VRÆL min pige vil hellere skemad end bryst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

Maise

Mor til Frederic skriver:

Syntes da det er vildt sejt hun spiser så godt, det skal du blot være stolt af.. Hun virker jo til at stortrives.

Her brugte vi også kun alm glas/krus mm, men det var også fordi han slet ikke gad sutteflaske. Han var også ret hurtigt til at suge med sugerør....

Her var han 7½ kg og 71,½ cm ved 5 mdr. Vi har så en dreng der slet ikke gider mad og aldrig har vist sult. Så vi havde faste ammetider osv. Så vi har kæmpet fra start med at få mad i ham, idag er han 87 cm og på gode uger 10.3 kg og dårlige 9,5 kg.

Det ordsprog der lyder sådan; man kan trække en hest hen til truget, men ikke tvinge den til at drikke. Holder stik herhjemme, ej herhjemme hedder det ikke at det er et problem han ikke viser sult, blot at det er vores opgave at få bare lidt i ham...

ja du har ret, jeg skal jo være glad for at hun trives så godt. jeg skal jo være lykkelig for at det bare kører for hende. jeg må tage mig sammen, elsker bare at amme min lille baby, som så jo er ved at blive en stor pige, godt man skal have flere.

det må være en hård kamp folr jer at skulle være så meget obs på ham hele tiden, har en pige i min mødregruppe der er ligeledes og de fylder også bare på hende hvad de kan, når de kan.til dig.

vi må prøve at øve på kop noget mere så.tak for tip

maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Mumto3

Først lige en krammer her fra

De bliver bare så hurtigt store. Om et halvt år, så går hun rundt derhjemme, det er jo ikke til at forstå

Jeg vil bare sige, at du kan jo sagtens amme hende i laaang tid, selvom hun spiser skemad nu. Din mælk forsvinder ikke, og hvis hun pludselig for lyst/behov for mere mælk end hun får, så tager det kun 2-3 dage at få mælkeproduktionen op igen.

Min datter var lidt over et år, da jeg var holdt op med at amme hende. Efter 14 dage blev hun alvorligt syg og lægerne spurgte om jeg stadig ammede, for det ville hun have bedst af. Jeg var grædefærdig Nu var jeg lige holdt op med at amme, og så havde hun brug for det!!! -men på trods af at jeg overhovedet ikke have ammet i 2 uger (TO UGER!) så lagde jeg hende bare til brystet igen,  og i løbet af et par dage var der masser af mælk til hende igen.

-og selvom hun overviser dit bryst ind i mellem så er hun jo ikke holdt op med at amme!!! Husk på det!!! Nyd jeres hyggelige ammestunder. Der er masser tilbage!!!!

Anmeld

10. juni 2010

Svei

Maise skriver:

Ja lige præcis, jeg giver hende også bare alt det grød og mos hun vil have og udvider menuen igen v. 6 måneder. prøver at se positivt på det, men så er hun jo ikke min lille nyfødte baby mere, kan du følge mig?? ja, ved det er mit behov og øv for det, men godt vi skal have flere børn

vil prøve bare med koppen så, tak for tip. ja det må være meget værre med afvænning.

Kan ikke rigtig følge dig....men jeg har heller aldrig haft det der med at ihh og åhh, nu bliver de større og hvor er det øv. Jeg synes det er fantastisk og børn bliver bedre og bedre med årene..

Anmeld

10. juni 2010

Maise

Mumto3 skriver:

Først lige en krammer her fra

De bliver bare så hurtigt store. Om et halvt år, så går hun rundt derhjemme, det er jo ikke til at forstå

Jeg vil bare sige, at du kan jo sagtens amme hende i laaang tid, selvom hun spiser skemad nu. Din mælk forsvinder ikke, og hvis hun pludselig for lyst/behov for mere mælk end hun får, så tager det kun 2-3 dage at få mælkeproduktionen op igen.

