Kan/kunne du/i lide at være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan/kunne du/i lide at være gravide?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.663 visninger
25 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Diana...

Jeg synes altid man høre at det er så dejlig at være gravid og at man nyder det osv osv osv  

Er jeg virkelig den eneste der virkelig bare ikke synes det er spor dejligt eller nyder det? Jeg bryder mig virkelig ikke om at kunne mærke min krop ændre sig så meget jeg bryder mig overhoved ikke om at være en stor hval, jeg hader at jeg skal være så syg under en graviditet sidst kastet jeg op i 7 måneder MANGE gange om dagen jeg var ned til at havde poser, toiletpapir og en flaske vand med alle steder hen for jeg vidste at inden for max en time skulle jeg kaste op igen (hi hi mega pinligt at side på gulvet midt i et supermarket og kaste op i en pose) 

Man siger 2 graviditeter ikke er ens. Men ind til videre er mine graviditeter helt ens. Men denne gang ved jeg jo så hvad jeg skal gøre ved det AFSTED til akupunktur og jeg går også bare og venter på de ringer til mig med en tid WEE.

Men selv den sidste måned i sidste graviditet hvor jeg havde det OK synes jeg bare overhoved ikke det sjovt. Jeg da glad for at jeg ved at der kommer det mest vidunderlige ud af det for ellers havde jeg IKKE været gravid igen og det er helt sikker også sidste gange. 

Er jeg den eneste der IKKE synes det er sjovt at være gravid med eller uden sygdom? 

Knus Diana der kun er 8 uger henne og længdes efter uge 40 hvor jeg forhåbelig føder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

JacobsMoar

Jeg synes ikke det er så fantastisk.. Havde kvalme de første 13. uger, med flere dage i sengen, fordi jeg bare ikke kunne noget de dage.. Min krop gør ondt, ALLE steder, selvom jeg går til massage en gang om ugen.. Men det er ikke det værste, min mave er pludselig (nu hvor den endelig har fået lidt "gravid-form") blevet alles eje.. NEJ !! Min mave er min, og jeg vil helst ikke dele med andre end min kæreste.. Hvis folk spørger er det okay, men nej.. Man må ikke bare røre..

Puha, rart at komme af med det

Anmeld

8. juni 2010

BinaMor

jeg har stemt andet.' det er dejligt at mærke spark. det er fantastisk at se maven bule af livdet tog os 1 år af blive gravide nr. 2 gang så det var også hårdt..

men jeg hader være tyk og bumset. ikke kunne passe tøj.. ikke føle mig sexet eller nyde sex fordi mine tanker går på bebs´s derinde imens når jeg ikke er gravid husker jeg tydligst det gode.

bækkenløsning er smadderhårdt. det er smertefuldt bare at tage tøj på om morgenen.. jeg kan ikke ride. og nu er det snart 3 år siden jeg har drukket eller haft en fridag pga tidligere bebs plus amning så trænger sku snart til at have en nat alene og drikke mig en pind i øret.

jeg nyder at være gravid TIL TIDER. men jeg prøver være positiv og nyde det. selvom det er hårdere end man regner med

Anmeld

8. juni 2010

Risen

Både og.. 

Hader kvalme, kiloerne, strækmærkerne, appelsinhuden, ikke at kunne feste, hedetur, sved, lugt , at være blevet alles eje, ikke at kunne sove ordenligt.. MEN vil ALDRIG undvære det at opleve de fantastiske livsbekræftende spark i mavsen eller at kunne føde.. Så tager jeg gerne 9 måneder med kvalme osv..

Anmeld

8. juni 2010

misslea

Jeg er én af de heldige, som INGEN gener har i min graviditet (indtil videre)!!!! Jeg er i 24 uge, og har SLET ikke oplevet træthed, ubehag, kvalme eller andet!!!  

Det kan selvfølgelig nå at ændre sig... men indtil videre nyder jeg hvert et øjeblik!!!

Jeg er selvfølgelig forberedt på, at jeg på et tidspunkt kommer til at være større og derved også mere besværet... men men men... til den tid er jeg gået på barsel og behøver derfor ikke at være helt så aktiv, som jeg er nu (arb. i en skovbørnehave som pæd. - og går derfor fra 8 uger før termin &nbsp

Jeg ved ikke endnu, hvordan min krop vil ende med at se ud, men er selvfølgelig bekymret for, at jeg ikke kan komme tilbage til nogenlunde samme krop som før.... er nok mest bekymret for strækmærker og alt for meget løst hud.... HAHA  Men dem lever jeg gerne med, når jeg ved, hvor dejligt et lille menneske der er på vej!!! Indtil videre er maven jo fin og rund, ingen strækmærker eller for mange kilo på sidebenene... meeeen der er jo også stadig LANGT til målet!!!

Så herfra er der kun  i forhold til at være gravid indtil videre!!!!

