Aaaaaaaaaaaadr - har lige fjernet en tæge fra katten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Diana...

Altså selv om de får alverdens forskellige ting KAN de godt hoppe på dem alligevel nogen er heldigvis heldige ikke at få nogen. Vi har desværre RIGTIG mange her hjemme ved ikke om det fordi vi bor op af skov område måske. Men vi tjekker hun og katte dagligt og finder faktisk en på vores ene kat hver dag her for leden fandt vi 13 i alt på alle dyrene AD de bliver tjekket inden de kommer hjem for nogen gange har de ikke sat sig fat endnu og vi skal ikke risikere at vi få nogen FØJ. 

Min mand har gået og malet et hus ude i en skov her for lidt siden og der fik han i på ryggen og siden har det bare kriblet på mig. 

Knus Diana der også bruger frontline. og har prøver så mange andre også og det hjælper sgu ikke mod tæge på vores dyr hi hi 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Low

lotchen aka Charlotte skriver:

Føj.... De ER bare klamme.... Har engang trådt på en, hjemme på mine forældres køkkengulv Den havde vist ædt sig så mæt, at den ikke gad hænge der mere... BLOD OVERALT

Må man godt bruge sprit og hvordan virker det? Jeg brugte en pincet så jeg kunne få ved helt nede ved hovedet og kunne få det hele med - et langsomt sejt træk og vupti!

Ja, de er rigtig klamme . Især hvis man træder på dem .

Jeg spurgte en veninde hvad man kunne gøre for jeg ville helst ikke røre ved den eller se på den hehe. Hun fortalte så at en fra hendes familie brugte altid sprit til sin hund når den havde tæger. Jeg spurgte også om man godt måtte bruge det og det mente hun at man godt måtte. Min hund så heller ikke ud til at mærke noget til det. Jeg kom bare husholdnings sprit på noget køkken rulle og så lagde jeg det hen over tægen og løftede lidt for at se om den slap. Den slap efter kort tid imens den var levende, aaad. Den døde så efter kort tid den havde sluppet. 

Anmeld

11. juni 2010

*Toffee*

Selvom de har fået frontline kan flåten stadig godt hoppe på dyret. Flåten skulle tilgengæld gerne dø af det. En gang imellem fjerner jeg også en fra vores, som er halvdød.  

Jeg synes du skal dobbelt tjekke Bayvantic, for jeg har læst at hvis ens hund får det, så må den på ingen måde komme i nærheden af katten, da katten ikke kan tåle det. Så undrer mig lidt over hvis man kan bruge det til katte.

Det er iøvrigt flåter vi fjerner fra vores dyr og ikke tæger.

Anmeld

11. juni 2010

klmf

Toffi skriver:

Selvom de har fået frontline kan flåten stadig godt hoppe på dyret. Flåten skulle tilgengæld gerne dø af det. En gang imellem fjerner jeg også en fra vores, som er halvdød.  

Jeg synes du skal dobbelt tjekke Bayvantic, for jeg har læst at hvis ens hund får det, så må den på ingen måde komme i nærheden af katten, da katten ikke kan tåle det. Så undrer mig lidt over hvis man kan bruge det til katte.

Det er iøvrigt flåter vi fjerner fra vores dyr og ikke tæger.

Det var da nok meget rart at være sikker på.... Ej, tror altså jeg ringer til opdrætteren for at høre hvad hun bruger til sine misser, så må jeg købe det samme....

Anmeld

11. juni 2010

grinny

Det jeg købte denne gang hedder Frontline combo Vet - melder pas på det jeg havde før, det kan jeg ikke huske Farmakonomen anbefalede faktisk at jeg blev ved med at bruge Frontline, det skulle være godt. Hmmmmmm......

Har ikke lige læst alle indlæg (er meget træt lige nu ), så det kan være der er en der har skrevet det her før, MEN Frontline combo Vet har haft et år hvor lopperne simpelthen har kunne overleve det. Jeg snakkede nemlig med den lokale dyrehandel fordi jeg skulle have noget til katten og hun sagde at jeg skulle købe det andet fordi der var ikke garanti for at Frontline combo Vet ville virke. 

Så det er altså bare hvad jeg har hørt.

Anmeld

11. juni 2010

*Toffee*

Det var da nok meget rart at være sikker på.... Ej, tror altså jeg ringer til opdrætteren for at høre hvad hun bruger til sine misser, så må jeg købe det samme....

Ja det synes jeg du skulle.. Altså Frontline skulle der ikke være noget med, bruger vi selv, Men Bayvantic skulle være giftigt. Jeg læste på pakken som vi havde hjemme og der stod også at det ikke må anvendes til katte. Men om de har lavet noget decideret til katte ved jeg ikke.

Så tjek du op på hvad opdrætteren bruger eller spørg dyrlægen  Det synes jeg lyder som en rigtig fornuftig idé.

Held og lykke med projekt "fjern klamme snyltere".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.