Er du ærlig når det kommer til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Sommerfuglelarven

Jeg svarer 100% ærligt, og synes at de fleste børn er skønne på hver deres måde - men hvis jeg ikke har noget pænt at sige, så lader jeg være med at skrive. Hellere fortie end at såre en stolt mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

oo

altså jeg kan ikke se det tjener noget som helst formål udover at gøre en anden møg ked af det, at SKULLE være ærlig og sige "nej, din unge er tudegrim", hvis jeg synes det. generelt er jeg ikke sådan en babysukker, der sidder og savler over nyfødte. jeg synes fx min mand er enormt grim som baby, men han er jo dejlig nu og han var også en skøn dreng. de nyfødte som jeg kommentere udseende på er oftest dem som jeg har et forhold til i en eller anden forstand, enten er det familie eller venners børn eller også er det kvinder herinde som jeg har fulgt tæt igennem graviditeten og man har jo så glædet sig til at se den lille og synes bare det er et mirakel at der kan komme et helt, fungerende menneske ud i sidste ende.

nogle babyer, børn og mennesker generelt ER da tudegrimme, men det ville da være langt værre at være et gigantisk røvhul af personlighed end at være "grim", hvis du spørger mig og netop en røvhulspersonlighed vil jeg da langt hellere kommentere på end et udseende, hvis jeg endelig SKAL gå og sige negative ting til folk...

Anmeld

7. juni 2010

Shibby

Så de fleste vil pynte på det for at undgå at sårer nogen.. Vildt

Anmeld

7. juni 2010

Svei

En anden ting...er der nogen der spørger sådan...jeg har aldrig nogen sinde oplevet at en mor spurgte om det og jeg kunne heller ikke selv drømme om det, slet ikke...synes egentlig ikke det er væsenligt overhoved.

Hvorfor spørge andre om ens barn er pænt?

Anmeld

7. juni 2010

oo

Shibby skriver:

det er ikke at pynte, det er at tage hensyn og hvis man ikke kan det, så kan man da kun være en lorteveninde at have...

Anmeld

7. juni 2010

BimBamBusse

Shibby skriver:

Hvad ville du selv sige hvis en kvinde spurgte dig om hendes barn ikke bare var smukt? Men at du faktisk syntes at barnet var tudegrimt..

Ville du sige "Nej, jeg synes at din unge er pisse grim!" ?

Anmeld

7. juni 2010

TbCp

Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at sige, til forældrene, at deres barn er "grimt" eller lign.... aldrig! Om jeg så ikke synes det er det kønneste barn!

Tænker bare hvordan jeg selv ville have det hvis nogen sagde sådan om mit barn! Og ja, så vil jeg egentlig hellere have at folk løj!

Anmeld

7. juni 2010

Lady Marion <3

Herinde kunne jeg aldrig drømme om at skrive at et barn /baby var pænt hvis ikke jeg virkelig mente det ..  Men kunne da heller aldrig drømme om at sige til folk at deres baby er tudegrim ,,,,    

Anmeld

7. juni 2010

bagger26

Shibby skriver:

Jamen forstår ikke helt hvad det er du vil få ud af at sige til en mor hendes barn er grimt. Det tjener da ikke noget formål, andet at såre hende.. Der kan da ikke på nogen måder komme noget positivt ud af det, det syntes jeg på ingen måder er i orden.. Man kan da bare lade være med at bruge ordet smuk, hvis man ikke syntes det.. Der er masser af andre positive tillægsord man kan bruge istedet..

Anmeld

7. juni 2010

DK

Jeg falder måske ikke på halen og råber: OMG det er det smukkeste barn jeg nogensinde har set, hvis det er en lille trolderik der ligger i armene på veninden.

Men: Jeg siger altid at babyen ser sød og dejlig ud. Hvad jeg også synes de fleste er. Jeg behøver jo ikke nødvendigvis sige det er en skønhedsåbenbaring hvis det ikke er det.

Jeg ville ALDRIG sige at det var et grimt barn. ALDRIG. Uanset hvor gammelt det var. Jeg kan altid finde noget pænt og sige som ikke er en løgn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.