Er hunden farlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

Bebsen

Som du selv skriver, så i den ene situation, havde din søn fået "trængt hunden op i en krog", så der ikke var nogen udveje for den, udover at gøre noget den ikke må, nemlig at træde hen over barnet...  Det synes jeg egentligt siger det hele, for den havde jo reelt ingen andre muligheder for at sige fra, end at knurre, den kunne jo ikke gå sin vej, for gjorde den det, ville den få skæld ud for at træde over barnet...

Synes du/I skal sørge for at hunden ikke kommer i en sådan situation igen, den skal jo have lov til at kunne smutte, hvis den ikke lige synes den har lyst til at snakke...  Vi mennesker bryder os jo heller ikke om at blive trængt op i en krog, uden udveje...

Er glad for at høre I ikke bare vil aflive den!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

helora

MariaE skriver:

i følge 2 seperate dyrlæger er en knurrende hund ikke andet end en tikkende bombe.

er ked af at sige det, men den hund vil bide dit barn før eller senere, det er kun et spørgsmål og hvornår og hvorfor.

Af samme grund fik mine forældre aflivet deres hund., DEn knurrende gentagne gange af min søn og min mor turde til sidst ikke have ham. Hun søgte råd hos 2 forskellige dyrlæger der begge sagde det samme. Nogle hunde KAN ikke med børn, ærgeligt, men sådan er det bare.

Personligt ville jeg vælge hunde fra og mit barn til, for du kan ikke garantere din hund ikke bider dit barn voldsomt, du kan kun håbe. Og at den knurrer er en meget træls start på et forholdmellem hund og barn og det vil med stort sansynlighed ikke blive bedre.

Du kan prøve at snakke med forskellige mennesker om det inden du tager en beslutning.

Men det er helt sikkert- en knurrende hund er en truende hund og sådan en hund skal på ingen måde i nærheden af mine børn og derfor væk med det samme. Mine børn skal kunne rende frit i huset og hunde skal ikke føle sig truet og utilpas.

Prøv lidt af de forslag folk er kommet med og se om noget af det har en effekt, men forbered dig på måske aldrig at kunne slappe ordentligt af når dine børn er i nærheden af jeres hund.

Jeg må erklære mig enig. Jeg ville ALDRIG turde risikere, at der skete mit barn noget. I kan selvfølgelig forsøge at sørge for, at en lignende situation ikke opstår, men hvad hvis I et kort øjeblik alligevel ikke lige er der, og der sker noget??

Hvis jeg nogensinde skulle have en hund omkring mine børn, skulle det være en hund jeg stoler 100% på og ikke en jeg skulle holde øje med hele tiden.

Dette her er selvfølgelig et udtryk for mine helt personlige holdning .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.