VRÆL min pige vil hellere skemad end bryst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.061 visninger
26 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Maise

Jeg har en skøn glad pige på 23 uger ( 5,5 måned) 8.3 kilo. Hun har været sååå glad for bryst. Så begyndte hun at blive meget interreseret i vores mad og drikke og jeg startede grød op. i en alder af ikke engang 6 måneder spiser hun nu 3 x ske mad. synes dælme det er hurtigt at vi er kommet op på det ( over 5 uger ) hun får formiddag eftermiddag og aften, så hun er tanket godt op til natten. ammer 1 gang nat, før 2-3 gange og hun kan nu sove længere om morgenen også. så hun trænger tydligvis til det.  synes bare det er så hårdt at hun afviser mig/brystet.

idag afviste hun mig fra kl. 15. lavede så mos kl 16. frem til 19 afviste hun mig og lavede så grød og lagde hende 19.30. en time efter vågnede hun så og tømte et bryst, formentlig af tørst. har nærmest kun ammet hver 5 time det sidste døgn.

Sagen er at jeg synes at det er frygtelig hurtigt hun er kommet op på 3 x skemad af 150-200ml. pr. gang. Er der andre der har prøvet at barnet er så hurtig?? hun er dog ikke vild med at drikke. har prøvet snapseglas, tudekop, både med sug og en hvor der selv kommer ud når man vender bunden i vejret. har prøvet med vand, mme og brystmælk. hun synes det er klamt. eller hun ser sådan ud i ansigtet og lader det løbe ud af munden. nogen tricks til hvordan jeg bedre lære hende at drikke?  eller kommer det med tiden, altså øvelse gør mester??

Ville nok mest med dette indlæg hører om der er andre mødre derude hvis baby er madglad og afviser brystet?? Synes bare det er så hårdt og på samme tid skønt for hende.

tak fordi du læste med, snøft.

Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Svei

Ej, det er da skønt...tænk hvis du skulle til at vænne hende af, det er da super hårdt for de små pus.

Mine to yngste gad ikke babs mere da de var omkring 5-6 mdr. og jeg var lykkelig for de selv sagde fra...prøv at de det som et sundhedstegn og tænk på hvis behov du vil dække..

Skønt hun er gæad for mad og koppen må I jo øve med alt det I kan...ikke tudekop og alt det bare en almindelig kop eller glas, lige som det I bruger...

Anmeld

9. juni 2010

molle85

Maise skriver:

Jeg har en skøn glad pige på 23 uger ( 5,5 måned) 8.3 kilo. Hun har været sååå glad for bryst. Så begyndte hun at blive meget interreseret i vores mad og drikke og jeg startede grød op. i en alder af ikke engang 6 måneder spiser hun nu 3 x ske mad. synes dælme det er hurtigt at vi er kommet op på det ( over 5 uger ) hun får formiddag eftermiddag og aften, så hun er tanket godt op til natten. ammer 1 gang nat, før 2-3 gange og hun kan nu sove længere om morgenen også. så hun trænger tydligvis til det.  synes bare det er så hårdt at hun afviser mig/brystet.

idag afviste hun mig fra kl. 15. lavede så mos kl 16. frem til 19 afviste hun mig og lavede så grød og lagde hende 19.30. en time efter vågnede hun så og tømte et bryst, formentlig af tørst. har nærmest kun ammet hver 5 time det sidste døgn.

Sagen er at jeg synes at det er frygtelig hurtigt hun er kommet op på 3 x skemad af 150-200ml. pr. gang. Er der andre der har prøvet at barnet er så hurtig?? hun er dog ikke vild med at drikke. har prøvet snapseglas, tudekop, både med sug og en hvor der selv kommer ud når man vender bunden i vejret. har prøvet med vand, mme og brystmælk. hun synes det er klamt. eller hun ser sådan ud i ansigtet og lader det løbe ud af munden. nogen tricks til hvordan jeg bedre lære hende at drikke?  eller kommer det med tiden, altså øvelse gør mester??

