Hånden på hjertet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. juni 2010

BabyStella!

Hej!

Lige et spørgsmål; hvad giver I jeres børn og spise i løbet af en dag? Grunden til, jeg spør´, er fordi vi lige har haft SP´en på besøg og mener at vi skal skære ned til 2 flasker om dagen. Stella skal oz begynde i dagpleje d. 1. august. Så det sku´ gerne skæres ned til morgen og aften...

Min datters madplan ser sådan ud;

(Tidlig morgen, ca. ved 5 tiden); 150 ml mme.

Morgen; havregrød eller yoghurt.

Formiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers lur).

Middag; ½ rugbrød med pålæg, ½ banan, et par digestive kiks.

Eftermiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers søvn).

Inden aftensmad; Frugt eller et par "petit danon´er" (dem til børn).

Aften; Grød, lavet af ca. 2 dl. vand (forskellige slags, man kan købe) eller vores mad (kommer an på hvor stærkt det er).

Natflaske (altså til og sove på);  150 ml. mme.

Så det blir´ til 4 flasker i løbet af dagen. Nogle gange kun 3 afhængig af hvornår om morgenen, hun vågner - de sidste par dage har hun først vågnet ved 8.00 tiden, så starter vi ud med havregrød eller yoghurt.

Diana og Stella, 8 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

XXSS

Hmm det er lidt svært  Vi gav slet ikke flaske hun ville ikke tage den. Olivia fik grød, mos og frugt fra hun var 6 mdr. i stedet for og det har fungeret fint...

Anmeld

12. juni 2010

BabyStella!

Hmm det er lidt svært  Vi gav slet ikke flaske hun ville ikke tage den. Olivia fik grød, mos og frugt fra hun var 6 mdr. i stedet for og det har fungeret fint...

Og I har ingen problemer haft med at få hende til og sove? Stella skal helst være meget mæt af andet mad, inden hun vil sove; her snakker vi om et helt glas mos! Ellers sover hun først, når hun får mælk...

Se i dag fx.; var i svømmehallen, men hun sov først, da hun havde fået en flaske - skulle mene hun var træt nok til og sove efter e times tid i svømmeren...?

Anmeld

12. juni 2010

hc=k

Det lyder godt nok som en masse mad. Måske skal du forsøge dig med vand til hende i stedet for flaskerne ind i mellem måltiderne.

Min søn fik ikke flaske længere fra 8 måneder.

Anmeld

12. juni 2010

BabyStella!

hc=k skriver:

Det lyder godt nok som en masse mad. Måske skal du forsøge dig med vand til hende i stedet for flaskerne ind i mellem måltiderne.

Min søn fik ikke flaske længere fra 8 måneder.

Sku´ måske bare være stædig og fjerne den ene, midt på dagen. Så må hun få grød eller mos istedet for, eller som du foreslår; vand

Anmeld

12. juni 2010

hc=k

BabyStella! skriver:

Sku´ måske bare være stædig og fjerne den ene, midt på dagen. Så må hun få grød eller mos istedet for, eller som du foreslår; vand

Ja altså det ville jeg nok gøre.

Det med hendes søvn kan godt være fordi hun får "for meget".

Jeg har hørt at små børn ikke kan sove hvis de er alt for mætte, men de viser det ikke ved at sige puha jeg er mæt, men ved at hyle til de får endnu mere. Det gjorde min dreng menlig også

Anmeld

12. juni 2010

XXSS

BabyStella! skriver:

Og I har ingen problemer haft med at få hende til og sove? Stella skal helst være meget mæt af andet mad, inden hun vil sove; her snakker vi om et helt glas mos! Ellers sover hun først, når hun får mælk...

Se i dag fx.; var i svømmehallen, men hun sov først, da hun havde fået en flaske - skulle mene hun var træt nok til og sove efter e times tid i svømmeren...?

Vi har på intet tidspunkt haft problemer med hendes søvn. Hun sover fra aften til morgen uden probelmer.  I starten var jeg nødt til at amme hende inden jeg selv gik i seng. Vi brugte faktisk kun MME i havregrøden indtil vi måtte bruge sødmælk. Men jeg har ikke oplevet problemer med det - det kan jo være at stella er blevet godt vant til alt det mad nu - men jeg vil sige, giv hende lidt inden hun skal sove...  og så prøv at skære lidt ned på flasken...

Anmeld

12. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

BabyStella! skriver:

Hej!

Lige et spørgsmål; hvad giver I jeres børn og spise i løbet af en dag? Grunden til, jeg spør´, er fordi vi lige har haft SP´en på besøg og mener at vi skal skære ned til 2 flasker om dagen. Stella skal oz begynde i dagpleje d. 1. august. Så det sku´ gerne skæres ned til morgen og aften...

Min datters madplan ser sådan ud;

(Tidlig morgen, ca. ved 5 tiden); 150 ml mme.

Morgen; havregrød eller yoghurt.

Formiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers lur).

