Tanker om fødslen her 2.gang - del din oplevelse med mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2010

DK

ML skriver:

En anden ting er også at hvis fødslen endelig går så hurtigt og smertefrit så er det jo også i de aller fleste tilfælde fordi det hele går rigtig godt, dvs. barnet og moderen kommer ud af det med overskud. Det kan jo være en opmundtring at tænke på

Lige præcis hvad jeg også tænker! Ingen grund til bekymring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

bagger26

DK skriver:

Lige præcis hvad jeg også tænker! Ingen grund til bekymring

Sådan var det for mig, var på fødestuen i 25 min, med 15 min med de der rigtig veer.. Jeg havde sindsygt med overskud bagefter, kunne på ingen måder mærke jeg lige havde været igennem en fødsel, var ikke øm i kroppen, træt eller noget som helst, og blev det heller ikke.. Så det er bestemt ikke noget at frygte en hurtig fødsel, syntes det var SÅ fedt hehe..

Anmeld

6. juni 2010

Kaufie

Min første fødsel var overstået 4,5 t efter første ve - så ja, jeg er også noget spændt på anden gang, som ligger et godt stykke ude i fremtiden.

Som jeg kan se på jeres beretninger har min JM vist ret i, at det som regel går (endnu) hurtigere 2. gang. Derfor skrev hun det i den journal, der i uge 30 bliver sendt ind til fødegangen. Derfor skal jeg forhåbentlig ikke argumentere med vagthavende jm om at jeg vil afsted så snart jeg mærker første ve.

Anmeld

6. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang fødte jeg i 38+6. Fødslen varede 12 timer fra første ve og var en fantastisk oplevelse. Fik et lille klip og så kom vores prins til verden.

2. gang fødte jeg i 40+4. Fødslen varede 22 timer fra første ve og var bestemt ikke lige så fantastisk som første gang. Fik et klip og vores prinsesse blev taget med sugekop.

Kh. Katja

Anmeld

7. juni 2010

Maria.

Mathildesmor skriver:

Jeg skal til jordemoder  (for forhåbentligt sidste gang) på torsdag... der vil jeg også lige spørge hende, hvordan jeg skal forholde mig i forhold til at ringe til fødegangen, når nu jeg første gang havde en hurtig fødsel....

Det lyder som en god idé!

Anmeld

7. juni 2010

Mette-Marie

1. gang: 37+0. Vandet gik om morgenen kl. 7.30. Veerne startede kl. 18.00 og Oskar blev født kl. 02.08. Jeg bristede meget (+40 sting) og blev syet i over 2 timer - og var ret medtaget bagefter. jeg fik akupunktur som smertestillende.

2. gang: 38+5 og fødslen tog 2 timer og 40 minutter fra 1. ve til Frederik blev født. Jeg havde ve-storm, hvor jeg åbnede mig 6 cm på 40 minutter. Efterfølgende havde jeg over en time med presseveer, hvor jeg ikke måtte presse, fordi Frederik stod for højt. Da jeg endelig måtte presse var han hurtigt ude. Anden gang bristede jeg ikke så meget da JM valgte at klippe mig (tusind tak for det ). Jeg blev syet igen, men er slet ikke mærket af det. Ingen smertestillende udover ilt.

Anden gang var virkelig en drømme fødsel.

kh

Mette mor til Frederik 28.05.10 og Oskar 22.12.06

Anmeld

7. juni 2010

Lullaby

Jamen veerne gik igang kl 9.02 om morgenen i Netto. Vandet gik kl 16.32 og kl 19.38 var hun ude i nr. 2 presseve. Så tja, en 11 timer gik der. Lå dog 18 med Izabella

Min svigermor fødte nummer 4 på 20 min fra den 1 ve til babyen kom ud

Anmeld

9. juni 2010

Anetski

Lise skriver:

Hej,

Min første fødsel varede otte timer (aktiv fødsel) og havde et optræk på 1½ døgns tid med meget milde veer, og den anden varede 1 time og 37 minutter (aktiv fødsel) med et optræk på seks timer med milde veer.

Det var begge normale og gode fødsler "efter bogen", men skulle jeg genopleve én af dem, skulle det helt sikkert være nr. 2  

Held og lykke!

hej

Hvad mener du med aktiv foedsel?

jeg er gravid med nr 2 i uge 31. Min foerste foedte jeg paa 10 timer. Det var en droemme foedsel og jeg blev derhjemme indtil jeg var 8 cm saa jeg var kun paa hospitalet i en 2-3 timer foer jeg foedte.

jeg haaber paa en rigtig hurtig foedsel denne gang men jeg er stadig bange for de smerter. jeg ved lige hvordan det kommer til at foeles da mine braxton hixs veer faktisk er noget ubehagelige nogen gange. Er der andre der har mange af de veer?

Anmeld

9. juni 2010

82Miraklet

Hej...

Min 1 fødsel.

kl 8.00 vandet gik, kl 10.00 kom der veer, kl 12.55 var der presseveer  og kl 13.05 blev Naija født..

Min 2. Fødsel.

kl 22.00 gik vandet og 22.20 var der veer, kl 00.25 var der presseveer og kl 00.35 blev Noah født..

Så 2 hurtigere men vanvittig smertefulde fødsler til mig...

Skal dog siges at jeg begge gange har været meget indlagt og fødsel stoppe flere gange, og været meget plaget under graviditeterne. Så har begge gange været meget åben og klar over en længere periode..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.