Tanker om fødslen her 2.gang - del din oplevelse med mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.917 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Nu er der kun 21 dage til termin - weeeehuuu! Kæft hvor er tiden egentlig gået stærkt. Synes ik det er længe siden jeg stod med de gyldne 2 streger i hånden! 

Da jeg er 2.gangs gravid, har jeg i den forbindelse en masse tanker og forestillinger om hvordan fødslen bliver her 2.gang - og ikke mindst, hvor stærkt det kommer til at gå?!

Jeg har igennem min nuværende graviditet hørt de vildeste historier fra venner og bekendte om, gravide der første gang havde en fødsel der varede mellem 5-9 timer, og 2.gang fødte de i løbet af 25 minutter!!! Og jeg overdriver ik! Jeg synes jo det lyder helt vildt urealistisk i mine ører, men den er go' nok!

Så til jer der har 2 børn.....

Hvordan var jeres fødsler? Hvor hurtigt gik det 2.gang? Hvornår fødte i hhv. 1 + 2 gang?

Kh Corinna 37+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

Maria.

Ja, du har jo læst om min fødsel..

1. gang: 39+4 og fødslen tog 17 timer fra 1. ve til haetn var ude

2. gang: 40+3 og fødslen tog 3 timer og 48 minutter fra 1. ve til hun var ude..

Det bliver så spændende.. Glæder mig til at se billeder og læse FB!

Maria

Anmeld

6. juni 2010

Maria. skriver:

Ja, du har jo læst om min fødsel..

1. gang: 39+4 og fødslen tog 17 timer fra 1. ve til haetn var ude

2. gang: 40+3 og fødslen tog 3 timer og 48 minutter fra 1. ve til hun var ude..

Det bliver så spændende.. Glæder mig til at se billeder og læse FB!

Maria

Hej søde

Det er jo også helt vildt, at du første gang fødte på 17 timer, og 2.gang på kun knap 4 timer. Det er jo en kæææææmpe stor forskel!

Første gang gik mit vand kl. 3.45 om natten/morgenen, og en time efter fik jeg den første ve - og 7 timer efter var hun ude!

Tænker bare; hva så denne gang, når jeg overhovedet noget inden jeg bare sådan føder...?! Hehe... er simpelthen så spændt, så tasken er allerede pakket og smidt på bagsædet af bilen. Jeg skal sgu være på den sikre side

Anmeld

6. juni 2010

Lone Jakobsen

hej corinne

hvor vildt at du allerede er så langt

min den første fødsel varede 19 timer og var "lige efter bogen"

den næste varede desværre 21 timer og var et langt sejt træk, med stærke uregelmæssige veer fra starten.

skal så lige siges at jeg er undtagelsen der bekræfter reglen....for normalt vil fødsel nr. 2 gå hurtigere.

knus Lone

Anmeld

6. juni 2010

Lise

Hej,

Min første fødsel varede otte timer (aktiv fødsel) og havde et optræk på 1½ døgns tid med meget milde veer, og den anden varede 1 time og 37 minutter (aktiv fødsel) med et optræk på seks timer med milde veer.

Det var begge normale og gode fødsler "efter bogen", men skulle jeg genopleve én af dem, skulle det helt sikkert være nr. 2  

Held og lykke!

Anmeld

6. juni 2010

Maria.

Mathildesmor skriver:

Hej søde

Det er jo også helt vildt, at du første gang fødte på 17 timer, og 2.gang på kun knap 4 timer. Det er jo en kæææææmpe stor forskel!

Første gang gik mit vand kl. 3.45 om natten/morgenen, og en time efter fik jeg den første ve - og 7 timer efter var hun ude!

Tænker bare; hva så denne gang, når jeg overhovedet noget inden jeg bare sådan føder...?! Hehe... er simpelthen så spændt, så tasken er allerede pakket og smidt på bagsædet af bilen. Jeg skal sgu være på den sikre side

Uha.. Det kan jo ende i en lyn-fødsel..

Tag ingen chancer.. bare afsted med jer..

Hende jeg snakkede med på FG da jeg ringede med veer ville jo ikke have at jeg kom ind! -For jeg havde langt igen!! (Yeah right! - 3 timer!)

Anmeld

6. juni 2010

Valle81

Hejsa:0)

Åhh, havde selv så maaaaaaaaaaaaaaange tanker. Min første fødsel var så nem, hurtig og helt ukompliceret og gik at vide at jeg næste gang jeg blev gravid skulle ringe NÅR JEG FIK DEN FØRSTE VE:0)

Så havde også forestillinger om at jeg ville føde på toilet osv og var lidt angst. Havde også mange tanker om at når det nu var gået så godt første gang, så kunne det umuligt gøre det samme her anden gang, men det gjorde det jo:0)

Første gang. Gik 4 dage over tid, Asta var ude 12 timer efter den førsteve. Fødte uden smertestillinde, Fik en lille indvendig rift da Asta kom ud med den højre hånd på venstre kind og fik lige kradset mig lidt:0)

Anden gang. Gik 12 dage over tid, Anton var ude 10 timer efter første ve:0) Fødte uden smertestillende, fik et sting i mellemkødet og blev udskrevet 4 timer efter fødslen:0)

Knus og held og lykke og viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt at det allerede er lige om lidt:0)

Anmeld

6. juni 2010

Lise skriver:

Hej,

Min første fødsel varede otte timer (aktiv fødsel) og havde et optræk på 1½ døgns tid med meget milde veer, og den anden varede 1 time og 37 minutter (aktiv fødsel) med et optræk på seks timer med milde veer.

Det var begge normale og gode fødsler "efter bogen", men skulle jeg genopleve én af dem, skulle det helt sikkert være nr. 2  

Held og lykke!

Tak for dit indput :-)

Det var da egentligt ikke den store forskel der var på dine fødsler

Anmeld

6. juni 2010

Uha.. Det kan jo ende i en lyn-fødsel..

Tag ingen chancer.. bare afsted med jer..

Hende jeg snakkede med på FG da jeg ringede med veer ville jo ikke have at jeg kom ind! -For jeg havde langt igen!! (Yeah right! - 3 timer!)

Jeg skal til jordemoder  (for forhåbentligt sidste gang) på torsdag... der vil jeg også lige spørge hende, hvordan jeg skal forholde mig i forhold til at ringe til fødegangen, når nu jeg første gang havde en hurtig fødsel....

Anmeld

6. juni 2010

nutche skriver:

hej corinne

hvor vildt at du allerede er så langt

min den første fødsel varede 19 timer og var "lige efter bogen"

den næste varede desværre 21 timer og var et langt sejt træk, med stærke uregelmæssige veer fra starten.

skal så lige siges at jeg er undtagelsen der bekræfter reglen....for normalt vil fødsel nr. 2 gå hurtigere.

knus Lone

Hej Lone

Ja, det er da vel egentligt sjældent at fødsel nr. 2 varer længere tid end den første. Puha, jeg er godt nok også rigtig spændt. Nu nærmer tiden sig - såå skønt

Håber ellers du har det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.