Hånden på hjertet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

BabyStella!

Skouboe skriver:

Det lyder på mig som om du har fået hende vænnet til at mad og søvn hænger sammen, og det er nok i virkeligheden der dit største problem ligger.

Jeg ville umiddelbart droppe morgen og natflasken og flytte de andre flasker, så de ikke lå op ad et måltid. Jeg tror det er nemmere at tage kampen med hende vedr. at sove uden flaske nu end når hun bliver ældre.

Ryk evt. morgenmaden lidt frem, hvis hun bliver sulten der, og indfør et putteritual istedet for flasken om aftenen. Det tager nok en uges tid at vænne hende fra at skulle have en flaske at sove på, men det er klart det værd.

Jeg tror, du har ret. Lige så snart hun får en flaske, så skal hun jo ud/ind og sove bagefter - sådan har det været siden hun blev født. 

Men tror nu, vi fjerner de andre, og nøjes med den til natten nu  Og så blir´ hun vækket fremover om morgenen, istedet for hun selv vågner. Det kommer nok oz til og passe bedre, når hun skal i DP og jeg begynder i skole igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

Skouboe

BabyStella! skriver:

Jeg tror, du har ret. Lige så snart hun får en flaske, så skal hun jo ud/ind og sove bagefter - sådan har det været siden hun blev født. 

Men tror nu, vi fjerner de andre, og nøjes med den til natten nu  Og så blir´ hun vækket fremover om morgenen, istedet for hun selv vågner. Det kommer nok oz til og passe bedre, når hun skal i DP og jeg begynder i skole igen

Grunden til at jeg foreslog at du fjernede natflasken er at der er ret meget sukker i MME og hun får det sandsynligvis efter hun har fået børstet tænder.

De officielle anbefalinger er iøvrigt at børn får 400 ml MME frem til de bliver 1 år, men det behøver ikke at være på flaske - du kan sagtens blande det i grød osv.

Anmeld

12. juni 2010

Muffinmus

Victoria fik kun aftenflaske...efter hun begyndte at få grød og lidt mere menneske mad gik hun over til at drikke vand til sine måltider, ikke mme:-)

Så alle de der mellemmåltier blev droppet til fordel for en mere aldersmææsigt svarende madplan.

Dvs:

kl 6.30, morgenmad-havregrød-vand-senere mælk

Al grød blev lavet med mme i, så hun fik en ok daglig dosis.

kl9.30, bolle med smør-vand

kl 12, grød-indtil hun blev 8 mdr og måtte få rugbrød-vand- senere mælk

kl 15, grød- boller eller hvad hun ellers ville have-vand

17, grød , mos eller lign-vand/mælk

19, natflaske på 125 ml, først vælling, nu bare lidt lun mælk for dt give god væske til natetn og lidt næring.

Anmeld

12. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

BabyStella! skriver:

Det ligner faktisk lidt Stella´s sove og spisevaner, men oveni får hun mælk - det er måske for meget? Hun vejer ikke overdrevent meget. Er perfekt

Hun har fået grød og mos siden hun var 4,5 mdr. gammel.

Sidder lige og snakker med manden og vil prøve din rutine At vække hende og starte ud med havregrød. Og så bare nøjes med hendes natflaske...

Tak for hjælpen

Ps. Måske hjælper det oz på mig...? Render rundt og er SÅ træt - det hjælper nok oz for mig at få en mere fast rutine

Altid dejlig at kunne hjælpe..

Hvis hun ikke er klar til at slippe flasken, kan du jo putte noget mindre fedt fattig mælk i.

Min svigerinde havde samme problem, han fik en flaske til at sove på både til middag og aften. hvis den var tom fyldte hun den blot igen, så han forbandt også mad med søvn. Hun begyndte så at putte alm mælk i og så mindre flasker. Hun indrømmer hun har overfodret ham. Tror han ved 1 års tjek var 76 cm og 13½ kg.

Her har det virket at have den faste rytme og han har aldrig villet have flaske.

Og da han havde bidt mig 2 gange, sagde jeg altså stop.

Her started vi vist op da han var omkring 5 mdr med grød og glas/kop med enten vand eller sødmælk.

Måske hun vil brokke sig, men hold ud. I er de eneste der kan bryde den vane og støtte hende i en ny...

