kom nu hjem soldater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Tina2

Yrsa skriver:

De ved jo hvad de går ind til, så jeg har ikke ondt af dem...det er deres job og deres valg.

Men om jeg fatter vi skal bruge penge på den krig og om jeg fatter krig overhoved...

Jeg er helt enig..... Satans til krig og alle de penge der skal proppes i det.....

Min venindes kæreste rejser derned i juli.... Jeg synes det er forfærdeligt han skal derned og håber ikke han tager afsted mere end de 2 x ca 3 mdr han skal være der.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Krig er forfærdeligt og skal slet IKKE forekomme nogen steder i verden. Jeg synes også, at det er tragisk når der er en soldat der mister livet.

Men jeg mener ikke, at de skal trækkes hjem. Soldaterne er der FRIVILLIGT og ved hvad de går ind til og hvad risikoen er, at arbejde som soldat udenlands.

Anmeld

7. juni 2010

Maise

jeg har et ambivalent forhold til krig i det hele taget. Men er vi først gået i krig skal den også gøres færdig. Min svigerinde har været udsendt som læge i afghanistan og hun siger at de gør en kæmpe forskel for afghanerne til daglig og mange afghanere er så glade for at vi er kommet for at forsøge at gøre afghanistan et mere demokratisk land. skal krigen vindes er det dog en 20-30 år lang krig mod taleban der skal kæmpes.

jeg synes det er frygteligt alle dem som bliver slået ihjel både soldater og civile. men hvad var konsekvensen hvis vi ikke var gået i krig og bare havde vendt ryggen og det blinde øje til. Taleban skal bekæmpes og det koster desværre menneskeliv.

Anmeld

7. juni 2010

wamse

nannanadja skriver:

det kan godt være der er sket en forskel dernede..men taleban vil altid være der og man kan bare ikke redde hele verden så jeg syntes det er spild af danske liv...   vi har været der siden 2001 jo og vi skal være der resten af livet levetid dernede..

når en telebaner dør kommer der en ny på magten også har det altid været og jeg tror det altid vil være sådan..desvære..

man kan ikke ændre deres synspunkt på livet..de er vokset op med den tro at det er det ringtige de gør..

de troe de kommer i paradis...og hvem vil ikke gerne det?  så hvorfor stoppe....

det er en krig uden ende...

Men det ville jo svare til at ingen havde ydet Hitler modstand, for det havde været spild af deres soldaters liv, og så stod Danmark da ret ringe i dag, da vi jo kun formåede at yde en meget lille modstand.

Dem vi er der for at hjælpe er jo civilbefolkningen, som du og jeg og vores børn, deres liv er vel altid værd at ville hjælpe. Hvis vi ikke gør det, så vender vi det blinde øje til og svigter bevidst alle de civile, der lever under et terror regime.

Det kan godt være vi har mistet 32 i alt, men hvad mon tabet er for lokalbefolkningen?

Anmeld

7. juni 2010

Svei

wamse skriver:

Men det ville jo svare til at ingen havde ydet Hitler modstand, for det havde været spild af deres soldaters liv, og så stod Danmark da ret ringe i dag, da vi jo kun formåede at yde en meget lille modstand.

Dem vi er der for at hjælpe er jo civilbefolkningen, som du og jeg og vores børn, deres liv er vel altid værd at ville hjælpe. Hvis vi ikke gør det, så vender vi det blinde øje til og svigter bevidst alle de civile, der lever under et terror regime.

Det kan godt være vi har mistet 32 i alt, men hvad mon tabet er for lokalbefolkningen?

Og lokalbefolkningen, de har bare intet valg...ingen i Danmark dør i krig uden de selv har udsat sig for denne risiko....

Anmeld

7. juni 2010

wamse

Yrsa skriver:

Og lokalbefolkningen, de har bare intet valg...ingen i Danmark dør i krig uden de selv har udsat sig for denne risiko....

Helt korrekt

Når vi desværre ikke kan undgå at der er krig, så har vi pligt til at hjælpe de stakkels mennesker der lever i det og ikke har et valg. Bare tænk, hvis det var vores liv og vores børn, der levede i krig og undertrykkelse.  Vi står jo heller ikke just i kø for at tage imod dem med åbne arme når de så flygter fra deres helvede. Tænk at være så presset at nogle vælger at sende deres børn alene afsted mod vesten, bare i det håb at deres liv bliver bedre her.

Anmeld

7. juni 2010

Svei

wamse skriver:

Helt korrekt

Når vi desværre ikke kan undgå at der er krig, så har vi pligt til at hjælpe de stakkels mennesker der lever i det og ikke har et valg. Bare tænk, hvis det var vores liv og vores børn, der levede i krig og undertrykkelse.  Vi står jo heller ikke just i kø for at tage imod dem med åbne arme når de så flygter fra deres helvede. Tænk at være så presset at nogle vælger at sende deres børn alene afsted mod vesten, bare i det håb at deres liv bliver bedre her.

Ja, det er skrækkeligt...men der er den lidt igen den der med at lukke sig inde i lille danmark og bare vi har det godt så pyt da med alt andet... solidaritet er vidst for mange noget man kun har med sig selv.. trist.

Anmeld

7. juni 2010

Diana...

thea-mus skriver:

Nu arbejder jef med soldater og pårørende til dagligt, og mener ikke de skal hjem.

For så bliver de døde soldaters død først meningsløse, de gør faktisk en kæmpe forskel dernede, og selv om jeg kender flere af de dræbte og det rammer hver gang  en ung soldat afgår ved døden mener jeg ikke vi skal lade terorristerne vinde.

Som den tidligere forsvarsminister en gang sagde at var der ikke militær til stede i Afghanistan og dermed dansk deltagelse så stod taliban nok snart ved den danske grænse..

Jeg er HELT enig. 

Anmeld

7. juni 2010

nannanadja

wamse skriver:

jeg mener bare vi ikke kan redde hele verden.. vi skulle heller passe bedre på vores egne folk i dk... godt være det er lidt egeistisk men der vil altid være kirg dernede,,,

hiltler tid og nu er ikke det samme... dengang var vi nød til at blande os..det var jo dk selv... taleban og alt det jihad vil altid være der..

dejlig med lidt debat

Anmeld

7. juni 2010

Svei

nannanadja skriver:

jeg mener bare vi ikke kan redde hele verden.. vi skulle heller passe bedre på vores egne folk i dk... godt være det er lidt egeistisk men der vil altid være kirg dernede,,,

hiltler tid og nu er ikke det samme... dengang var vi nød til at blande os..det var jo dk selv... taleban og alt det jihad vil altid være der..

dejlig med lidt debat

Dengang med Hitler var der jo netop ingen der blandede sig før det var for sent....

Og heldigvis udelukker det ene ikke det andet..man kan godt have det godt og samtidig hjælpe andre...jeg ville godt nok sove skidt om natten hvis ikke vi i et land som Danmark magtede at se ud over egne grænser og gøre noget for andre mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.