Er hunden farlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

Anonym trådstarter

sophieamalia skriver:

ja, jeg forstår dig godt, det er jo ikke let at skille sig af med sin bedste ven! Men altså din søn kommer jo i første række og der skal jo ikke ske ham noget, så jeg ville nok skille mig af med hunden, men alligevel hvis hunden bare lige har haft et lille break out og den aldrig gør det igen..... Jeg ved det virkelig ikke, men jo jeg ville nok skille mig af med hunden..

Syntes også det er en vildt svær beslutning. Men har overvejet om mine svigerforældre måske ville have ham, så kunne vi jo stadig "beholde" som en del af vores familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

Anonym trådstarter

svane83 skriver:

Altså umiddelbart ville jeg sige at det er positivt at den knurre, det betyder jo at den advare om at nu må han ikke komme tættere på eller at han ikke kan lide det han gør.

En farlig hund advare ikke inden den bider.

Alle har vel hørt historien om hunden der blev aflivet fordi den havde bidt en families barn, og da dyrlægen skal lægge den væk efter aflivningen opdager han at hunden har tegnstifter i huden. Barnet havde altså sat adskillige tegnstifter ind i huden på hunden.

Det jeg ville frem til er egentlig at man også skal lære sine børn at omgås hunde og at respektere når hunden siger stop - eksempelvis med at knurre.

Når nu det er sagt er det selvfølgelig en vurdering kun i kan tage, det er jo jer der kender hunden og ved om den normalt er agressiv og det lyder det jo ikke til at i synes den er når i skriver den normalt er rolig og nem og omgås.

Carina

Som har 2 hunde hvor den ene gør af små børn fordi han simpelthen ikke forstår at læse dem, "de bevæger sig så mærkeligt, jeg må hellere gø for en sikkerheds skyld" men når de så kommer hen til ham så vil han bare snakke.

Sikke da en historie, vi prøver ihærdigt at lære vores søn hvordan man behandler dyr, og er han på vej til at hive i ham eller lign, så bliver han fjernet med det samme og får at vide at det må man ikke. Kan slet ikke have at han skal aflives, det er ikke en mulighed for os, så hellere hen til en anden familie, gerne en der er færdig med at have små børn, og hvor den kan få den fulde opmærksomhed. Men tror at han får en chance mere, og

Anmeld

12. juni 2010

CiSo

Anonym skriver:

Syntes også det er en vildt svær beslutning. Men har overvejet om mine svigerforældre måske ville have ham, så kunne vi jo stadig "beholde" som en del af vores familie.

ja, det var da en mulighed! men jeg syntes det svane83 skriver er sandt!

Anmeld

12. juni 2010

Laulund87

svane83 skriver:

Altså umiddelbart ville jeg sige at det er positivt at den knurre, det betyder jo at den advare om at nu må han ikke komme tættere på eller at han ikke kan lide det han gør.

En farlig hund advare ikke inden den bider.

Alle har vel hørt historien om hunden der blev aflivet fordi den havde bidt en families barn, og da dyrlægen skal lægge den væk efter aflivningen opdager han at hunden har tegnstifter i huden. Barnet havde altså sat adskillige tegnstifter ind i huden på hunden.

Det jeg ville frem til er egentlig at man også skal lære sine børn at omgås hunde og at respektere når hunden siger stop - eksempelvis med at knurre.

Når nu det er sagt er det selvfølgelig en vurdering kun i kan tage, det er jo jer der kender hunden og ved om den normalt er agressiv og det lyder det jo ikke til at i synes den er når i skriver den normalt er rolig og nem og omgås.

Carina

Som har 2 hunde hvor den ene gør af små børn fordi han simpelthen ikke forstår at læse dem, "de bevæger sig så mærkeligt, jeg må hellere gø for en sikkerheds skyld" men når de så kommer hen til ham så vil han bare snakke.

Super godt skrevet. Jeg hører tit at folk siger man skal få hunden aflivet ved det mindste, men det kommer da også an på situationen! Om barnet har hevet i øret på hunden osv. Synes sagtens man godt kan lære barnet at behandle dyrene ordentligt.