Lea

Anmeld

8. juni 2010

oo

jeg synes det er en kæmpe omvæltning at være gravid. jeg havde nok et meget romantisk billede af hvordan det ville være, måske også fordi jeg havde længtes efter at blive det så længe. jeg troede helt alvorligt at det ville blive skønt at ligge og kaste op. men da opkastningerne så ramte, der gik jeg helt ned. de første 12 uger...eller fra uge 7 til 12 var et helvede. jeg kastede op hele tiden og græd og forbandede det hele langt væk.

nu i 2. trimester går det en hele del bedre. jeg kaster stadig op ca en gang om ugen, men det er een opkastning og jeg ved som regel hvornår den kommer. men mine bryster gør stadig hamrende ondt og jeg får ondt i hele kroppen når jeg sover. jeg har ikke så ondt i lænden i løbet af dagen mere dog, men til gengæld er det for alvor begyndt at stramme i maveskindet nu! jeg har svært ved at nå gulvet/mine fødder og jeg bliver hurtigt forpustet.

jeg savner VIRKELIG vin...hvilket egentlig overrasker mig lidt, for jeg har aldirg drukket særlig meget, men nogle af de her sommeraftener med gæster og grill der sidder jeg bare og længes efter lidt alkohol

til gengæld synes jeg det er helt vildt magisk at mærke mit barn inde i maven og at Søren kan mærke det og det ligesom opvejer alle negativerne lige nu

Anmeld

8. juni 2010

Sky

Jeg har også stemt "andet".  Jeg er 18+ og ved at der er langt igen - det er min første graviditet - men der er masser af tanker og følelser som jeg ikke synes er super fede ved at være gravid. Man bliver tyk (det har jeg ALDRIG før prøvet) - jeg har altid kunnet passe mit tøj, og nu strammer det både på boobies og røven og taljen/hofterne (som næsten er væk), man har kvalme, man er humørsyg, man tuder over småting, ALLE SKAL RØRE VED ENS MAVE!! - det synes jeg SLET ikke er fedt!, jeg kan ikke ride mere, man bliver forpustet af ingenting osv...

Men på den anden side så glæder jeg mig helt vildt til at blive mor, og når det nu er det her der er vejen til at blive det, så er det jo sådan det er  ...men nej det der med at der er nogen der siger at de bare ELSKER at være gravide, det kan jeg heller ikke helt forstå  

Så nej! - du er ikke den eneste...

Anmeld

8. juni 2010

saxa

Jeg kunne/kan godt lide at være gravid..  Min første graviditet var helt uden gener.. Og det har min 2. også været indtil videre.. Jeg klager bestemt ikke over det.. Selvfølgelig kan det godt være træls at blive tyk, ikke kunne passe tøj mm. Men det tager jeg med..

Anmeld

8. juni 2010

Lucipher

Ih hvor er det rart ikke at være den eneste der ikke går rundt i en evig lykke. Jeg syntes både og. Jeg hader at være så hjælpeløs som jeg er blevet. Jeg kan ikke længere gå med hunden alene, for hun kan rive sig fra mig hvis hun ser noget spændende, og jeg har ikke lige muligheden for at løbe efter hende. Jeg er en af de heldige som ikke har kastet op, men er du gal jeg kunne sove hele tiden i starten. 

Men jeg syntes også at det er en fantastisk oplevelse. Mærke sprakene (når det ikk er i ribbenene) og se ham hoppe rundt til scanningerne. Der er heldigvis ikke så lang tid tilbage. Jeg har termin om 4 dage . Jeg ville klart gøre det igen. Det har ikke skræmt mig væk.

Anmeld

8. juni 2010

mor_sabina

Diana... skriver:

Jeg synes altid man høre at det er så dejlig at være gravid og at man nyder det osv osv osv  

Er jeg virkelig den eneste der virkelig bare ikke synes det er spor dejligt eller nyder det? Jeg bryder mig virkelig ikke om at kunne mærke min krop ændre sig så meget jeg bryder mig overhoved ikke om at være en stor hval, jeg hader at jeg skal være så syg under en graviditet sidst kastet jeg op i 7 måneder MANGE gange om dagen jeg var ned til at havde poser, toiletpapir og en flaske vand med alle steder hen for jeg vidste at inden for max en time skulle jeg kaste op igen (hi hi mega pinligt at side på gulvet midt i et supermarket og kaste op i en pose) 

Man siger 2 graviditeter ikke er ens. Men ind til videre er mine graviditeter helt ens. Men denne gang ved jeg jo så hvad jeg skal gøre ved det AFSTED til akupunktur og jeg går også bare og venter på de ringer til mig med en tid WEE.

Men selv den sidste måned i sidste graviditet hvor jeg havde det OK synes jeg bare overhoved ikke det sjovt. Jeg da glad for at jeg ved at der kommer det mest vidunderlige ud af det for ellers havde jeg IKKE været gravid igen og det er helt sikker også sidste gange. 

Er jeg den eneste der IKKE synes det er sjovt at være gravid med eller uden sygdom? 

Knus Diana der kun er 8 uger henne og længdes efter uge 40 hvor jeg forhåbelig føder 

Jeg kan virkelig godt forstå du må have det endnu værre med al den kvalme, men jeg slår mig nu til holdet der synes knap så godt om det.

Det er nu mere dordi alting bliver så besværligt, man er træt og jeg kunne nærmest ingenting till sidst pga bækkenløsning

Dog glæder jeg mig over denne graviditet da jeg jo har set det fantastiske produkt der kommer ud af det, og jeg glædeer mig til milepælene med scanning og første spark osv, men helt elsker det det gør jeg nu ikke.

Held og lykke med graviditeten og god arbejdslyst kan man vist rolig sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.