Jeg har en skøn glad pige på 23 uger ( 5,5 måned) 8.3 kilo. Hun har været sååå glad for bryst. Så begyndte hun at blive meget interreseret i vores mad og drikke og jeg startede grød op. i en alder af ikke engang 6 måneder spiser hun nu 3 x ske mad. synes dælme det er hurtigt at vi er kommet op på det ( over 5 uger ) hun får formiddag eftermiddag og aften, så hun er tanket godt op til natten. ammer 1 gang nat, før 2-3 gange og hun kan nu sove længere om morgenen også. så hun trænger tydligvis til det. synes bare det er så hårdt at hun afviser mig/brystet. 
idag afviste hun mig fra kl. 15. lavede så mos kl 16. frem til 19 afviste hun mig og lavede så grød og lagde hende 19.30. en time efter vågnede hun så og tømte et bryst, formentlig af tørst. har nærmest kun ammet hver 5 time det sidste døgn.
Sagen er at jeg synes at det er frygtelig hurtigt hun er kommet op på 3 x skemad af 150-200ml. pr. gang. Er der andre der har prøvet at barnet er så hurtig?? hun er dog ikke vild med at drikke. har prøvet snapseglas, tudekop, både med sug og en hvor der selv kommer ud når man vender bunden i vejret. har prøvet med vand, mme og brystmælk. hun synes det er klamt. eller hun ser sådan ud i ansigtet og lader det løbe ud af munden. nogen tricks til hvordan jeg bedre lære hende at drikke? eller kommer det med tiden, altså øvelse gør mester??
Ville nok mest med dette indlæg hører om der er andre mødre derude hvis baby er madglad og afviser brystet?? Synes bare det er så hårdt og på samme tid skønt for hende.
tak fordi du læste med, snøft.
Maise
ja sådan har jeg det også med min tinke
5mån og så kom hun ind i en periode hvor hun næsten ikke ville have bryst mere
jeg måtte snyde det i hende
hun har siden hun var 3 mån+1uge fået ske mad så det er ikke det der gjorde det, men hun er meget glad for ske mad, alt slags hun spiser ske mad til alle sine måltider nu (6mån præcis) og får kun bryst om aftenen inden aftensmad og om morgen inden vi står op, hvis det skulle ske at hun vågner meget tidligt morgen så får hun også en tår til at falde i søvn på.
men så lige pludselig igår ville hun have bryst midt på dagen (hun blev ved at gnide hovedet op af det
) og igen idag så måske er perioden gået over 
ja det jeg ville med den her historie var nok mest at sige at det nok bare er en periode og at det kommer igen, bare sørg for at du ikke løber "tør" for mælk, jeg malker ud til grød osv og det har hjulpet mig
held og lykke knus fra Mille-Sofie og den igen mælkedrikkene Tinke