Ville nok mest med dette indlæg hører om der er andre mødre derude hvis baby er madglad og afviser brystet?? Synes bare det er så hårdt og på samme tid skønt for hende.

Maise

Nu ammer jeg ikke min datter og tænker lidt, er det ikke meget normalt at de hellere vil ha ske mad end bryst?

De bliver jo os store, og vil ha det samme som vi voksne spiser.

Jeg tror nu altså det er meget normalt..

Anmeld

9. juni 2010

Maise

molle85 skriver:

Nu ammer jeg ikke min datter og tænker lidt, er det ikke meget normalt at de hellere vil ha ske mad end bryst?

De bliver jo os store, og vil ha det samme som vi voksne spiser.

Jeg tror nu altså det er meget normalt..

ja det er jo den vej det skal gå at de skal have skemad, men ifølge bøgerne og min sundhedsplejerske så er det først omkring 7 måneder at de spiser 3-4 skemåltider i døgnet. hmmm men alle børn er nok ikke ens. det handler nok mest bare om at det er mig der har svært ved at hun afviser mig/brystet i mange timer af gangen og hellere vil skemaden.

men også dejligt at hun er så glad for det. sådan et ambivalent forhold jeg har til det.

Anmeld

9. juni 2010

Maise

Yrsa skriver:

Ej, det er da skønt...tænk hvis du skulle til at vænne hende af, det er da super hårdt for de små pus.

Mine to yngste gad ikke babs mere da de var omkring 5-6 mdr. og jeg var lykkelig for de selv sagde fra...prøv at de det som et sundhedstegn og tænk på hvis behov du vil dække..

Skønt hun er gæad for mad og koppen må I jo øve med alt det I kan...ikke tudekop og alt det bare en almindelig kop eller glas, lige som det I bruger...

Ja lige præcis, jeg giver hende også bare alt det grød og mos hun vil have og udvider menuen igen v. 6 måneder. prøver at se positivt på det, men så er hun jo ikke min lille nyfødte baby mere, kan du følge mig?? ja, ved det er mit behov og øv for det, men godt vi skal have flere børn

vil prøve bare med koppen så, tak for tip. ja det må være meget værre med afvænning.

Anmeld

9. juni 2010

Tina

Maise skriver:

Maise

Hej

Husker præcis de samme bekymringer, men lærte at sætte pris på, at jeg havde et barn der var så glad for mad. Og det gør jeg stadig for jeg har nærmest aldrig så meget som overvejet, om der var noget Sebastian ikke kunne lide, så kræsenhed/ensidig kost er i hvert fald bekymringer vi er sluppet udenom ind til vider

Jeg var dog også bekymret for at han ikke fik nok at drikke så jeg lokkede lidt ekstra mme i ham ved at blande det der frygtligt søde risgrød med vaniliesmag i. Og så blev han ligeså stille glad for mme også uden vaniliesmag

Anmeld

9. juni 2010

millesofie

Maise

ja sådan har jeg det også med min tinke

5mån og så kom hun ind i en periode hvor hun næsten ikke ville have bryst mere jeg måtte snyde det i hende

hun har siden hun var 3 mån+1uge fået ske mad så det er ikke det der gjorde det, men hun er meget glad for ske mad, alt slags hun spiser ske mad til alle sine måltider nu (6mån præcis) og får kun bryst om aftenen inden aftensmad og om morgen inden vi står op, hvis det skulle ske at hun vågner meget tidligt morgen så får hun også en tår til at falde i søvn på.

