denne gang vil jeg ikke prøve.

Ærligt så har jeg det svært med aborter, men ved også det at det kan være det HELT rigtige for andre.

Statistisk bliver de fleste aborte rent faktisk foretaget på kvinder der har et eller flere børn på under 2 år - og ikke på enlige med one night stands. Så du er ikke alene. Ikke at det gør din/jeres beslutning nemmere, men ...

Jeg håber du og din mand for taget den rigtige beslutning, den som er den rigtige for jeres familie lige nu.

Du er altid meget velkommen til at lufte tanker og få snakket ud ved en personlig besked (hvis du har adresse listen må du også meget gerne ringe), hvis du har behov. Jeg lytter gerne og bakker til hver en tid op om hvad du beslutter dig for.

Sender det største KRAM afsted i din retning.

SMIL fra Mette

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive....

Bare at du skriver er nok.

Øv, at det sker på så upassende tidspunkt, på trods af Jeres forsigtighed.

Ja meget

Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle gøre, hvis det var mig.
- Og dog. Jeg tror nu allligevel, at viden om, hvilket vidunder der kommer ud af det, ville gøre, at jeg på ingen måde kunne få mig selv til at vælge abort.
.......Så måtte jeg føde, og derefter få bundet en seriøs knude på æggestokkene (eller noget andet som udelukkede en ny graviditet igen så hurtigt). For jeg tror tankerne om det barn som ikke blev, altid ville nage mig.

Jeg ved jo godt hvilken dejlig unge der vil kunne ud af det og det kan være det vil nage mig resten af mit liv. Men ville den dejlige unge være det værd hvis der ikk er overskud til noget eller nogen andre?

Nejj..... Jeg ville nu nok ikke selv kunne vælge fra!
Selvom min situation lige nu er, at jeg ikke ville kunne overskue endnu en lille én. jeg har hænderne fulde nok lige pt!

Men meget forandrer sig også i løbet af en graviditet....

Dermed ikke ment som et gok i hovedet på dig (som jeg kun MÅSKE har gættet hvem er) - slet ikke!
Selvom jeg ikke er fortaler for abort, så mener jeg bestemt heller ikke, at børn skal sættes til verden for enhver pris, hvis det nærmest ville "ødelægge en familie" med endnu et medlem.

Små gok er helt ok, nej spøg til siden, hvis jeg ikk kan tåle andres mening kan jeg jo bare lade være med at skrive. Jeg er heller ikk fortaler for abort og troede aldrig i mit liv jeg ville ende med at for lavet en.

Så hvis det er dit/jeres valg, så er det sådan det må være.
Og jeg håber det bedste for Jer ....uanset hvordan og hvorledes.....

Det er ærgeligt at du skal stå i denne situation.
Og jeg vil da lige give et trøstende knus med på vejen 

Mange tak for knuset

jeg har skrevet med rødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.