Kan/kunne du/i lide at være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg synes det er dejligt at være gravid - dog ikke i starten, da kvalmen og opkasten trænger sig liiiige lovlig meget på.

Men på trods af det, synes jeg det er ubeskrivelig skønt. Tanken om at man bærer rundt på et lille mirakel i maven, gør mig blød i knæene.

Nu er jeg dog kommet til et punkt - uge 38 - hvor jeg føler mig som en hvalros. Går som en der har skidt i bukserne, fordi prinsessen trykker på mit bækken, og er monster træt hele tiden. Hvor vidunderligt det er, det ved jeg ikke

Men jeg ser meget frem til termin om kun 19 dage - forhåbentligt før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

2721

Jeg har stemt nej

Jeg har været syg siden før jeg vidste jeg var gravid og fik det konstateret i uge 6. Til at starte med sys jeg tanken og viden om hvad der forvoldte mine kvaler opvejede det hele så det gjorde mig intet. Men de sidste 10 uger ca. har jeg bare ønsket det skulle slutte. Trænger til at kunne bevæge mig (er sengeliggende) og komme ud og se mine venner. Og så glæder jeg mig så meget til at slippe for at alle mener de bare kan røre løs og at min kropsudvikling er et evigt samtale emne, så som : Er dine ankler ikke ved at være noget hævede og nøj dine bryster må da være tunge og ømme.... What the fuck??? det vedkommer jo overhovedet ikke andre end mig..

Men men nu er det snart slut og jeg får min vidunderlige beløning og jeg er så spændt

Men ville da ønske jeg havde kunne leve op til glansbilledet om den gravide kvinde der bare stråler på  en særlige måde, i stedet er jeg mere den vraltende og støndene gås der sjældent gør andet end at lugte

Anmeld

8. juni 2010

Jibbe

Jeg har stemt at jeg nyder at være gravid...

Jeg har haft et minimum af gener, der har været noget træthed men det er fordi kroppen bruger energi på det nye som sker. Jeg har haft vand i benene pga. stående arbejde, men så kan man købe nye sko/sandaler og her på det sidste har jeg den ondeste myose i ryggen pga. større bryster og en dum arbejdsstilling (bærer alt på venstre arm på arbejdet, men har kun 5 vagter mere så er det slut).

Alt sammen noget jeg kan leve med og jeg nyder at være gravid og at mærke ham mosle rundt inde i maven. Jeg glæder mig til vi ikke bare er Lars og jeg mere. Jeg glæder mig til at vores liv handler om noget mere end bare os. Jeg synes det er FANTASTISK at være gravid

Anmeld

8. juni 2010

Josesmor

Bromberg skriver:

Jeg synes ikke det er så fantastisk.. Havde kvalme de første 13. uger, med flere dage i sengen, fordi jeg bare ikke kunne noget de dage.. Min krop gør ondt, ALLE steder, selvom jeg går til massage en gang om ugen.. Men det er ikke det værste, min mave er pludselig (nu hvor den endelig har fået lidt "gravid-form") blevet alles eje.. NEJ !! Min mave er min, og jeg vil helst ikke dele med andre end min kæreste.. Hvis folk spørger er det okay, men nej.. Man må ikke bare røre..

Puha, rart at komme af med det

He he, ja det med at alle tror de bare må røre kender jeg altttt for godt.. er til at blive sindsyg af... argggg

Anmeld

8. juni 2010

Daisy

Andet:

Alle mine graviditeter har været forfærdelige, opkastning, blødninger, bækkenløsning indlæggelser osv.

Meen jeg elsker den struttende mave, ( selv om man ligner en hval ) de dejlige spark i maven og bare det at mærke livet vokse.

Så der har været mange dage jeg har bare ønsket det hele væk ( chock ) og andre hvor jeg bare har været så glad.

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

jeg synes ikke det var så fedt igen...

Jeg var ikke som sådan kæmpe stor, eller havde svært ved at bevæge mig rundt, men jeg havde plukveer fra uge 25 - og rigtig rigtig mange som gjorde ondt, blev sygemeldt fra studiet osv. 

