Til jer med flaske børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

UngMor83

Min datter er 13,5 måneder og hun får sin natflaske med MME og en middagsflaske med MME endnu.... Min datter på 2,3år får sin natflaske med sødmælk i endnu... Ellers er der et ramaskrig, så den har vi valgt at hun skal fortsætte med at få lidt endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Mira0911

LHA skriver:

Hej piger.

Hvornår stoppede i med at give flaske og hvordan.?

Min søn er nu 7 1/2 måned og få 2 flasker om dagen, han skal starte i dagpleje den 9 august og der vil jeg rigtig gerne have han ikke får flaske længere. Nogen gode råd?

Tak på forhånd.

Knus

Min datter er 1½ år.. Jeg stoppede med at give hende flaske da hun var knap et år... Hun får dog flaske når hun er syg, det er det eneste hun vil have når det er... Der har slet ikke været noget bøvl med hende...

Anmeld

7. juni 2010

MiMa

6-9 måneder: Anbefaler de at barnet får ca. 3/4 liter mælk i døgnet (fordelt på både MME og almindelig mælk).

Er dit barn begyndt at drikke almindelig mælk af kop, så skal det jo tælle med i barnets samlede indtag af mælk. Husk også at mælk som indgår i kosten tæller med. (fx grød med mælk, kartoffelmos med mælk osv.).

9-12 måneder: Anbefaler de at barnet får 1/2 liter mælk om dagen (fordelt på både MME og almindeligt mælk). Det er vigtigt at barnet ikke får mere end den anbefalede mængde, da barnet så ikke vil få de nødvendige næringsstoffer, som det har brug for gennem kosten.

Ud fra disse anbefalinger kan man jo nemt finde ud af om ens barn får den rigtige mængde mælk i forhold til dets alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.