Middag; ½ rugbrød med pålæg, ½ banan, et par digestive kiks.

Eftermiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers søvn).

Aften; Grød (forskellige slags, man kan købe) eller vores mad (kommer an på hvor stærkt det er).

Natflaske (altså til og sove på);  150 ml. mme.

Så det blir´ til 4 flasker i løbet af dagen. Nogle gange kun 3 afhængig af hvornår om morgenen, hun vågner - de sidste par dage har hun først vågnet ved 8.00 tiden, så starter vi ud med havregrød eller yoghurt.

Diana og Stella, 8 mdr.

Hvor lang tid har hun fået alm mad?

Frederic started op i dp da han var 8 mdr... Han har aldrig vist sult, så vi har altid haft rimelige faste spisetider uanset om han spiser lidt - meget eller intet.

Blev vækket kl 7 - blev vasket og kom i tøjet.

Morgenmad; en eller anden slags grød med frugtmos og dertil vand eller sødmælk i et glas. Fra 3 skefulde - intet - 9 skefulde.

Formiddag; frugt - grovbolle - skorpe o.lign med vand til og max 1 times formiddags lur mellem 9 og 10. Ikke fordi han ville have det store, men får det tilbudt.

Frokost mellem 11.15-11.45. Bitte små ½*½ cm rugbrøds stykker med leverpostej / smøre ost og enten vand eller sødmælk til. Max 1/4 brød.

Middagslur fra mellem 11.30 og 12 - max 3½ time middagslur.

Eftermiddags tilbud; frugt - lidt flødeyogurt - tørred frugt - grovbolle - skorpe - knækbrød o.lign.

Og en overgang en lille eftermiddagslur på max 30 så han havde energi til aftensmad.

Aftensmad mellem 17 og 18. Kartoffelmos med en eller anden slags most grønsag i - kødboller og godt med sovs eller smør. Ris eller pasta som prøvesmag. Da hans aftensmad - grød mm skulle være så tyndt og uden klumper, ellers kom det op igen. Igen vand eller sødmælk til.

Blev puttet 19.00 og 19.30 og sov til næste dag, hvor han blev vækket igen...

Anmeld

12. juni 2010

Skouboe

Det lyder på mig som om du har fået hende vænnet til at mad og søvn hænger sammen, og det er nok i virkeligheden der dit største problem ligger.

Jeg ville umiddelbart droppe morgen og natflasken og flytte de andre flasker, så de ikke lå op ad et måltid. Jeg tror det er nemmere at tage kampen med hende vedr. at sove uden flaske nu end når hun bliver ældre.

Ryk evt. morgenmaden lidt frem, hvis hun bliver sulten der, og indfør et putteritual istedet for flasken om aftenen. Det tager nok en uges tid at vænne hende fra at skulle have en flaske at sove på, men det er klart det værd.

Anmeld

12. juni 2010

BabyStella!

Hvor lang tid har hun fået alm mad?

Frederic started op i dp da han var 8 mdr... Han har aldrig vist sult, så vi har altid haft rimelige faste spisetider uanset om han spiser lidt - meget eller intet.

Blev vækket kl 7 - blev vasket og kom i tøjet.

Morgenmad; en eller anden slags grød med frugtmos og dertil vand eller sødmælk i et glas. Fra 3 skefulde - intet - 9 skefulde.

Formiddag; frugt - grovbolle - skorpe o.lign med vand til og max 1 times formiddags lur mellem 9 og 10. Ikke fordi han ville have det store, men får det tilbudt.

Frokost mellem 11.15-11.45. Bitte små ½*½ cm rugbrøds stykker med leverpostej / smøre ost og enten vand eller sødmælk til. Max 1/4 brød.

Middagslur fra mellem 11.30 og 12 - max 3½ time middagslur.

Eftermiddags tilbud; frugt - lidt flødeyogurt - tørred frugt - grovbolle - skorpe - knækbrød o.lign.

Og en overgang en lille eftermiddagslur på max 30 så han havde energi til aftensmad.

Aftensmad mellem 17 og 18. Kartoffelmos med en eller anden slags most grønsag i - kødboller og godt med sovs eller smør. Ris eller pasta som prøvesmag. Da hans aftensmad - grød mm skulle være så tyndt og uden klumper, ellers kom det op igen. Igen vand eller sødmælk til.

Blev puttet 19.00 og 19.30 og sov til næste dag, hvor han blev vækket igen...

Det ligner faktisk lidt Stella´s sove og spisevaner, men oveni får hun mælk - det er måske for meget? Hun vejer ikke overdrevent meget. Er perfekt

Hun har fået grød og mos siden hun var 4,5 mdr. gammel.

Sidder lige og snakker med manden og vil prøve din rutine At vække hende og starte ud med havregrød. Og så bare nøjes med hendes natflaske...

Tak for hjælpen

Ps. Måske hjælper det oz på mig...? Render rundt og er SÅ træt - det hjælper nok oz for mig at få en mere fast rutine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.