Grimme børn :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Svei

ct skriver:

Nu er det jo også forskelligt, hvordan man opfatter skønhed. Det kan sagtens stråle indefra og ud. Jeg mener da ikke, der er noget forkert i, at man synes, ens barn er smukt, selv om det "kun" er hylsteret.

Og hvad definerer du så som smukt, for jeg synes bestemt heller ikke alle børn er lige smukke på det ydre, men det er der nu nogen, der er.

Charme i sig selv, er i mine øjne skønhed.  

Jamen så er vi ude i en begrebsafklaring....når jeg ser et billede af et barn og der bliver spurgt ind til om det er smukt eller sagt det er smukt, så er det jo kun ud fra det ydre ikke...og det er på samme måde jeg opfatter det at noget er smukt, altså rent visuelt.

Jeg ved godt mange bruger det om deres børn, jeg bryder mig bare ikke om det og har aldrig brugt det i forhold til mine eller andres unger.

Jeg kan huske jeg var i mødregruppe med en som havde en datter der var model og hun var smuk...virkelig smuk..det fineste lange krøllede hår, smukke store blå øjne, et fantastisk smil...tror som godt vi alle ved hvad smukhed er og lige hende her var jo valgt ud som model netop fordi hun havde et smukt ydre.

Men charme, udstråling, personlighed osv, det betegner jeg bare ikke som det at være smuk...mere skøn, fantatisk, dejlig osv..

Så måske det er et definitions spørgsmål....og man skal jo gøre som man vel...jeg synes bare det der ydre fokus klinger så hult..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Svei

Muffi . skriver:

Du har nok ret i at smuk ikke er det rette ord ,, Unik derimod er nok det jeg mener når jeg kigger på egne børn

Ja..specielle, fantastiske, skønne, dejlige, iver alt andet i hele verden osv...

Men de er jo smukke mennesker også, hvis man bruger ordet som en del af personligheden...jeg tog det bare ikke som om det var den definition der var brugt her, netop fordi det var sat op mod det at være grim

Anmeld

7. juni 2010

DK

Da Kirstine var spæd, synes jeg at hun var en åbenbaring af skønhed. Aldrig før havde verden da set så smukt et spædbarn.

I dag kan jeg godt se at hun lignede en splejsning af en gammel kinerser-julemand og en siemeserkat, he he.

Jeg synes så tilgengæld nu at hun er et meget smukt barn! Jeg ved godt at det er lidt "forbudt" at sige, men det synes jeg altså. Hun har super fine træk, og har fået det bedste fra mig og det bedste fra sin far! Hun bliver altså bare überhübsch når hun bliver voksen, det er jeg sikker på! Men hvem ved. Måske kan jeg se noget andet om 6 år, he he...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. juni 2010

Lady Marion <3

DK skriver:

Da Kirstine var spæd, synes jeg at hun var en åbenbaring af skønhed. Aldrig før havde verden da set så smukt et spædbarn.

I dag kan jeg godt se at hun lignede en splejsning af en gammel kinerser-julemand og en siemeserkat, he he.

Jeg synes så tilgengæld nu at hun er et meget smukt barn! Jeg ved godt at det er lidt "forbudt" at sige, men det synes jeg altså. Hun har super fine træk, og har fået det bedste fra mig og det bedste fra sin far! Hun bliver altså bare überhübsch når hun bliver voksen, det er jeg sikker på! Men hvem ved. Måske kan jeg se noget andet om 6 år, he he...

Hi hi kæft hvor skægt altså   Sjovt som det snyder når man er nybagt mor og forelsket ,, Syntes nu hun så rigtig sød ud ,,,

Her havde Alexander en ret sjov hage da han blev født og farmand opdagede det og var temmelig nervøs   Hi hi ,,,

Anmeld

7. juni 2010

DK

Muffi . skriver:

Hi hi kæft hvor skægt altså   Sjovt som det snyder når man er nybagt mor og forelsket ,, Syntes nu hun så rigtig sød ud ,,,

Her havde Alexander en ret sjov hage da han blev født og farmand opdagede det og var temmelig nervøs   Hi hi ,,,

Ahhhmen, hendes næse var bare helt flad, og hendes øjne så skæve at hun næsten ikke kunne kigge ud, he he...

Det er så suuuper heldigt at kærlighed gør blind! Derudover så synes jeg nu faktisk at de fleste danske børn er utroligt kønne!

Anmeld

7. juni 2010

Lady Marion <3

Nyfødt og smuk ???? Sådan husker jeg det   Nææ ikke specielt smuk må man sige ,, Griner

Anmeld

7. juni 2010

Lady Marion <3

Ihh kunne ikke oploade billeder

Anmeld

7. juni 2010

Svei

DK skriver:

Synes ikke det er forbudt at sige, når nu det er sandt.. men altså, hun har jo heller ikke ligefrem den grimmeste mor i verden...

Anmeld

7. juni 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

Jamen så er vi ude i en begrebsafklaring....når jeg ser et billede af et barn og der bliver spurgt ind til om det er smukt eller sagt det er smukt, så er det jo kun ud fra det ydre ikke...og det er på samme måde jeg opfatter det at noget er smukt, altså rent visuelt.

Jeg ved godt mange bruger det om deres børn, jeg bryder mig bare ikke om det og har aldrig brugt det i forhold til mine eller andres unger.

Jeg kan huske jeg var i mødregruppe med en som havde en datter der var model og hun var smuk...virkelig smuk..det fineste lange krøllede hår, smukke store blå øjne, et fantastisk smil...tror som godt vi alle ved hvad smukhed er og lige hende her var jo valgt ud som model netop fordi hun havde et smukt ydre.

Men charme, udstråling, personlighed osv, det betegner jeg bare ikke som det at være smuk...mere skøn, fantatisk, dejlig osv..

Så måske det er et definitions spørgsmål....og man skal jo gøre som man vel...jeg synes bare det der ydre fokus klinger så hult..

Jeg har nu godt nok kun brugt begrebet lækker herinde, men det er så også noget, jeg mener, når jeg skriver det. 

Men på et vist plan, så skinner personligheden jo igennem - selv på et billede, og det kan man jo ikke undgå at "tælle" med i bedømmelsen. 

Jeg kan godt følge dig i, at det er "tomt" kun at bedømme på det ydre, men jeg mener ikke, at det er ligegyldigt for personligheden, hvordan barnet ser ud. Du skal jo tænke på, at det resten af livet, vil blive bedømt på udseende, som det første, og dermed påvirker det også folks tilgang til barnet. 

Nu er det jo også bare ren natur, at skønhed tiltrækker, så jeg tror, det er derfor, folk går så højt op i det. Det er jo trods alt - også i dyreriget - de smukkeste, stærkeste hanner, der vinder hunnerne.

Anmeld

7. juni 2010

DK

Yrsa skriver:

Synes ikke det er forbudt at sige, når nu det er sandt.. men altså, hun har jo heller ikke ligefrem den grimmeste mor i verden...

Ihhh... så sidder man her og rødmer helt alene hjemme Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.