Aaaaaaaaaaaadr - har lige fjernet en tæge fra katten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

B&J

Sulajma skriver:

Altså hjemme ved min mor har katten jævnligt tæger og lopper, men det er faktisk ikke særlig tit. det er en langhåret Norsk Skovkat, så der er ellers masser af pels, de små kryb kan gemme sig i.

En dag jeg lå og sov hjemme på kattens sofa (Ja, den har sin egen seng/sofa, hjemme på min mors systue) - så da jeg vågnede igen, havde jeg en loppe i panden og senere fandt jeg en tæge på halsen, og jeg kan stadig (to uger efter) se et rødt mærke der hvor den havde bidt sig fat. Ad! Følte også bare at ALT kriblede på mig.

Men det er faktisk slet slet ikke spor godt for katten/hunde at give de der midler(Frontline), der er så mange usunde stoffer i det og jeg kunne slet ikke putte det på min kat. Synes det er synd, hvis den kommer til, ved et uheld, at slikke på sig selv. Ja, bare i det hele taget synes jeg bare de er en dum idé. Så hellere fjerne den ene tæge i ny og næ, og hvis den så skulle få lopper, så må den have én loppe kur.

Frontline er jo forebyggende, og det synes jeg slet ikke er nødvendigt at tilføre skadelige stoffer til et ellers så uskyldigt dyr.

Håber du forstår min pointe

nemlig giver også dig ret... for hver månede syntes jeg heller ikke man skal give dem som der står man kan give den mod lopper når de får dem ellers fjern de tæger smiler.... men man putter den jo i nakken så de ikke slikker sig for dem må de helst ikke da det er gift...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Berg

Jeg bruger også frontline (pour on vet nakkeampul) til især min hund men også kattene når det bliver for meget med tægerne. Det virker rigtig godt men der sniger sig alligevel en tæge på ind i mellem.

Nåede at fjerne 6 tæger fra min kat i dag (har glemt at give hende frontline kuren) mens hunden, der har fået, ikke har nogle. SÅ det må da virke:-)

Kattene får sjældent kur fordi de næsten altid er ude i sommerperioden mens hunden jo er en del indenfor. Tægerne slipper jo deres offer når de er mætte og fede og jeg syntes det er mega klamt når de falder af inde i huset og kan kravle på børnene eller os istedet.

Har også præsteret at træde på en meget blodfyldt tæge som slattede totalt ud. Føj det er væmmeligt.

Anmeld

10. juni 2010

Jibbe

Jeg fik af vide nede hos vores dyrlæge at Bayvantic virker mod lopper og er forebyggende mod tæger... men det dræber ikke tægerne som Frontline. Men Frontline virker ca. 2 uger mod tæger og 4 uger mod lopper sagde de dernede...

Jeg giver vores hankat en kur hver 4 uge da han har MANGE tæger pt (kan finde 4-5 tæger om dagen hvis han ikke er beskyttet) og vores hunkat får efter behov da hun slet ikke er så meget ude som han er...

Anmeld

10. juni 2010

Sulajma

B&J skriver:

nemlig giver også dig ret... for hver månede syntes jeg heller ikke man skal give dem som der står man kan give den mod lopper når de får dem ellers fjern de tæger smiler.... men man putter den jo i nakken så de ikke slikker sig for dem må de helst ikke da det er gift...

Det er jo netop derfor jeg skriver ''ved et uheld'' - for det kan jo ske, at man putter det forkert på, eller at de løber ned hvor katten kan slikke på det.

Anmeld

10. juni 2010

Low

Jeg har lige fjernet en stor tyk en fra min ene hund. Jeg brugte sprit og der gik meget kort tid, så hoppede den af. Jeg vaskede selvfølgelig stedet bagefter med vand.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. juni 2010

klmf

B&J skriver:

måske måske ikke syntes nu ikke alle dyreklenikker ved alt men sådan er vi så forskellige ved min erfering kommer fra jeg har stået i en foderland og der sælger de nemlig frontline og bayventic....

Kunne være jeg skulle prøve Bayvantic, hvis de også har en combi-kur Tak for tippet....

Anmeld

11. juni 2010

klmf

Low skriver:

Jeg har lige fjernet en stor tyk en fra min ene hund. Jeg brugte sprit og der gik meget kort tid, så hoppede den af. Jeg vaskede selvfølgelig stedet bagefter med vand.

Føj.... De ER bare klamme.... Har engang trådt på en, hjemme på mine forældres køkkengulv Den havde vist ædt sig så mæt, at den ikke gad hænge der mere... BLOD OVERALT

Må man godt bruge sprit og hvordan virker det? Jeg brugte en pincet så jeg kunne få ved helt nede ved hovedet og kunne få det hele med - et langsomt sejt træk og vupti!

Anmeld

11. juni 2010

B&J

lotchen aka Charlotte skriver:

Kunne være jeg skulle prøve Bayvantic, hvis de også har en combi-kur Tak for tippet....

jamen det er en comp kur  og der er 4 i stedet for 3 og det væreste er æggene fra lopper til de folk der ikke gør ordenligt rent de kan ligge i revner og sprækker osv... i mange år kan desværre ik huske hvor længe

Anmeld

11. juni 2010

fnuggi

jeg brugte frontline til min hund men han kunne ikke tåle det så nu bruger jeg en tsk hvidløgspulver i både hund og kattens mad og det virker har ikk haft nogen endnu på 2 år

Anmeld

11. juni 2010

Pia.

De er også ækle de små kræ - jeg bruger frontline på alle mine hunde og (7-9-13) så virker det ind til nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.