lotchen aka Charlotte skriver:
Puha, hader godt nok det kravl
Men jo også synd for katten at gå med....
Nu kribler og krabler det over det hele!! Har næsten lyst til at gå i bad
Men så til min egentlige pointe: Er der nogen af jer med husdyr, der har erfaring med det? For jeg troede egentlig at jeg brugte en kombinationskur både mod lopper og flåter, men det kan måske smutte?? Vi har givet kurene som vi skulle, så er lidt mystificeret...
Altså hjemme ved min mor har katten jævnligt tæger og lopper, men det er faktisk ikke særlig tit. det er en langhåret Norsk Skovkat, så der er ellers masser af pels, de små kryb kan gemme sig i.
En dag jeg lå og sov hjemme på kattens sofa (Ja, den har sin egen seng/sofa, hjemme på min mors systue) - så da jeg vågnede igen, havde jeg en loppe i panden og senere fandt jeg en tæge på halsen, og jeg kan stadig (to uger efter) se et rødt mærke der hvor den havde bidt sig fat. Ad! Følte også bare at ALT kriblede på mig.
Men det er faktisk slet slet ikke spor godt for katten/hunde at give de der midler(Frontline), der er så mange usunde stoffer i det og jeg kunne slet ikke putte det på min kat. Synes det er synd, hvis den kommer til, ved et uheld, at slikke på sig selv. Ja, bare i det hele taget synes jeg bare de er en dum idé. Så hellere fjerne den ene tæge i ny og næ, og hvis den så skulle få lopper, så må den have én loppe kur.
Frontline er jo forebyggende, og det synes jeg slet ikke er nødvendigt at tilføre skadelige stoffer til et ellers så uskyldigt dyr.
Håber du forstår min pointe 
Anmeld