Min datter var lidt over et år, da jeg var holdt op med at amme hende. Efter 14 dage blev hun alvorligt syg og lægerne spurgte om jeg stadig ammede, for det ville hun have bedst af. Jeg var grædefærdig Nu var jeg lige holdt op med at amme, og så havde hun brug for det!!! -men på trods af at jeg overhovedet ikke have ammet i 2 uger (TO UGER!) så lagde jeg hende bare til brystet igen,  og i løbet af et par dage var der masser af mælk til hende igen.

-og selvom hun overviser dit bryst ind i mellem så er hun jo ikke holdt op med at amme!!! Husk på det!!! Nyd jeres hyggelige ammestunder. Der er masser tilbage!!!!

JA jeg er nok overvældet af at det lige pludselig bare går så hurtigt nu. det er jo både fantastisk og skræmmende på samme tid.

ja du har ret i at jeg jo ikke er holdt op med at amme og at hun jo sagtens kan øge mælkeproduktionen hvis behovet er der.

Har også bare nydt de sidste to dage at jeg kun er oppe ved 2 og 5.30 tiden og at hun bare sover så godt alene i sin tremmeseng på sit værelse til omkring 7 om morgenen. så det er jo reelt kun 1 gang om natten jeg er oppe nu.

ja det må være hårdt endelig at have vendt hende fra både for hende og for dig og så skulle igang igen, for så at skulle afvænne hende igen en dag, puha.

jeg skal bare være glad for at jeg har en sund, glad og rask datter der ellers er super nem. har intet at klage over. he he ser dog allerede frem at skulle have flere børn ;-)

Anmeld

10. juni 2010

Maise

Yrsa skriver:

Kan ikke rigtig følge dig....men jeg har heller aldrig haft det der med at ihh og åhh, nu bliver de større og hvor er det øv. Jeg synes det er fantastisk og børn bliver bedre og bedre med årene..

synes også det er skønt og fantastisk alt det der sker, tror bare jeg er blevet overrasket over hvor hurtigt det er gået, og så har jeg været bange for at hun ikke har fået væske nok, da hun ikke lige er særlig vild med at drikke endnu, men vi øver og øver.

jeg er vist rigtig 1 gangsmor.

er klar over at det er mit behov for intimitet og det skal jeg jo så bare arbejde på

Anmeld

10. juni 2010

Mumto3

Maise skriver:

synes også det er skønt og fantastisk alt det der sker, tror bare jeg er blevet overrasket over hvor hurtigt det er gået, og så har jeg været bange for at hun ikke har fået væske nok, da hun ikke lige er særlig vild med at drikke endnu, men vi øver og øver.

jeg er vist rigtig 1 gangsmor.

er klar over at det er mit behov for intimitet og det skal jeg jo så bare arbejde på

Hmmm....nu bliver det nok en meget følelsladet diskussion, men jeg kunne ikke sidde din sidste bemærkning overhørig.

Jeg er helt sikker på (og der er andre der mener noget andet, det ved jeg godt!!!) at din lille pige også har brug for MASSER af intimitet, og at det IKKE er dit behov, men derimod hendes behov du mærker!!!!

Du skriver at hun sover alene i sin egen seng på sit eget værelse. Det er mange timer for en 6 mdr gammel baby at være alene (igen, synes jeg!!! Andre synes det er fantastisk), og hvis det var mig, så ville jeg virkelig tænke over hvad der var af alternativer for at få intimstunder med min lille 6mdr gamle baby. Når I ikke deler søvn og amningen er på nedtrapning, så tænker jeg at der skal noget andet til. F.eks. en masse ture op i slyngen. Erstatte nogle af barnevognsturene, med en slyngetur i stedet. (De er faktisk lettere at bære når de har denne alder end når de er helt små, synes jeg, også selvom de vejer væsentligt mere.

Anmeld

10. juni 2010

Mumto3

nå, ja, og så en ting mere angående intimitet. Det er en af de ting jeg som mor lægger meget vægt på, og som jeg gør meget for!