Frederic er nu 21 mdr og har stadig samme rytme. Dog er formiddags og eftermiddags lur sløjfet, tror at dp sagde at han efter 14 dage start sagtens kunne klare den uden formiddagslur. Der var han jo så 8½ mdr, men så var han også godt brugt om eftermiddagen og fik en lur.

Han får max 3 timer til middag - kommer i seng mellem 18.15 og 18.45 og sover stadig gerne 12-14 timer om natten.

Her kan Frederic sagtens komme i seng på tom mave

Anmeld

12. juni 2010

BabyStella! skriver:

Hej!

Lige et spørgsmål; hvad giver I jeres børn og spise i løbet af en dag? Grunden til, jeg spør´, er fordi vi lige har haft SP´en på besøg og mener at vi skal skære ned til 2 flasker om dagen. Stella skal oz begynde i dagpleje d. 1. august. Så det sku´ gerne skæres ned til morgen og aften...

Min datters madplan ser sådan ud;

(Tidlig morgen, ca. ved 5 tiden); 150 ml mme.

Morgen; havregrød eller yoghurt.

Formiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers lur).

Middag; ½ rugbrød med pålæg, ½ banan, et par digestive kiks.

Eftermiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers søvn).

Inden aftensmad; Frugt eller et par "petit danon´er" (dem til børn).

Aften; Grød, lavet af ca. 2 dl. vand (forskellige slags, man kan købe) eller vores mad (kommer an på hvor stærkt det er).

Natflaske (altså til og sove på);  150 ml. mme.

Så det blir´ til 4 flasker i løbet af dagen. Nogle gange kun 3 afhængig af hvornår om morgenen, hun vågner - de sidste par dage har hun først vågnet ved 8.00 tiden, så starter vi ud med havregrød eller yoghurt.

Diana og Stella, 8 mdr.

her er der en side om hvad hun må få - hvad hun kan (mund mæssigt) - nyt mad osv...

http://www.sundhedsguiden.dk/da/Temaer/Alle-temaer/Babyen-0-12-maaneder/Babymad-og-boernemad/Barnet-udvikling-og-fordeling-af-maa%3Bltider-6---8-mdr./

Anmeld

12. juni 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid fik i en alder af 8 mdr

Morgen : Havregrød og en flaske 200ml
Formiddag: frugt, bolle (nogle gange, vi sov oftest længe)
Middag: Grød / rugbrød og en flaske 200ml og sove på
Eftermiddag: frugt og bolle
Aftensmad: kartofler og tilbehør
Til nat: flaske 200ml

Da hun startede i DP tog jeg flasken fra hende om morgenen i hverdagen, og nogle gange fik hun den så i weekenden til middag..
Nu er hun lige snart 15mdr og får en flaske til natten- udelukkenden fordi det er hygge og jeg føler hun får slappet af lige inden hun skal sove. Jeg holder flasken og hun slapper 100% af. Så snart hun ikke vil have den eller vil holde den selv er det slut. Om ikke andet så slutter det bestemt når hun senest fylder 2. Regner jeg med

Anmeld

13. juni 2010

Halbschön

BabyStella! skriver:

Hej!

Lige et spørgsmål; hvad giver I jeres børn og spise i løbet af en dag? Grunden til, jeg spør´, er fordi vi lige har haft SP´en på besøg og mener at vi skal skære ned til 2 flasker om dagen. Stella skal oz begynde i dagpleje d. 1. august. Så det sku´ gerne skæres ned til morgen og aften...

Min datters madplan ser sådan ud;

(Tidlig morgen, ca. ved 5 tiden); 150 ml mme.

Morgen; havregrød eller yoghurt.

Formiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers lur).

Middag; ½ rugbrød med pålæg, ½ banan, et par digestive kiks.

Eftermiddag; 150 ml. mme. (og så et par timers søvn).

Inden aftensmad; Frugt eller et par "petit danon´er" (dem til børn).

Aften; Grød, lavet af ca. 2 dl. vand (forskellige slags, man kan købe) eller vores mad (kommer an på hvor stærkt det er).

Natflaske (altså til og sove på);  150 ml. mme.

Så det blir´ til 4 flasker i løbet af dagen. Nogle gange kun 3 afhængig af hvornår om morgenen, hun vågner - de sidste par dage har hun først vågnet ved 8.00 tiden, så starter vi ud med havregrød eller yoghurt.

Diana og Stella, 8 mdr.

