Til jer med flaske børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

christina2412

LHA skriver:

Jeg spurgte min sp og hun sagde han fik rigeligt. 235 ml i hver flaske. Også rådede hun mig til at han stoppede med den flaske han får om dagen inden han skulle i dagpleje. Synes heller ikke selv han fik ret meget.

når bare de når op på 400 ml så det fint  

christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

LHA

forældre-til-Asta skriver:

Ja herhjemme foregår vores dag sådan.

Asta vågner kl. 7,45 og får ca. 1½ dl yougurt med havregryn i.

Formiddag: Frugt eller Bolle i DP

Middag: 1 helt stykke bondebrød med 4 forskellig slags pålæg i DP

Eftermiddag: frugt eller bolle herhjemme, alt efter hvad vi lige har

Aften: 4-5 kartofler, kød, grønsager og sovs

Nat: 200ml MME, ca kl. 20,30

Hold da op. Kan se Markus slet ikke spiser i nærheden af det Asta gør.. Men han vil bare ikke spise mere.

Morgen: ca dl grød

Formiddag: lidt brød og frugt mos. Nogle gange noget anden grød end det han har fået om morgen. evt flaske

Middag: en halv med bondebrød med forskelligt rugbrød.

Eftermiddag: Det samme som formiddag

Aften: 2 kartofler+ grøntsager og lidt kød er sjældent spist op.

Nat: flaske

Kan forresten se du bor i Tårs. Hvor bor du henne af i Tårs? ´Noget af min familie kommer fra Tårs...

Anmeld

7. juni 2010

Mor-til-asta-09

LHA skriver:

Hold da op. Kan se Markus slet ikke spiser i nærheden af det Asta gør.. Men han vil bare ikke spise mere.

Morgen: ca dl grød

Formiddag: lidt brød og frugt mos. Nogle gange noget anden grød end det han har fået om morgen. evt flaske

Middag: en halv med bondebrød med forskelligt rugbrød.

Eftermiddag: Det samme som formiddag

Aften: 2 kartofler+ grøntsager og lidt kød er sjældent spist op.

Nat: flaske

Kan forresten se du bor i Tårs. Hvor bor du henne af i Tårs? ´Noget af min familie kommer fra Tårs...

Du skal også samtidig tænke på at Markus er "kun" 7½ måned nu.. Asta er 9½ måned nu, så der er der jo noget forskel.. Men synes jeg kan huske at asta spiste mere da hun var 7½, men hun har så også altid spist GODT

Jeg bor i Tårs centrum, hvis der er noget der hedder det

Det er nordjylland tårs du tænker på ikke?

Anmeld

7. juni 2010

LHA

christina2412 skriver:

min søn på 6 mdr og 1 uge får mellem 2-3 flasker.

men som reelt kun 2, en om formiddagen inden han skal sove og en ved 19:30 tiden inden han skal sove.

de dage han kun får 2 får han babyfer jernstrøpulver, da han ikke når op på de 400 ml mme.

christina

Markus får også det jernstøvpulver da han ikke altid drikker hele flasken så for at være sikker på han får nok jern.

Anmeld

7. juni 2010

LHA

forældre-til-Asta skriver:

Du skal også samtidig tænke på at Markus er "kun" 7½ måned nu.. Asta er 9½ måned nu, så der er der jo noget forskel.. Men synes jeg kan huske at asta spiste mere da hun var 7½, men hun har så også altid spist GODT

Jeg bor i Tårs centrum, hvis der er noget der hedder det

Det er nordjylland tårs du tænker på ikke?

Kan nemlig se i forhold til dem i mødregruppe spiser Markus ikke ret meget. Men er alligevel en stor dreng på 9 kg. Håber snart han spiser os ud af huset med maden 

Haha Tårs centrum... Stor byen.  Ja Tårs i Nordjylland. Hyggelig by. Er kommet der en del.

Anmeld

7. juni 2010

Mor-til-asta-09

LHA skriver:

Kan nemlig se i forhold til dem i mødregruppe spiser Markus ikke ret meget. Men er alligevel en stor dreng på 9 kg. Håber snart han spiser os ud af huset med maden 

Haha Tårs centrum... Stor byen.  Ja Tårs i Nordjylland. Hyggelig by. Er kommet der en del.

Ja Asta ligger omkring de 10 nu

Ja Tårs centrum

Anmeld

7. juni 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Wehu, så kom tårs endelig på landkortet Er selv født og opvokset der.

Benjamin får i weekenden en morgenflaske og aftenflaske, og kun aftenflaske i hverdagen. Men hvordan vænner man dem af med aftenflasken?

Anmeld

7. juni 2010

Valle81

LHA skriver:

Hej piger.

Hvornår stoppede i med at give flaske og hvordan.?

Min søn er nu 7 1/2 måned og få 2 flasker om dagen, han skal starte i dagpleje den 9 august og der vil jeg rigtig gerne have han ikke får flaske længere. Nogen gode råd?

Tak på forhånd.

Knus

Jeg ville ikke gøre et så stort nummer ud af det:0) Tror det kommer helt af sig selv når han starter i DP at han vælger den fra:0)

Og resten kommer sikkert også af helt af sig selv.

Da min Asta var 8 mdr sagde hun helt nej til flasken - fra en dag til en anden var det bare slut prut - den belv pakket helt væk og aldrig fundet frem igen:0)

Anmeld

7. juni 2010

nannanadja

LHA skriver:

Har tænt at vi stadig giver ham natflaske lidt endnu.

Er din søn starte i dagpleje/vuggestue? Hvordan er hans sove tider i løbet af dagen? 

han er lige startet i vuggestue, er i gang med at køre ham ind

han stå på ca kl 7 også i vuggestuen kl 8-8:30

kl 11 sover han middag et par timer... hvis han er træt får han en lille lur igen ven en 4tiden også i seng halv ni --ni

han får nat flaske og når han vågner om natten får han også en flaske..

Anmeld

7. juni 2010

Frejasmor

LHA skriver:

Jeg spurgte min sp og hun sagde han fik rigeligt. 235 ml i hver flaske. Også rådede hun mig til at han stoppede med den flaske han får om dagen inden han skulle i dagpleje. Synes heller ikke selv han fik ret meget.

Ja okay det er nok forskelligt fra sp til sp.. min sagde hun skulle have 500 ml mælkeprodukt til hun blev 1 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.