Til jer med flaske børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
22 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

LHA

Hej piger.

Hvornår stoppede i med at give flaske og hvordan.?

Min søn er nu 7 1/2 måned og få 2 flasker om dagen, han skal starte i dagpleje den 9 august og der vil jeg rigtig gerne have han ikke får flaske længere. Nogen gode råd?

Tak på forhånd.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

nannanadja

min drenge er 11mdr og han får en flske om dagen også får han en nat flaske...

hvis han er overtrat eller bare ked af det så gir jeg ham også nogle gange en flaske at sove formiddag på...

Anmeld

7. juni 2010

Mor-til-asta-09

Min datter er 9 mdr nu.. Og har kun fået natflaske i ca. 1-1½ måned nu..

Men hun har så også meget tidligt begyndt at spise godt med "normal" mad, hvis du forstår Så bliver hun mæt på den måde..

Hun går også i DP, og der er heller ingen problemer..

Anmeld

7. juni 2010

LHA

nannanadja skriver:

min drenge er 11mdr og han får en flske om dagen også får han en nat flaske...

hvis han er overtrat eller bare ked af det så gir jeg ham også nogle gange en flaske at sove formiddag på...

Har tænt at vi stadig giver ham natflaske lidt endnu.

Er din søn starte i dagpleje/vuggestue? Hvordan er hans sove tider i løbet af dagen? 

Anmeld

7. juni 2010

Frejasmor

Min datter er 9.5 mdr og hun får 3 flasker dagligt, det er hvad min sp sagde hun skal have i den alder, og når hun bliver 10 mdr om lidt skulle vi skære den ene fra..

Får din søn nok mælk i hans alder når han kun får 2?? Synes det lyder af meget lidt..

Anmeld

7. juni 2010

LHA

forældre-til-Asta skriver:

Min datter er 9 mdr nu.. Og har kun fået natflaske i ca. 1-1½ måned nu..

Men hun har så også meget tidligt begyndt at spise godt med "normal" mad, hvis du forstår Så bliver hun mæt på den måde..

Hun går også i DP, og der er heller ingen problemer..

Min søn spiser også normal mad. han spiser bare ikke ret meget af gangen så en halv time efter er han sulten igen. Synes vi sidder og spiser hele tiden. Men efter han har fået ca en dl grød om morgen er der ikke mere at gøre. Så lukker han fuldstændig i.

Anmeld

7. juni 2010

LHA

Frejasmor skriver:

Min datter er 9.5 mdr og hun får 3 flasker dagligt, det er hvad min sp sagde hun skal have i den alder, og når hun bliver 10 mdr om lidt skulle vi skære den ene fra..

Får din søn nok mælk i hans alder når han kun får 2?? Synes det lyder af meget lidt..

Jeg spurgte min sp og hun sagde han fik rigeligt. 235 ml i hver flaske. Også rådede hun mig til at han stoppede med den flaske han får om dagen inden han skulle i dagpleje. Synes heller ikke selv han fik ret meget.

Anmeld

7. juni 2010

christina2412

min søn på 6 mdr og 1 uge får mellem 2-3 flasker.

men som reelt kun 2, en om formiddagen inden han skal sove og en ved 19:30 tiden inden han skal sove.

de dage han kun får 2 får han babyfer jernstrøpulver, da han ikke når op på de 400 ml mme.

christina

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

LHA skriver:

Jeg spurgte min sp og hun sagde han fik rigeligt. 235 ml i hver flaske. Også rådede hun mig til at han stoppede med den flaske han får om dagen inden han skulle i dagpleje. Synes heller ikke selv han fik ret meget.

Nikoline begyndte i DP da hun var 8 mdr....

hun fik 1 flaske i DP indtil hun var godt 11 mdr... og en natflaske frem til hun var ca 16mdr...

jeg tror det er individuelt hvor meget og hvor længe barnet har behov for flasken.... hvis du kan, så bare skær ned til een flaske og se hvordan det spiller sig ud:0) går det fint, så kan du måske snart fjerne den sidste også

Anmeld

7. juni 2010

Mor-til-asta-09

LHA skriver:

Min søn spiser også normal mad. han spiser bare ikke ret meget af gangen så en halv time efter er han sulten igen. Synes vi sidder og spiser hele tiden. Men efter han har fået ca en dl grød om morgen er der ikke mere at gøre. Så lukker han fuldstændig i.

Ja herhjemme foregår vores dag sådan.

Asta vågner kl. 7,45 og får ca. 1½ dl yougurt med havregryn i.

Formiddag: Frugt eller Bolle i DP

Middag: 1 helt stykke bondebrød med 4 forskellig slags pålæg i DP

Eftermiddag: frugt eller bolle herhjemme, alt efter hvad vi lige har

Aften: 4-5 kartofler, kød, grønsager og sovs

Nat: 200ml MME, ca kl. 20,30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.