Hej søde ;-)

Nicolai - som blir 8 mdr på torsdag, har en dag der ser således ud:

Kl. 7-7.30: Havregrød og et glas vand.

9-11: Formiddagslur. (af og til får han en flaske MME, men det er efterhånden ved at være sjældent).

11.30-12: ½ skive rugbrød med sødmælk til.

Af og til sover han om eftermiddagen, men de er sjældent. Han er lige startet i DP i onsdags, og hun vil prøve at fjerne hans formiddagslur og så gi ham en om eftermiddagen i stedet.

Fra 12-15 får han lidt riskiks og vand.

15: Frugt og vand eller en portion yoghurt 3,5% naturel i blandet sukkerfri marmelade og havregryn

18: Kartofler og grøntsager med kød og fisk. Vand til.

Mht. yoghurt om morgenen..Så har jeg fået at vide af min SP at det ikke må dække over et helt måltid... Så måske havregrød til hende om morgenen, det mætter jo så dejligt ;-)

19.30 i seng. Nogle aftener får han en flaske MME.

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella!

UPDATE!

Så blev Stella vækket idag kl. 7.00, og hun virkede ikke til og ha´ noget imod det Hun fik lige lov og vågne lidt, mens jeg lavede kaffe.

Og ved 8.00 tiden fik hun havregrød lavet på mme, og lidt sødmælk. Så legede vi lidt, så lidt reklamer (dem elsker hun!) ordnede vasketøj og vaskede op. Nu for et lille kvarter siden begyndte hun og gabe, så jeg lagde hende i seng. Tændte hendes uro, kyssede hende på kinden og sagde "sov godt, skat. Vi ses lidt senere" - og nu sover hun UDEN MME

Spændt på og se hvor længe...?

Har læst Jeres andres indlæg og kan se at DP´en meget gerne vil fjerne formiddagsluren... Stella kunne måske godt vente med en lur til omkring middag...? Hun er rimelig frisk om morgenen Så snupper hun måske oz en 3 timer? Hun sover kun en time eller 2 ad gangen nu, så det blir´ jo til mange lure i løbet af dagen.

Nå, men én ting ad gangen

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella!

Mor til Frederic skriver:

Altid dejlig at kunne hjælpe..

Hvis hun ikke er klar til at slippe flasken, kan du jo putte noget mindre fedt fattig mælk i.

Min svigerinde havde samme problem, han fik en flaske til at sove på både til middag og aften. hvis den var tom fyldte hun den blot igen, så han forbandt også mad med søvn. Hun begyndte så at putte alm mælk i og så mindre flasker. Hun indrømmer hun har overfodret ham. Tror han ved 1 års tjek var 76 cm og 13½ kg.

Her har det virket at have den faste rytme og han har aldrig villet have flaske.

Og da han havde bidt mig 2 gange, sagde jeg altså stop.

Her started vi vist op da han var omkring 5 mdr med grød og glas/kop med enten vand eller sødmælk.

Måske hun vil brokke sig, men hold ud. I er de eneste der kan bryde den vane og støtte hende i en ny...

Frederic er nu 21 mdr og har stadig samme rytme. Dog er formiddags og eftermiddags lur sløjfet, tror at dp sagde at han efter 14 dage start sagtens kunne klare den uden formiddagslur. Der var han jo så 8½ mdr, men så var han også godt brugt om eftermiddagen og fik en lur.

Han får max 3 timer til middag - kommer i seng mellem 18.15 og 18.45 og sover stadig gerne 12-14 timer om natten.

Her kan Frederic sagtens komme i seng på tom mave

Stella blir´ 9 mdr. d. 21. juni, er 74 cm. og vejer 9.500 gram. Min SP siger, hun er meget lang, så vægten passer fint.

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella! skriver:

Stella blir´ 9 mdr. d. 21. juni, er 74 cm. og vejer 9.500 gram. Min SP siger, hun er meget lang, så vægten passer fint.

Det er da nogle fine tal.... Troed at hun ville være overbuttet fordi sp havde sagt i skulle skære ned, men det er hun da slet ikke.

Frederic var ved 9 mdr 78 og 9,5 kg nu er han 87 cm og vejer stadig mellem 9,5 og 10,3 kg. Alt efter hvordan hans spise uger er, så på en god uge kan den sige 10.3 og på dårlige 9,5.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.