men så lige pludselig igår ville hun have bryst midt på dagen (hun blev ved at gnide hovedet op af det) og igen idag så måske er perioden gået over

ja det jeg ville med den her historie var nok mest at sige at det nok bare er en periode og at det kommer igen, bare sørg for at du ikke løber "tør" for mælk, jeg malker ud til grød osv og det har hjulpet mig

held og lykke knus fra Mille-Sofie og den igen mælkedrikkene Tinke

Anmeld

9. juni 2010

Maise

millesofie skriver:

ja sådan har jeg det også med min tinke

5mån og så kom hun ind i en periode hvor hun næsten ikke ville have bryst mere jeg måtte snyde det i hende

hun har siden hun var 3 mån+1uge fået ske mad så det er ikke det der gjorde det, men hun er meget glad for ske mad, alt slags hun spiser ske mad til alle sine måltider nu (6mån præcis) og får kun bryst om aftenen inden aftensmad og om morgen inden vi står op, hvis det skulle ske at hun vågner meget tidligt morgen så får hun også en tår til at falde i søvn på.

men så lige pludselig igår ville hun have bryst midt på dagen (hun blev ved at gnide hovedet op af det) og igen idag så måske er perioden gået over

ja det jeg ville med den her historie var nok mest at sige at det nok bare er en periode og at det kommer igen, bare sørg for at du ikke løber "tør" for mælk, jeg malker ud til grød osv og det har hjulpet mig

held og lykke knus fra Mille-Sofie og den igen mælkedrikkene Tinke

åhh er glad for at høre at der er andre end mig der har det sådan, ja det kan være en periode, selvom det i længden jo skal gå den vej. måske fordi det er varmt hun vil drikke mere hos dig eller hun trænger til mere mad, ja så bare stik hende brystet

jeg tænkte lige på det her til aftenen af jeg nok skal malke lidt ud for at det ikke går for meget i stå, og så kan jeg jo bruge det til grød og mos og hun kan drikke det til maden også, tak for remindertip.

ja man skal jo nok bare være glad for at de er madglade, men huner jo bafre min lille babyvræler næsten jeg bare skriver det. hmm jeg vænner mig vel til det. klapper i mine hænder allerede over at tænke på at skulle amme den næste selv om der nok er et par år til.

men tillykke til dig at du får lidt nærkontakt af bedste grad igen.

herfra maise, smukt navn iøvrigt.

Anmeld

9. juni 2010

Maise

Tina skriver:

Hej

Husker præcis de samme bekymringer, men lærte at sætte pris på, at jeg havde et barn der var så glad for mad. Og det gør jeg stadig for jeg har nærmest aldrig så meget som overvejet, om der var noget Sebastian ikke kunne lide, så kræsenhed/ensidig kost er i hvert fald bekymringer vi er sluppet udenom ind til vider

Jeg var dog også bekymret for at han ikke fik nok at drikke så jeg lokkede lidt ekstra mme i ham ved at blande det der frygtligt søde risgrød med vaniliesmag i. Og så blev han ligeså stille glad for mme også uden vaniliesmag

ja er også glad for huner alt ædende og prøver at væfer positiv, men puha skal lige vænne mig til at min lille baby er ved at blive en stor babypige nu. og tak for tip med mme, den må jeg lige have i baghovedet.

Anmeld

9. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Maise skriver:

Maise

Syntes da det er vildt sejt hun spiser så godt, det skal du blot være stolt af.. Hun virker jo til at stortrives.

Her brugte vi også kun alm glas/krus mm, men det var også fordi han slet ikke gad sutteflaske. Han var også ret hurtigt til at suge med sugerør....

Her var han 7½ kg og 71,½ cm ved 5 mdr. Vi har så en dreng der slet ikke gider mad og aldrig har vist sult. Så vi havde faste ammetider osv. Så vi har kæmpet fra start med at få mad i ham, idag er han 87 cm og på gode uger 10.3 kg og dårlige 9,5 kg.

Det ordsprog der lyder sådan; man kan trække en hest hen til truget, men ikke tvinge den til at drikke. Holder stik herhjemme, ej herhjemme hedder det ikke at det er et problem han ikke viser sult, blot at det er vores opgave at få bare lidt i ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.