Anmeld

12. juni 2010

Laulund87

Til trådstarter; Synes i skal se tiden an og holde øje med hundens adfærd

Anmeld

12. juni 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Til trådstarter; Synes i skal se tiden an og holde øje med hundens adfærd

Det tror jeg også vi gør. Og som skrevet før, så skal han under ingen omstændigheder aflives, for han er virkelig en dejlig hund, måske bare ikke så vild med små børn der tumler rundt over det hele.

Anmeld

12. juni 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Det tror jeg også vi gør. Og som skrevet før, så skal han under ingen omstændigheder aflives, for han er virkelig en dejlig hund, måske bare ikke så vild med små børn der tumler rundt over det hele.

Det ville nok også være synd hvis den simpelthen bare ikke er vild med børn. Vores datter er 6 måneder og vi lader tit hunden komme helt hen til hende og snuse så han ikke tror han ikke må komme til hende. Og selvfølgelig huske at give han opmærksomhed så han ikke bliver jaloux

Anmeld

12. juni 2010

Maria-s

Som Laulund87 skrev; husk ikke at glemme jeres hund. Tænk over stadig at gi den opmærksomhed og kærlighed Jeg ville helt klart se tiden an og ja så aldrig lade små børn være alene sammen med en hund. Har den et sted som er "dens" sted, hvor den kan gå hen hvis den gerne vil være i fred? Da jeg var lille havde vi også hund og der lærte vi børn at når hunden gik ud i gangen i sin hundekurv, så var det "no go" at gå ud til ham, så skulle han have lov til at være i fred. Ved godt din søn ikke er så gammel endnu, men nu siger jeg bare lidt om hvordan jeg selv er vokset op med hund..

Håber i finder en løsning hvor i kan beholde ham. Man holder jo så uendelig meget af de kræ!

Anmeld

12. juni 2010

heaven

vi kar været i samme situation....

der var faktisk ikke noget da Lasse var lille, men da han først kunne komme omkring, så kunne vi godt mærke at Zitta blev usikker og havde lidt samme reaktionsmønster....

det der har hjulpet her er:

Aldrig - som i ALDRIG - lade dem være alene

masser af opmærksomhed til hunden også, evt når den bette er i seng

Zitta har fred i sin kurv samt når hun spiser/drikker - dvs Lasse ikke må komme inden for en meters radius når hun er i kurven eller når hun spiser

Vi hjælper Lasse med at give zitta en godbid ind i mellem

Når Zitta vil have fred søger hun heldigvis os - går f.eks ind imellem vores ben - det respekterer vi og stopper Lasses adfærd - f.eks elsker han at løbe rundt om spisebordet efter hende - på et tidspunkt gider hunden ikke mere, og hun VED vi hjælper hende - det får hende også til at slappe af

tid

Ikke være anspændt omkring dem - hunden kan mærke i er på vagt og det kan forøge usikkerheden hos den

husk det er godt den advare

Håber du kunne bruge det, er glad for du ikke springer til aflivning med det samme

Jannie

Anmeld

12. juni 2010

Muffinmus

i følge 2 seperate dyrlæger er en knurrende hund ikke andet end en tikkende bombe.

er ked af at sige det, men den hund vil bide dit barn før eller senere, det er kun et spørgsmål og hvornår og hvorfor.

Af samme grund fik mine forældre aflivet deres hund., DEn knurrende gentagne gange af min søn og min mor turde til sidst ikke have ham. Hun søgte råd hos 2 forskellige dyrlæger der begge sagde det samme. Nogle hunde KAN ikke med børn, ærgeligt, men sådan er det bare.

Personligt ville jeg vælge hunde fra og mit barn til, for du kan ikke garantere din hund ikke bider dit barn voldsomt, du kan kun håbe. Og at den knurrer er en meget træls start på et forholdmellem hund og barn og det vil med stort sansynlighed ikke blive bedre.

Du kan prøve at snakke med forskellige mennesker om det inden du tager en beslutning.

Men det er helt sikkert- en knurrende hund er en truende hund og sådan en hund skal på ingen måde i nærheden af mine børn og derfor væk med det samme. Mine børn skal kunne rende frit i huset og hunde skal ikke føle sig truet og utilpas.

Prøv lidt af de forslag folk er kommet med og se om noget af det har en effekt, men forbered dig på måske aldrig at kunne slappe ordentligt af når dine børn er i nærheden af jeres hund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.