Jeg synes en af mine fornemmeste opgaver som mor, der er at sikre et vedvarende intimt / fortroligt forhold til mine børn. Selvfølgelig ændre måden man er intim sammen på sig med tiden.

Det er i orden at sidde og give masser af kys til sin 5 dage gamle baby på panden, det er også i orden at kysse sin 5 årige en gang imellem, men ikke så meget som da de var nyfødt, og jeg mener ikke at man skal gå og kysse sin 15årige, overhovedet!!!

Men derfor vil jeg gerne have et intimt/fortroligt forhold til mine børn, så de ved at de kan regne med mig og altid komme til mig når livet er hårdt og tingene går dem imod. Hvis jeg skal kunne forvente at min 16årige pige kommer hjem og fortæller sine sorgere og bekrymringer, så kræver det at hun fra hun var helt lille nyfødt og op gennem hele hendes opvækst har oplevet at jeg er der for hende, at jeg tilfredstiller hendes fysiske og følelsesmæsssige behov (som konstant ændre sig og som også bliver mindre og mindre med alderen!!! Hun har ikke brug for at blive ammet som 5årige, men hun har brug for at blive ammet når hun er 5 dage gammel. hun har brug for at sidde på skødet i timevis når hun er 5 mdr gammel, hun har ALDRIG brug for at sidde på skødet når hun er 15år! Den udvikling er det selvfølgelig meget meget vigtigt at man følger med i, men det gør de aller fleste jo.!!!) Men jeg mener at det er forkert hvis man som mor lægger beslag på sig selv og forsøge at gå imod 'mindre intimitet/fortrolighed' med sit barn. Formen skal ændres, mængeden er også aftandene, men med mindre der er noget mentalt ivejen med en, som gør at man har et sygelig forhold til sit barn, så mener jeg at den løsrivningsproces skal foregå helt stille og roligt og i barnets tempo og ALDRIG en rationel beslutning om at nu må jeg som mor også trække mig tilbage. Barnet kan mærke at der er modstid mellem følelserne og handlingerne, og det giver bare usikkere børn, og det er ingen jo interesseret i.

Nå, nu er der sikkert lagt i kakkelovnen til at jeg skal have en over nakken, fordi andre sikkert mener at jeg er HEEEELT gal på den, og jo hurtige børn bliver selvstændige jo bedre og jo mere de kan løsrive sig fra forældrene jo mere succerig har man været som forældre. Det er bare ikke den type forhold jeg har lyst til at have til mine voksne børn. (som selvfølgelig skal leve deres eget liv!!! med deres ægtefælde og børn (hvis det er den livsvej de vælger).

Nå, jeg trykker send.....

Anmeld

10. juni 2010

Maise

Hmmm....nu bliver det nok en meget følelsladet diskussion, men jeg kunne ikke sidde din sidste bemærkning overhørig.

Jeg er helt sikker på (og der er andre der mener noget andet, det ved jeg godt!!!) at din lille pige også har brug for MASSER af intimitet, og at det IKKE er dit behov, men derimod hendes behov du mærker!!!!

Du skriver at hun sover alene i sin egen seng på sit eget værelse. Det er mange timer for en 6 mdr gammel baby at være alene (igen, synes jeg!!! Andre synes det er fantastisk), og hvis det var mig, så ville jeg virkelig tænke over hvad der var af alternativer for at få intimstunder med min lille 6mdr gamle baby. Når I ikke deler søvn og amningen er på nedtrapning, så tænker jeg at der skal noget andet til. F.eks. en masse ture op i slyngen. Erstatte nogle af barnevognsturene, med en slyngetur i stedet. (De er faktisk lettere at bære når de har denne alder end når de er helt små, synes jeg, også selvom de vejer væsentligt mere.

he he, når hun vågner v. 5-6 tiden tager jeg hende ofte ind i vores seng og putter. og når hun vågner ligger vi og hygger en halv times tid med sang, øve at rulle, kys, nusse og kilden mm inden vi står op. grunden til hun kom på eget værelse for 14 dage siden var at farmands snorken og dyneraslen vækkede hende og hun vækkede også os, så nu får vi alle en bedre søvn. det skal lige siges at hendes værelse er ved siden af vores så jeg kan høre når hun snorker og rasler med dyne, men meget mindre end før. når det er for varmt til at sove på altanen for hende går vi tit i vores seng og putter og tager en lur sammen.

