Grimme børn :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Svei

Jeg har nu godt nok kun brugt begrebet lækker herinde, men det er så også noget, jeg mener, når jeg skriver det. 

Men på et vist plan, så skinner personligheden jo igennem - selv på et billede, og det kan man jo ikke undgå at "tælle" med i bedømmelsen. 

Jeg kan godt følge dig i, at det er "tomt" kun at bedømme på det ydre, men jeg mener ikke, at det er ligegyldigt for personligheden, hvordan barnet ser ud. Du skal jo tænke på, at det resten af livet, vil blive bedømt på udseende, som det første, og dermed påvirker det også folks tilgang til barnet. 

Nu er det jo også bare ren natur, at skønhed tiltrækker, så jeg tror, det er derfor, folk går så højt op i det. Det er jo trods alt - også i dyreriget - de smukkeste, stærkeste hanner, der vinder hunnerne.

Jeg er enig i dig med at man bedømmes på det ydre, men det er da skræmmende at feks smukke mennesker får højere løn og nemmere job end dem der er knap så smukke...og lige meget hvad, så kan man som forældre ikke vide om ens børn ender om med at kunne blive monstermodel og så er det dælme vigtigt, synes jeg...at deres selvværdet er i orden, at de føler og ved de er gode nok og lige så gode som alle andre...og så pyt med det ydre.

Nu tror jeg så desværre det er værre blandt kvinder end mænd, der er det vidst andre områder der tæller...heldigvis kan jeg sige med tre drenge.

Og den der med personligheden,...jeg kan ikke med min bedste vilje se nogen som helst personlighed på billeder af spædbørn...de ligner mest gamle rynkede maste mennesker de fleste af dem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Svei

DK skriver:

Ihhh... så sidder man her og rødmer helt alene hjemme Tak!

Så lidt da... og du skal da ikke rødme, I er da et par smukke tøser...virkelig...det værste ved dig.. er at du også er så skide skarp og sød...

Anmeld

7. juni 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

Jeg er enig i dig med at man bedømmes på det ydre, men det er da skræmmende at feks smukke mennesker får højere løn og nemmere job end dem der er knap så smukke...og lige meget hvad, så kan man som forældre ikke vide om ens børn ender om med at kunne blive monstermodel og så er det dælme vigtigt, synes jeg...at deres selvværdet er i orden, at de føler og ved de er gode nok og lige så gode som alle andre...og så pyt med det ydre.

Nu tror jeg så desværre det er værre blandt kvinder end mænd, der er det vidst andre områder der tæller...heldigvis kan jeg sige med tre drenge.

Og den der med personligheden,...jeg kan ikke med min bedste vilje se nogen som helst personlighed på billeder af spædbørn...de ligner mest gamle rynkede maste mennesker de fleste af dem...

Haha, hold da op - Gamle, maste, mennesker  

Nej, der må jeg nok desværre gi' mig  ang. personligheden. Men jeg synes, det hjælper rigtig meget, hvis de ser glade ud. Så bliver mennesker bare som regel mere kønne

Men altså, ja. Det giver jeg dig ret i. Men det er jo også det samme med selvtilliden - Hvis børn altid bliver rost for, hvad de kan, så føler de sig jo kun værdsat i disse øjeblikke, og vil hele tiden prøve at yde mere. Jeg tror faktisk, vi i bund og grund er enige.

Anmeld

7. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977

Nu synes jeg at alle nyfødte er - ikke grimme - men nok knap så kønne. Og det er inklusiv min egen. Han var faktisk ret grim som nyfødt. Men han er da blevet kønnere med aldren

Anmeld

7. juni 2010

Sakris

Min mor sagde jeg var det grimmeste barn da jeg blev født, og hun gik og stirrede ned i alle de andres krybber, hvor børnene var meget kønnere. Dog synes hun jeg kom over det efter et par uger. Hun har også fortalt at både min søster og min bror havde en periode i babytiden hvor hun synes de var grimme, men det ændre ikke på hvor meget hun holder af os.

Tror godt jeg selv ville kunne vurdere, hvor mit barn ligger udseendetsmæssigt, men tror alligevel det bliver total overskygget af hvor højt man elsker dem og hvor utrolig dejlige man synes de er. Iøvrigt er udseendet jo ikke alt, selvom det ofte afgører noget af førstehåndsindtrykket!

Anmeld

7. juni 2010

nannanadja

jeg har de kønneste børn i verden...hvis jeg selv skal sige det.

jeg tror ikke som mar at man selv kan syntes at ens børn er grimme..?   men jge kan da godt se nogle af de andres børn ikke er de kønneste i verden

Anmeld

7. juni 2010

Bare mig..

Da min datter først kom op, tænkte jeg "WHAT? en lille splejs, øjnene helt inde i hovedet, tykke tykke kinder "osv, jeg følte slet ikke vi havde noget "til fælles" og synes faktisk hun var grim. - Eller ikke så køn.. Det tog mig nogen timer at komme mig over det, men efter et par timer da alt var faldet lidt på plads, farvemæssigt, kinderne ikke var så store og øjnene almindelige, så synes jeg hun var smuk...

For mig er et kønt barn (spædbarn) et der har hår på hovedet, helst mørkt (hvilket min faktisk også har), det er et hvor det hele passer sammen, og hvor fx øjnene ikke står ud fra hovedet - hvis i forstår, eller hvor øjnene sidder helt inde bag et par øjnlåg der nærmest maser dem sammen.. - sådan noget ting..

Men jeg vil sige, at man altså godt kan se om ens barn er smukt.. - Så kommer alt det andet udover..- Udsensmæssigt, tror jeg godt man selv kan se det... Og helt ærligt, så synes jeg min er smuk. - Køn, nu..

ps. Håber ikke jeg fornærmede nogen..

Anmeld

7. juni 2010

Vial

Jeg tror helt seriøst, at man sagens kan se, om ens børn er kønne eller ej. Jeg tror samtidig at man som mor ALTID vil kunne finde noget frem hos barnet som gør, at det er helt unikt lækkert og man for alt i verden ikke vil bytte det. Alle mennesker har noget skønt i sig. Nogle flasher det bare mere end andre.

Jeg har total præstationsangst. Både min lillesøster og tvillingesøster har fået de lækreste og smukkeste børn. Virkelig lige til blereklamerne... og så tænker jeg alligevel nogle gange: Gud ved om det kun er mosteren, som kan se det.. haha.

Anmeld

7. juni 2010

Margorie

Jeg synes min datter er den smukkeste i verden. Og. Det hjælper da slet ikke på det hele konstant at få at vide når man er ude og købe ind' nejjj hvor er hun smuk, sød, dejlig, lige til at spise osv..

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Jeg tror mostre bliver småblinde når de bliver mostre.. kan jeg se med mine søstre..

KaMa skriver:

Jeg tror helt seriøst, at man sagens kan se, om ens børn er kønne eller ej. Jeg tror samtidig at man som mor ALTID vil kunne finde noget frem hos barnet som gør, at det er helt unikt lækkert og man for alt i verden ikke vil bytte det. Alle mennesker har noget skønt i sig. Nogle flasher det bare mere end andre.

Jeg har total præstationsangst. Både min lillesøster og tvillingesøster har fået de lækreste og smukkeste børn. Virkelig lige til blereklamerne... og så tænker jeg alligevel nogle gange: Gud ved om det kun er mosteren, som kan se det.. haha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.