BabyStella! skriver:
Hej!
Lige et spørgsmål; hvad giver I jeres børn og spise i løbet af en dag? Grunden til, jeg spør´, er fordi vi lige har haft SP´en på besøg og mener at vi skal skære ned til 2 flasker om dagen. Stella skal oz begynde i dagpleje d. 1. august. Så det sku´ gerne skæres ned til morgen og aften...
Min datters madplan ser sådan ud;
(Tidlig morgen, ca. ved 5 tiden); 150 ml mme.
Morgen; havregrød eller yoghurt.
Formiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers lur).
Middag; ½ rugbrød med pålæg, ½ banan, et par digestive kiks.
Eftermiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers søvn).
Inden aftensmad; Frugt eller et par "petit danon´er" (dem til børn).
Aften; Grød, lavet af ca. 2 dl. vand (forskellige slags, man kan købe) eller vores mad (kommer an på hvor stærkt det er).
Natflaske (altså til og sove på); 150 ml. mme.
Så det blir´ til 4 flasker i løbet af dagen. Nogle gange kun 3 afhængig af hvornår om morgenen, hun vågner - de sidste par dage har hun først vågnet ved 8.00 tiden, så starter vi ud med havregrød eller yoghurt.
Diana og Stella, 8 mdr.
Hej søde ;-)
Nicolai - som blir 8 mdr på torsdag, har en dag der ser således ud:
Kl. 7-7.30: Havregrød og et glas vand.
9-11: Formiddagslur. (af og til får han en flaske MME, men det er efterhånden ved at være sjældent).
11.30-12: ½ skive rugbrød med sødmælk til.
Af og til sover han om eftermiddagen, men de er sjældent. Han er lige startet i DP i onsdags, og hun vil prøve at fjerne hans formiddagslur og så gi ham en om eftermiddagen i stedet.
Fra 12-15 får han lidt riskiks og vand.
15: Frugt og vand eller en portion yoghurt 3,5% naturel i blandet sukkerfri marmelade og havregryn
18: Kartofler og grøntsager med kød og fisk. Vand til.
Mht. yoghurt om morgenen..Så har jeg fået at vide af min SP at det ikke må dække over et helt måltid... Så måske havregrød til hende om morgenen, det mætter jo så dejligt ;-)
19.30 i seng. Nogle aftener får han en flaske MME.