Abort - Nu positiv test???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.620 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Anonym trådstarter

Godmorgen damer!

For 2 uger siden, fik jeg fortaget en kirugisk abort, og samtidig fik jeg sat en spiral op. Det gik helt efter planen, og jeg har næsten ikke haft nogle smerter, og har kun pletblødt lidt her og der.
I søndags begynder jeg så at få nogle smerter, som nærmest sidder oppe under ribbene, og nogle gange føles det som om at hele min mave kramper sig sammen. Til tider gør det så ondt, at jeg bliver nød til at holde vejret.
Jeg vælger at tage en graviditetstest, da min tanke er at de måske ikke har fået det hele med, da de lavede aborten.... og BOM, den var da strålende positiv????
Kan det være de sidste hormoner i kroppen der gør at den er positiv, eller kan jeg faktisk være gravid igen??? Hvordan skal jeg reagere på dette??

Jeg håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er lidt i vildrede!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

betski

Jeg synes hel klart du skal ringe til din gynækolog, for det lyder ikke rart med de smerter - selv om det måske er meget normalt. At du tester positivt efter 14 dage kan sagtens være fordi dit hcg tal ikke er faldet endnu, for nogle går der noget tid før det er så lavt at det ikke kan ses på en test. Men synes hel klart du skal ringe til din gynækolog.

Anmeld

9. juni 2010

<3

ved ikke hvad jeg skal sige om det. Synes det lyder mærkeligt. Tror du er blevet gravid igen selvom spiral. Tror du må søge læge. Og hurtigt.

Anmeld

9. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg tror du skal ringe til din læge med det samme. Du skal ikke have så ondt.

Anmeld

9. juni 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

ved ikke hvad jeg skal sige om det. Synes det lyder mærkeligt. Tror du er blevet gravid igen selvom spiral. Tror du må søge læge. Og hurtigt.

Så hurtigt efter, og trods spiral???
Jeg må hellere ringe til lægen her kl. 09, så... Det er ikke så meget smerterne jeg er bange for lige nu, det er mere den satans positive test!!

Anmeld

9. juni 2010

trine3112

Anonym skriver:

Så hurtigt efter, og trods spiral???
Jeg må hellere ringe til lægen her kl. 09, så... Det er ikke så meget smerterne jeg er bange for lige nu, det er mere den satans positive test!!

Du må godt lige skrive igen kl. 9 og fortælle, hvad lægen siger. Og også meget gerne om det "bare er rest fra abort" eller om du rent faktisk er blevet gravid igen.

Håber det bedste for dig.

KH

Trine

Anmeld

9. juni 2010

<3

Prævention er jo ikke 100% og hvis den sidder lidt forkert oveni så er det måske nede på 80% også er der ikke noget at sige til at du bliver gravid. Men pas på med alle de aborter - nu ved jeg at du ikke selv valgte den sidste her - men du kan risikere at nedsætte din fertilitet til når du gerne vil have børn. Undskyld jeg skriver det - har ikke selv fået abort men synes bare at to stks lyder af meget på så kort tid

God bedring

Anmeld

9. juni 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Prævention er jo ikke 100% og hvis den sidder lidt forkert oveni så er det måske nede på 80% også er der ikke noget at sige til at du bliver gravid. Men pas på med alle de aborter - nu ved jeg at du ikke selv valgte den sidste her - men du kan risikere at nedsætte din fertilitet til når du gerne vil have børn. Undskyld jeg skriver det - har ikke selv fået abort men synes bare at to stks lyder af meget på så kort tid

God bedring

Ja, det var også min tanke... 2 aborter på så kort tid, kan ødelægge min krop og det skulle helst ikke ske.
Jeg håber at det "bare" er resterne fra aborten der gør at testen viser positiv. Jeg vil helst ikke igennem dette en gang til!!

Anmeld

9. juni 2010

<3

Nemlig! men se hvad lægen siger

Anmeld

9. juni 2010

Anonym trådstarter

trine3112 skriver:

Du må godt lige skrive igen kl. 9 og fortælle, hvad lægen siger. Og også meget gerne om det "bare er rest fra abort" eller om du rent faktisk er blevet gravid igen.

Håber det bedste for dig.

KH

Trine

Tak for det
Har nu snakket med lægen, og har fået en tid kl. 13.00.
Er spændt på hvad det kan være... Synes ventetiden er lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.