Hånden på hjertet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

Mumto3

TJa, vi vælger jo forskelligt , men jeg ville aldrig give så lille et barn kiks eller yogurt. Der er ingen grund til at vænne dem til søde sager fra start af.

Der er jo ekstremt meget sukker i yogurt (men mindre det er neutral) og det samme med kiks.

Så hellere noget forskelligt grød med lidt frugtmos i til at søde det med. Men sådan er vi jo så forskellige, og har forskellige holdninger til hvor meget sukker vi synes børn skal have til hverdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Mumto3 skriver:

TJa, vi vælger jo forskelligt , men jeg ville aldrig give så lille et barn kiks eller yogurt. Der er ingen grund til at vænne dem til søde sager fra start af.

Der er jo ekstremt meget sukker i yogurt (men mindre det er neutral) og det samme med kiks.

Så hellere noget forskelligt grød med lidt frugtmos i til at søde det med. Men sådan er vi jo så forskellige, og har forskellige holdninger til hvor meget sukker vi synes børn skal have til hverdag.

Ved ikke om det er 'os' alle der bruger yoghurt til små børn.

Så taler lige for mig selv. Frederic har så og sige stået stille i vægt siden han runded de 8 mdr - dog vokset 13 cm siden. Så han får mad med fløde i  - sovs - yoghurt mm.

Han fik først kiks og hvidt brød da han var over 1 år, til familie tam tam med rundstykker. Da vi ikke spiser hvidt brød herhjemme.

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella!

Mor til Frederic skriver:

Det er da nogle fine tal.... Troed at hun ville være overbuttet fordi sp havde sagt i skulle skære ned, men det er hun da slet ikke.

Frederic var ved 9 mdr 78 og 9,5 kg nu er han 87 cm og vejer stadig mellem 9,5 og 10,3 kg. Alt efter hvordan hans spise uger er, så på en god uge kan den sige 10.3 og på dårlige 9,5.

Ja, var det helt gal "alt" den mad, hun får, havde min sp nok sagt noget, men Stella var så fin, så fin

Anmeld

13. juni 2010

slettet_7530

BabyStella! skriver:

Hej!

Lige et spørgsmål; hvad giver I jeres børn og spise i løbet af en dag? Grunden til, jeg spør´, er fordi vi lige har haft SP´en på besøg og mener at vi skal skære ned til 2 flasker om dagen. Stella skal oz begynde i dagpleje d. 1. august. Så det sku´ gerne skæres ned til morgen og aften...

Min datters madplan ser sådan ud;

(Tidlig morgen, ca. ved 5 tiden); 150 ml mme.

Morgen; havregrød eller yoghurt.

Formiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers lur).

Middag; ½ rugbrød med pålæg, ½ banan, et par digestive kiks.

Eftermiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers søvn).

Inden aftensmad; Frugt eller et par "petit danon´er" (dem til børn).

Aften; Grød, lavet af ca. 2 dl. vand (forskellige slags, man kan købe) eller vores mad (kommer an på hvor stærkt det er).

Natflaske (altså til og sove på);  150 ml. mme.

Så det blir´ til 4 flasker i løbet af dagen. Nogle gange kun 3 afhængig af hvornår om morgenen, hun vågner - de sidste par dage har hun først vågnet ved 8.00 tiden, så starter vi ud med havregrød eller yoghurt.

Diana og Stella, 8 mdr.

Min fik bryst fuldt ud til hun var over 1 år  så kan desværre ikke hjælpe

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella!

Mumto3 skriver:

Det jeg kalder yoghurt, er Cultura naturel, hvor jeg kommer ymerdrys på uden sukker, eller A 38 blandet med frugtmos

Kiks; der får hun digestiver - ved sgu ikke hvor meget sukker, der er deri, men hun er vild med dem. Desuden knækbrød og brødskorper (ps. vi spiser (heller) ikke hvid brød her, kun groft og rug).

Anmeld

14. juni 2010

Mumto3

BabyStella! skriver:

Det jeg kalder yoghurt, er Cultura naturel, hvor jeg kommer ymerdrys på uden sukker, eller A 38 blandet med frugtmos

Kiks; der får hun digestiver - ved sgu ikke hvor meget sukker, der er deri, men hun er vild med dem. Desuden knækbrød og brødskorper (ps. vi spiser (heller) ikke hvid brød her, kun groft og rug).

Jeg vil da gerne sige undskyld hvis du følte dig trådt på at mit indlæg, men jeg ville bare kommentere på madplanen.

-og du har jo fuldstændig ret i at der slet ikke er noget sukker i f.eks. A38 osv. Jeg troede bare det var 'jordbæryogurt' og den slags, og det er der jo meget sukker i.

I min verden er der også stor  forskel på knækbrød og så på kiks (f.eks. digistiver). -og jeg synes det kan være svært med små børn, for de har jo brug for kalorierne (som der er i digistiver, og som mangler i knækbrød) men omvendt men jeg at der er formeget sukker  og af det usunde fedt i digistiver i forhold til at bruge det til hverdagsmad. Men som jeg skrev før, så er der jo kæmpe variation i hvad vi spiser til hverdag (altså set på de 400.000 børnefamilier der findes i Danmark er det meget forskelligt hvad vi spiser). -og der er forskellige fordele og ulemper ved de forskellige måde at spise på!

Anmeld

14. juni 2010

BabyStella!

Jeg vil da gerne sige undskyld hvis du følte dig trådt på at mit indlæg, men jeg ville bare kommentere på madplanen.

-og du har jo fuldstændig ret i at der slet ikke er noget sukker i f.eks. A38 osv. Jeg troede bare det var 'jordbæryogurt' og den slags, og det er der jo meget sukker i.

I min verden er der også stor  forskel på knækbrød og så på kiks (f.eks. digistiver). -og jeg synes det kan være svært med små børn, for de har jo brug for kalorierne (som der er i digistiver, og som mangler i knækbrød) men omvendt men jeg at der er formeget sukker  og af det usunde fedt i digistiver i forhold til at bruge det til hverdagsmad. Men som jeg skrev før, så er der jo kæmpe variation i hvad vi spiser til hverdag (altså set på de 400.000 børnefamilier der findes i Danmark er det meget forskelligt hvad vi spiser). -og der er forskellige fordele og ulemper ved de forskellige måde at spise på!

Var ved bageren idag, hvor ekspedienten ikke kunne stå for Stella, så hun fik et stykke knækbrød - hun var helt vild med det, og så var der endda kommen deri (adhh) Men hun slugte hver stump  Måske jeg skulle begynde og give hende det istedet for?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.