kom nu hjem soldater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

nannanadja

Yrsa skriver:

Dengang med Hitler var der jo netop ingen der blandede sig før det var for sent....

Og heldigvis udelukker det ene ikke det andet..man kan godt have det godt og samtidig hjælpe andre...jeg ville godt nok sove skidt om natten hvis ikke vi i et land som Danmark magtede at se ud over egne grænser og gøre noget for andre mennesker

jeg syntes bare det er håbløs at vi mister soldater dernede... vi vil miste soldater til den dag jorden går under... hvis du forstår hvad jeg mener...

der vil altid være kirg dernede.... det kan vi danske soldater ikke ændre på..desvære..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Svei

nannanadja skriver:

jeg syntes bare det er håbløs at vi mister soldater dernede... vi vil miste soldater til den dag jorden går under... hvis du forstår hvad jeg mener...

der vil altid være kirg dernede.... det kan vi danske soldater ikke ændre på..desvære..

Men de soldater har jo selv valgt et job hvor de kan risikere livet...var det tvang, ja så kunne jeg godt nok også forarges, men altså man skal vel ikke sidde og have ondt af mennesker der selv vælger den levevej.

Og man kan da være helt sikker på ikke at hjælpe og ikke at gøre en forskel hvis ikke man gør noget...man må da ikke bare opgive mennesker...

Anmeld

7. juni 2010

nannanadja

Yrsa skriver:

Men de soldater har jo selv valgt et job hvor de kan risikere livet...var det tvang, ja så kunne jeg godt nok også forarges, men altså man skal vel ikke sidde og have ondt af mennesker der selv vælger den levevej.

Og man kan da være helt sikker på ikke at hjælpe og ikke at gøre en forskel hvis ikke man gør noget...man må da ikke bare opgive mennesker...

ja det er self rigtig , de har selv valg deres job..... men syntes bare ikke om det alligevel 

Anmeld

7. juni 2010

Svei

nannanadja skriver:

ja det er self rigtig , de har selv valg deres job..... men syntes bare ikke om det alligevel 

Nej, det er en anden verden end den vi er i....men de gør det jo fordi de mener det er det rigtige og fordi de tror på det..og så synes jeg også vi andre skal støtte dem og tro på dem. De kan jo til hver en tid bare tage hjem hvis ikke de ønsker at blive der.

Anmeld

7. juni 2010

wamse

nannanadja skriver:

Vi kan jo lige netop gøre noget ved det, for det har vi da gjort i eks-jugoslavien. Der gør vi også en stor forskel.

Synes absolut godt man kan sammenligne Hitlers regime med Taleban(hmm hvordan pokker staves det). Hitler kørte også en streng politik omkring, hvem der havde ret til landet og hvordan man skulle være og det samme kører TalebanLille DK gjorde intet, men vi havde nogle civile, der turde at sætte sig imod. Hvad nu hvis de større magter havde lukket øjnene for, hvad der skete i Europa, så ville vores land være et helt andet land i dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.