det er bare svært, der er ingen vej udenom det. jeg gik selv hjem og skreg i et håndklæde da en af mine rigtig gode veninder kom og fortalte hun var blevet gravid efter vi havde prøvet et halvt år. og det var jo slet ikke fordi vi havde prøvet urimeligt længe på det tidspunkt, det var bare det der med, at hun fik noget jeg selv ønskede mig brændende.
jeg græd også lidt da min niece blev født, da havde vi prøvet i yderligere nogle måneder og jeg havde haft en forestilling om, at når hun kom, ville jeg i hvert fald være gravid.
det bedste er, at være ærlig overfor sig selv og give sig selv lov til at snøfte lidt eller på anden vis for afløb for det, for det er mest af alt jo bare frustrationer over at man ikke lige får det som man gerne vil (uden at det skal lyde som om man er snotforkælet), men der er nogle ting der bliver sat meget i perspektiv når man venter på ønskebarnet i længere tid end man havde regnet med!
nu venter jeg selv barn til oktober og der var enormt svært at skulle sige det til en god veninde der har kæmpet ved siden af mig de sidste 3 år, fordi jeg jo udmærket vidste, at man står og smiler samtidig med at man får en kæmpe klump i halsen når man får andres glædelige nyheder.
nåh...det blev langt, jeg ville bare sige, at jeg kender det og at du får et kæmpe kram herfra 
Anmeld