Jeg kender det også godt. Vi begyndte at prøve i januar 2009 og et par måneder efter, fik jeg at vide af en af mine bedste veninder, at hun var gravid. Det tog jeg egentlig okay, da det var hendes første barn, og jeg har to i forvejen, men alligevel kunne jeg ikke lade være at tænke - bare det var mig..det lyder måske lidt dumt, for det er jo ikke en konkurrence, men det er svært at tænke anderledes, synes jeg.
Da jeg skulle besøge hende om efteråret sammen med et par af vores andre veninder, meldte nr. 2 så ud, at hun også var gravid - de har to børn i forvejen, lige som mig selv, så den sved lidt mere - især fordi vi på det tidspunkt havde prøvet i 7-8 måneder, og jeg ved, at jeg har svært ved at blive gravid, så der kom da nogle tanker, som man hader sig selv for - hvorfor er det ikke mig? Det er også uretfærdigt - nu er to af mine veninder gravide, og de har garantereret prøvet kortere tid end mig osv. Selvfølgelig var jeg rigtig glad på deres vegne, men syntes samtidig at det var skideuretfærdigt, hvorfor det ikke kunne lykkes for os.
Nu er jeg endelig blevet gravid efter at have forsøgt i 17 måneder. Første barn tog 18 måneder at lave og nummer to tog 21 måneder at lave, så det kan lade sig gøre, men det kræver godt nok en stor bunke tålmodighed, når man skal vente så lang tid, hver gang! Selvom jeg har to børn i forvejen og selvfølgelig er rigtig glad for dem, stikker det alligevel, når ens veninder melder ud at de er på vej til at få noget, som man selv så brændende ønsker sig, når det ikke vil lykkes.
Jeg tror også, at det giver mig nogle ekstra bekymringer, for jeg er nervøs for, om der er noget galt med barnet og at abortere, fordi jeg ved, at i så fald tager det rigtig lang tid igen...men igen er jeg selvfølgelig overlykkelig for overhovedet at være blevet gravid igen.
Held & lykke til alle jer der prøver! Håber virkelig at det snart lykkes for jer, for jeg kender alle de følelser og skuffelser, I går igennem hver måned 
Knus
fra Pia 7+0