Størrelser på tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

JVC

dorthemus skriver:

Min lille datter er en str. 50 og det købte jeg ikke så meget i, så meget af hendes tøj svømmer hun i

Hun er en varm pige så hun sover i sin body.

Tak for dit svar. Har du så købt i str. 56?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

XXSS

Vores pige vejede 3710 og vi havde fået af vide at vi ikke skulle købe noget i 50 - havde dog gjort det heldigvis for hun tabte sig ca. 200 gram på barselsafdelingen og vi brugte 50 i en måneds tid.

Så det er altså forskelligt, vær dog hellere forberedt og hav lidt i baghånden.

Anmeld

12. juni 2010

Mor-til-asta-09

vi købte tøj i str. 50-56.. men asta startede i str. 44, selvom hun var 49cm og vejede 3530..

Så synes bestemt ikke det er dumt at købe tøj i str. 56

Anmeld

12. juni 2010

dorthemus

JVC skriver:

Tak for dit svar. Har du så købt i str. 56?

Ja jeg har mest i str. 56 og det forventer jeg at hun snart kan passe...jeg troede jeg fik en meget større baby og så kom der sådan en lille model 50 cm ud...hun er nu 16 dage  

Køb begge størrelser for en sikkerheds skyld, men mest i 56.

Anmeld

12. juni 2010

Skouboe

JVC skriver:

Undskyld hvis jeg har mange dumme spørgsmål, men er en heldragt så tøj, hvor man kan have en body under?

Det kan man sagtens - det kommer an på hvor varmt et barn du har og hvor varme omgivelserne er.

Du mærker hvor varmt barnet har det ved at mærke i nakken - den skal være dejlig lun, men ikke svedig, så har baby de lige tilpas.

Ellers er der ikke 2 børn der er ens - man må prøve sig lidt frem.

Fordi børnetøj springer 6 cm i størrelsen (50 - 56 - 62 - 68 osv..tallet angiver babyens ca. længde) virker det generelt som om ens barn altid bruger for småt eller for stort tøj. Når de er ved at vokse ud af en størrelse, svømmer de stadig i den næste.

Anmeld

12. juni 2010

JVC

Tak.

Jeg har købt lidt i str. 50 men tror jeg springer på str. 56 - hellere lidt for stort end for småt.

Anmeld

12. juni 2010

JVC

Skouboe skriver:

Det kan man sagtens - det kommer an på hvor varmt et barn du har og hvor varme omgivelserne er.

Du mærker hvor varmt barnet har det ved at mærke i nakken - den skal være dejlig lun, men ikke svedig, så har baby de lige tilpas.

Ellers er der ikke 2 børn der er ens - man må prøve sig lidt frem.

Fordi børnetøj springer 6 cm i størrelsen (50 - 56 - 62 - 68 osv..tallet angiver babyens ca. længde) virker det generelt som om ens barn altid bruger for småt eller for stort tøj. Når de er ved at vokse ud af en størrelse, svømmer de stadig i den næste.

Kan man så egentlig godt bare give barnet en heldragt på uden noget andet?

En body med lange ærmer og et par bukser kan vel også gå an eller?

Anmeld

12. juni 2010

4kløver

Her havde vi kun købt et sæt i str 50 (som hun kom hjem i) men måtte ud og købe mere tøj i str 50 da 56 var alt for stort.. men nu var hun også kun 50 da hun blev født.. De har tit 50% på str 50 i H og M

Anmeld

12. juni 2010

Skouboe

JVC skriver:

Ja, ble og heldragt er helt fint, hvis det ikke er for koldt. Til vinter vil jeg nok anbefale en body under.

Og det samme med langærmet (eller kortærmet, alt efter vejret) body og et par bukser.

Anmeld

12. juni 2010

Canielsen

JVC skriver:

Ja det kan man godt, jeg har givet min datter en heldragt på uden noget andet, men kun når det har været varmt, en dag som i dag har hun haft en body med korte ærmer under en bluse. Men som en anden skriver så er der jo stor forskel på hvor varmt det enkelte barn har.

Og så er der ingen spørgsmål der er dumme, vi har vel allesammen en del spørgsmål og specielt første gang.

Det råd jeg fik til køb af tøj, var at jeg skulle begrænse mig, da man som regel får en del af folk der vil se det lille vidunder, men man vil jo også gerne selv købe lidt - så begræns det til lidt i str. 50 og 56

Men en ting der er lidt træls er at der godt kan være stor forskel på en str. i et mærke til et andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.