Det var i forhold til at når hun siger fra ved amning at så er det mig der skal arbejde med at jeg føler jeg mister intimitet ved at amme og at det er det jeg skal arbejde med.

Jeg mener bestemt som dig at man skal give alt den intimitet man kan for mange forskellige måde, men i de rette doser afhængig af behov, alder mm. og tro mig hun får så meget intimitet og kærlighed, for hvor er det fantastisk at have så tæt et bånd med sit barn. kan jo selv se hvor tæt et bånd jeg har med min mor

Maise

ps. elsker at have hende på maven i en bæresele og det elsker hun også.

Anmeld

10. juni 2010

Brams

Uha jeg kan til fulde forstå dig, jeg har næsten været ved at tude ved tanken om at Lærke skulle til at have meget mindre mad hos mig og mere med ske.

Tror det er langt værre for os som ammer end for dem der giver flaske, det har vi i hvert fald talt meget om i min mødregruppe.

Jeg kan tydeligt mærke at Lærke har brug for at være meget tæt på mig efter at hun ikke får så meget bryst (hun vil ikke så gerne nøjes med at sidde på skødet af mig men vil helt op og ind til mig) og det behov opfylder jeg selvfølgelig selv om det nogle gange kan være lidt hårdt når der også er andre ting man skal nå - men så tænker jeg bare på at om ikke så længe så gider hun det nok ikke, så jeg forsøger at nyde det meget nu

Nå det jeg egentlig bare ville var at sige at jeg forstår dig til fulde.

Knus Trine

P.S. Har du prøvet at få hende til at drikke af en ½ liters flaske, det synes Lærke nemlig er utrolig spændende og på den måde kan vi få mere i hende hvis hun en gang imellem ikke vil drikke så meget.

Anmeld

10. juni 2010

Maise

Brams skriver:

Uha jeg kan til fulde forstå dig, jeg har næsten været ved at tude ved tanken om at Lærke skulle til at have meget mindre mad hos mig og mere med ske.

Tror det er langt værre for os som ammer end for dem der giver flaske, det har vi i hvert fald talt meget om i min mødregruppe.

Jeg kan tydeligt mærke at Lærke har brug for at være meget tæt på mig efter at hun ikke får så meget bryst (hun vil ikke så gerne nøjes med at sidde på skødet af mig men vil helt op og ind til mig) og det behov opfylder jeg selvfølgelig selv om det nogle gange kan være lidt hårdt når der også er andre ting man skal nå - men så tænker jeg bare på at om ikke så længe så gider hun det nok ikke, så jeg forsøger at nyde det meget nu

Nå det jeg egentlig bare ville var at sige at jeg forstår dig til fulde.

Knus Trine

P.S. Har du prøvet at få hende til at drikke af en ½ liters flaske, det synes Lærke nemlig er utrolig spændende og på den måde kan vi få mere i hende hvis hun en gang imellem ikke vil drikke så meget.

glad for at høre at der er andre end mig der har det sådan. ja min elsker også bare at sidde på skødet og putte. hvis jeg så har en masse jeg skal nå, så tager jeg hende i bæresele på maven, v. de ting der kan lade sig gøre og så er begge arme fri. men for pokker jeg synes hun er ved at blive tung, også i en bæresele. ja man kan jo finde andre måder at have intimitet og hyggestunder på, men det er jo ikke det samme. ELSKER bare at amme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.