Så lå lillefisen i UK og skulle ud ved PKS  

Det var slet ikke lige hvad jeg havde gået og drømt om - MEN min lille solstråle var/er selvfølgelig det hele værd

Dog har jeg ikke lyst til en mere lige nu, selvom vi har snakket om at få den næste med det samme, men det ødelagde det der PKS lige. Det skræmte mig alligevel ret meget.

Nu vil jeg have mine start-tyvere (jeg er 20) "for mig selv" sammen med min dejlige datter, hendes skønne far og så vil jeg have mig den uddannelse som jeg var igang med

Plus jeg ikke vil begynde projekt nr 2 før vi bor i hus så det har lange udsigter. Jeg selv er enebarn, og har ELSKET det, så jeg kunne sagtens nøjedes med en, men min kæreste er mere til den anden grøft nemlig 3-4 stykker :O

Anmeld

8. juni 2010

Betteisen

Hejsa!

Jeg har skrevet "andet" fordi, der har været så stor forskel på min 1. og 2. graviditet.

Min 1. forløb helt planmæssigt... (termin okt 08) jeg var frisk og meget aktiv... gik ture, svømmede, ja jeg kunne nærmest flyve. Indtil fødslen, hehe. Jeg havde ikke de gængse graviditetsgener overhovedet.

Herunder min 2. graviditet har jeg været sygemeldt siden slut jan. (termin 10. juni 10) grundet bækkenlæsning. Det kombineret med vores herlige vinter har været en ret hård omgang, at komme igennem. Det er i hvert fald ikke sjovt, når man er vant til, at være fysisk aktiv og pludselig have problemer med, at gå, komme ud af sengen mm, og altid ha ondt. Jeg har i hvert fald besluttet at der skal gå laaaang tid inden jeg skal være gravid igen, hvis jeg altså skal være det

Anmeld

8. juni 2010

JacobsMoar

Bromberg skriver:

Jeg synes ikke det er så fantastisk.. Havde kvalme de første 13. uger, med flere dage i sengen, fordi jeg bare ikke kunne noget de dage.. Min krop gør ondt, ALLE steder, selvom jeg går til massage en gang om ugen.. Men det er ikke det værste, min mave er pludselig (nu hvor den endelig har fået lidt "gravid-form") blevet alles eje.. NEJ !! Min mave er min, og jeg vil helst ikke dele med andre end min kæreste.. Hvis folk spørger er det okay, men nej.. Man må ikke bare røre..

Puha, rart at komme af med det

Nu synes jeg jo ikke kun at det er helt forfærdeligt alt sammen.. Jeg elsker selvfølgelig også når han mosler rundt derinde.. Men det er altså ikke så lyserødt som man lige regner med..

Anmeld

8. juni 2010

TbCp

Puha... ja altså når man har så meget kvalme og ubehag forstår jeg godt man ikke synes det er sjovt.

Jeg slap selv ret nemt igennem min graviditet.
Havde ingen kvalme eller andet ubehag. Det værste var faktisk trætheden og den er der jo ikke hele tiden.

Jeg følte mig aldrig stor og besværet men nød det egentlig bare.

Det eneste dumme var at jeg blev sygemeldt fra omkring uge 24 (mener jeg det var) pga. rigtig rigtig mange plukveer og risiko for for tidlig fødsel.... det synes jeg ikke var det sjoveste, men jeg slappede jo bare ekstra meget af.

Så ja, jeg kunne godt lide at være gravid

Anmeld

8. juni 2010

Pia.

Jeg syntes det er fantastisk at være gravid - intet mindre end FANTASTISK... ja jeg har haft kvalme og ømme muskler/bækken - jeg har haft vand i hele kroppen - men jeg elskede at strutte med den store mave og at der voksede et lille menneske inden i mig...Selvfølgelig har jeg også været træt og ønsket den lille snart kom ud, men ud over det har jeg elsket det...

Øv at jeg aldrig skal prøve det igen... Jeg har nydt alle tre gange rigtig meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.