Er du ærlig når det kommer til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Shibby

Hvis en herfra baby,-eller en veninde,en bekendt eller whatever stolt viser et barn frem og siger "Er h*n ikke dejlig,skøn,smuk eller lign,..

Svare du så ærligt eller pynter du på det for ikke at sårer nogen..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

june1987

jamen det gør man da... men det er også fordi når det er min venindes barn og det vil jeg altid have et specialt forhold til

Anmeld

7. juni 2010

Risen

Shibby skriver:

Hvis en herfra baby,-eller en veninde,en bekendt eller whatever stolt viser et barn frem og siger "Er h*n ikke dejlig,skøn,smuk eller lign,..

Svare du så ærligt eller pymter du på det for ikke at sårer nogen..?

Ja .. Det er jeg. Synes faktisk at alle børn er skønne! Nogle mere end andre ..og hvis den er helt gal lader jeg bare vær at svare på de tråde .. 

Anmeld

7. juni 2010

B&J

jeg er ærlig og hvis jeg ikke syntes barnet er pænt så skriver jeg ikke af barnet er pænt her inde så gør jeg det ikke  og hvis folk spør mig ude i verden venner familie osv... så siger jeg min mening...  men på en meget pæn måde... ved det ikke altid er lige pænt af gøre det på den måde men vil heller ikke lyve...

Anmeld

7. juni 2010

Mira0911

Risen skriver:

Ja .. Det er jeg. Synes faktisk at alle børn er skønne! Nogle mere end andre ..og hvis den er helt gal lader jeg bare vær at svare på de tråde .. 

Det samme her.. Svare/siger kun hvis jeg synes barnet er skøn, smuk osv...

I denne verden vil der vel altid være nogen som bare siger/skriver det for at gøre mødrene glade...

Anmeld

7. juni 2010

B&J

Risen skriver:

ja alle børn er dejlige men ikke lige smukke... men giver dig helt ret i jeg svare heller ikke på trådene hvis jeg ikke syntes barnet er smukt...

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Jeg bruger meget sjældent det der med hvor er han eller hun smuk...jeg synes det er så uendeligt ligegyldigt om mennesker er smukke eller ej og så mener jeg også bare at det ikke gør noget godt for børn at blive styrket i noget som er så nemt at miste igen...det styrker ikke selvværdet meget, det fortæller intet om dem som mennesker, kun om den skal de nu har. Synes simpelthen der er for meget fokus på facaden og for lidt på indholdet i vores verden....og ja, nu blev det en længere forklaring..

Men at sige de er dejlige, det gør jeg, for det mener jeg at børn er, alle hver for sig og på deres helt specielle måde...børn er da skønne og dejlige.

Anmeld

7. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er normalt en meget ærlig pige, der oftest fortæller hvad jeg mener, hvis jeg vel at mærke bliver spurgt!

Spørger min veninde mig, om jeg synes hendes kjole er flot, og den ikke falder i min smag - så får hun det af vide. Hun spurgte jo selv! Men spørger hun mig, om jeg ikke synes hendes søn/datter er dejlig - selvom jeg inderst inde ikke synes at vedkommende er ret køn, så kunne jeg aldrig i min vildeste fantasi drømme om at sige det til hende. Det eneste jeg ville få ud af det, var at såre hende på det dybeste - og hvorfor i alverden skulle jeg det?!

Når det kommer til ens egen børn, så er og bliver de bare de dejligste - også selvom naboens er mindst ligeså skønne

Anmeld

7. juni 2010

Karo

Shibby skriver:

Svare du så ærligt eller pynter du på det for ikke at sårer nogen..?

Normalt er jeg en meget ærlig person og siger og skriver ikke ting jeg ikke mener. Men jeg har så heller aldrig set et barn / baby som jeg ikke syndes er køn.

Jo forresten, en gang har jeg set et barn (en nabos) som jeg ikke syndes var kønt. Men det kunne jeg da ikke drømme om at sige til moren. Hun stod der pave stolt over sin lille datter og lykken lyste ud af hende, så jeg sagde pænt hvilken dejlig og køn lille pige hun havde fået. Hun blev jo bare endnu mere glad.

Jeg ville da også selv blive utrolig ked af det hvis nogle kom og sagde at mine børn er grimme. Det kan da godt være at folk tænker det, men de skal holde sådanne meninger for sig selv.

Anmeld

7. juni 2010

Trolde_mor

Normalt er jeg en meget ærlig person og siger og skriver ikke ting jeg ikke mener. Men jeg har så heller aldrig set et barn / baby som jeg ikke syndes er køn.

Jo forresten, en gang har jeg set et barn (en nabos) som jeg ikke syndes var kønt. Men det kunne jeg da ikke drømme om at sige til moren. Hun stod der pave stolt over sin lille datter og lykken lyste ud af hende, så jeg sagde pænt hvilken dejlig og køn lille pige hun havde fået. Hun blev jo bare endnu mere glad.

Jeg ville da også selv blive utrolig ked af det hvis nogle kom og sagde at mine børn er grimme. Det kan da godt være at folk tænker det, men de skal holde sådanne meninger for sig selv.

Hvad får man også ud af at sige en andens barn ikke er køn.

Jeg tror ikke man som mor spørger for at få et ærligt svar, men oftest mere retorisk eller måske ønsker bekræftigelse.

Hvad skulle man også få ud af at være ærlig? Det tjener jo på ingen måde til det bedste (så som sager om utroskab osv. osv.)

Hvorfor ødelægge det for moderen og gøre hende ked af det, man kan da nok ikke såre hende mere, end ved at sige hendes barn ikke er kønt.

Jeg betragter altid mig selv for at være ærlig når jeg får spørgsmåle om moderens barn /baby ikke er smuk, dejlig, køn.. for syntes altid man kan finde noget at rose ved et lille barn, de intense og smukke øjne, de dejlige æblekinder, måden h*n løfter det ene øjenbryn og charmere osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.