VRÆL min pige vil hellere skemad end bryst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Brams

Maise skriver:

glad for at høre at der er andre end mig der har det sådan. ja min elsker også bare at sidde på skødet og putte. hvis jeg så har en masse jeg skal nå, så tager jeg hende i bæresele på maven, v. de ting der kan lade sig gøre og så er begge arme fri. men for pokker jeg synes hun er ved at blive tung, også i en bæresele. ja man kan jo finde andre måder at have intimitet og hyggestunder på, men det er jo ikke det samme. ELSKER bare at amme.

Nej det er jo lige nøjagtig det, det er ikke det samme som at amme men det er rigtigt man må finde andre måder at være helt tætte på

Jeg overvejer lidt en slynge, men er ikke helt sikker på at jeg kan finde ud af og binde den, den skulle være lidt mindre hård ved deres bækken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

tumle81

Brams skriver:

Nej det er jo lige nøjagtig det, det er ikke det samme som at amme men det er rigtigt man må finde andre måder at være helt tætte på

Jeg overvejer lidt en slynge, men er ikke helt sikker på at jeg kan finde ud af og binde den, den skulle være lidt mindre hård ved deres bækken.

Slynger, vikler og lign. er fantastiske til at bære ungerne i. Vi bruger ihvertfald vores en del til Victor...

Bortset fra det forstår jeg jer godt, vi startede først med skemad til Victor da han var 6 mdr, men det er og var ikke et hit... Han vil rigtig gerne ammes og indimellem spise lidt grød, så herhjemme øver vi med alt mulig mad, og ellers er der stadig rigtig meget amning!!

Knus Kathrina

Anmeld

11. juni 2010

Halbschön

Maise skriver:

Jeg har en skøn glad pige på 23 uger ( 5,5 måned) 8.3 kilo. Hun har været sååå glad for bryst. Så begyndte hun at blive meget interreseret i vores mad og drikke og jeg startede grød op. i en alder af ikke engang 6 måneder spiser hun nu 3 x ske mad. synes dælme det er hurtigt at vi er kommet op på det ( over 5 uger ) hun får formiddag eftermiddag og aften, så hun er tanket godt op til natten. ammer 1 gang nat, før 2-3 gange og hun kan nu sove længere om morgenen også. så hun trænger tydligvis til det.  synes bare det er så hårdt at hun afviser mig/brystet.

idag afviste hun mig fra kl. 15. lavede så mos kl 16. frem til 19 afviste hun mig og lavede så grød og lagde hende 19.30. en time efter vågnede hun så og tømte et bryst, formentlig af tørst. har nærmest kun ammet hver 5 time det sidste døgn.

Sagen er at jeg synes at det er frygtelig hurtigt hun er kommet op på 3 x skemad af 150-200ml. pr. gang. Er der andre der har prøvet at barnet er så hurtig?? hun er dog ikke vild med at drikke. har prøvet snapseglas, tudekop, både med sug og en hvor der selv kommer ud når man vender bunden i vejret. har prøvet med vand, mme og brystmælk. hun synes det er klamt. eller hun ser sådan ud i ansigtet og lader det løbe ud af munden. nogen tricks til hvordan jeg bedre lære hende at drikke?  eller kommer det med tiden, altså øvelse gør mester??

Ville nok mest med dette indlæg hører om der er andre mødre derude hvis baby er madglad og afviser brystet?? Synes bare det er så hårdt og på samme tid skønt for hende.

tak fordi du læste med, snøft.

Maise

Nicolai spiste også tre måltider om dagen på det tidspunkt.. Nu er det lidt flere...Så det tror jeg er helt normalt.. Nicolai sagde også fra mht.amning da han var 5,5mdr.. Det var en tid hvor amning stoppede, han fik to tænder, han kom på eget værelse.. Lige pludselig havde jeg en stor dreng..

Idag er jeg glad for at amningen er slut - han sover bedre om natten.. Men jeg må da ærligt indrømme at jeg savner nærværet ved amning..

Knus

Anmeld

12. juni 2010

Brams

tumle81 skriver:

Slynger, vikler og lign. er fantastiske til at bære ungerne i. Vi bruger ihvertfald vores en del til Victor...

Bortset fra det forstår jeg jer godt, vi startede først med skemad til Victor da han var 6 mdr, men det er og var ikke et hit... Han vil rigtig gerne ammes og indimellem spise lidt grød, så herhjemme øver vi med alt mulig mad, og ellers er der stadig rigtig meget amning!!

Knus Kathrina

Ja vi prøver også den del forskellig mad herhjemme og Lærke er da også ved at vænne sig til tanken. I øjeblikket laver nogle nye tænder dog lidt problemer så sulten er ikke som den har været

En dag det bliver godt vejr skulle vi så ikke mødes og gå en tur i Køge ?? Hvad dag er det du er i mødregruppe?

Anmeld

12. juni 2010

Maise

Renée88 skriver:

Nicolai spiste også tre måltider om dagen på det tidspunkt.. Nu er det lidt flere...Så det tror jeg er helt normalt.. Nicolai sagde også fra mht.amning da han var 5,5mdr.. Det var en tid hvor amning stoppede, han fik to tænder, han kom på eget værelse.. Lige pludselig havde jeg en stor dreng..

Idag er jeg glad for at amningen er slut - han sover bedre om natten.. Men jeg må da ærligt indrømme at jeg savner nærværet ved amning..

Knus

ja det går lige pludselig iløbet af få uger bare meget hurtigt og det er bare om at følge med. her bliver der trillet, tænder på vej der driller, og så på eget værelse for 14 dage siden. det går duper med at være på eget værelse. ja det gode ved at hun spiser så meget er at hun sover bedre og længere, så der er positivt ved det. skal bare vende mig til tanken.

Anmeld

12. juni 2010

Maise

Renée88 skriver:

Knus

ja det går lige pludselig iløbet af få uger bare meget hurtigt og det er bare om at følge med. her bliver der trillet, tænder på vej der driller, og så på eget værelse for 14 dage siden. det går duper med at være på eget værelse. ja det gode ved at hun spiser så meget er at hun sover bedre og længere, så der er positivt ved det. skal bare vende mig til tanken.

Anmeld

12. juni 2010

Maise

Brams skriver:

jeg har dårligt bækken så er ikke skide god til at gå med sådan noget, men indimellem har jeg hende i bæresele og vi elsker det begge to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.