Tanker om fødslen her 2.gang - del din oplevelse med mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Åhh, havde selv så maaaaaaaaaaaaaaange tanker. Min første fødsel var så nem, hurtig og helt ukompliceret og gik at vide at jeg næste gang jeg blev gravid skulle ringe NÅR JEG FIK DEN FØRSTE VE:0)

Så havde også forestillinger om at jeg ville føde på toilet osv og var lidt angst. Havde også mange tanker om at når det nu var gået så godt første gang, så kunne det umuligt gøre det samme her anden gang, men det gjorde det jo:0)

Første gang. Gik 4 dage over tid, Asta var ude 12 timer efter den førsteve. Fødte uden smertestillinde, Fik en lille indvendig rift da Asta kom ud med den højre hånd på venstre kind og fik lige kradset mig lidt:0)

Anden gang. Gik 12 dage over tid, Anton var ude 10 timer efter første ve:0) Fødte uden smertestillende, fik et sting i mellemkødet og blev udskrevet 4 timer efter fødslen:0)

Knus og held og lykke og viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt at det allerede er lige om lidt:0)

For 14 dage siden talte jeg med en gammel arbejdskollega, da jeg sad i venterummet hos lægen. Naturligvis talte vi graviditet, da hun så min mave, og spurgte hvor længe jeg havde igen.

Nå, men hun fortalte mig så, at hendes den første varede 8 timer (præcis som min) - men da hun skulle have lillesøsteren mærkede hun simpelthen ike veerne, og reagerede først da hun pludselig fik sådan en stor tissetrang, og gik på toilettet - hvorefter hun kunne mærke hovedet på vej ud!  Så det resulterede altså i, at hun fødte derhjemme på badeværelsesgulvet 25 min. efter hun gik derud, alene med jordemoderen hængende i røret!

Den historie er jo bare for vild! Jeg tænker bare: hvordan filan kan man gå i fødsel, og først mærke at man er i fødsel, når barnet er på vej ud.... Jeg begriber det simpelthen ik, for det der gør nas er jo når man udvider sig...

Nå, men jeg er da egentligt glad for, at jeg ikke er den eneste der går - eller har gået rundt med frygten for at føde hjemme på badeværelsesgulvet!

Årh altså - det var da også mange dage du gik over med Anton i forhold til Asta. Jeg har jo en eller anden ide om, at jeg gerne skulle gå i fødsel senest 3 dage over termin - gerne før.... puha, kan da slet ik holde ud hvis det skal være længere tid her 2.gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

DK

Jeg er også gravid med nr. 2. Min første fødsel varede 6 timer fra allerførste spæde ve til Kirstine var født, så jeg er også ret spændt på hvor hurtigt det kommer til at gå anden gang.

Jeg er så måske en af dem der ville synes det var skønt at føde på toilettet sådan Hovsa, og så var den potte ude, og fødslen overstået, he he... Så kunne jeg kalde på Mikkel, og have en god historie at fortælle alle der gad høre!

Jeg vil gerne føde herhjemme denne gang. Men det er så også fordi jeg ikke orker at føde i bilen eller i forhallen på sygehuset og den slags. Så vil jeg hellere føde hjemme med Mikkel ved min side og alt klart, uanset om JDM så er nået at komme eller ej. Jeg håber at det resulterer i en lidt mere rolig fødsel hvor jeg kan slappe mere af og ikke være bange for at føde i bilen eller på sygehusets p-plads!

Men jeg glæder mig da til at høre hvor lang din anden fødsel bliver! Din forhistorie er jo ret ens med min!

Knus Ditte - der også kender et par hvor hun fik veer og fødte på ialt 20 min. mens manden afleverede deres datter i børnehave. Da han kom hjem var alt overstået og mor og barn glade ude på badeværelset! Hun havde slet ingen veer da han var kørt! 

Anmeld

6. juni 2010

DK

Se fødsel på badeværelset fra den lyse side: Knap 20 min. med veer! Hvad kan man ønske sig mere, he he!! Og jeg har endnu ALDRIG hørt en "badeværelses historie" hvor det er gået galt. Jeg tror det går så hurtigt fordi det hele bare kører som smurt!

Anmeld

6. juni 2010

june1987

min fødsel gjorde meget mere ondt end første gang av av

Anmeld

6. juni 2010

Lone Jakobsen

Mathildesmor skriver:

Hej Lone

Ja, det er da vel egentligt sjældent at fødsel nr. 2 varer længere tid end den første. Puha, jeg er godt nok også rigtig spændt. Nu nærmer tiden sig - såå skønt

Håber ellers du har det godt.

ja det er noget af en afviger og selve presse facen var også længere hvilket heller ikke er normalt

Anmeld

6. juni 2010

Betteisen

Hejsa.

Kan kun sige, at jeg håber statistikken med, at man føder hurtigere 2. gang holder. Har nu 4 dage til termin og er noget spændt/nervøs for hvordan det skal gå her 2. gang.

Min 1. fødsel startede kl 19 sharp med regelmæssige veer hver 5 min. Min datter er født næste dag ved AKS kl. 16.20, fordi hun lå forkert og der synes jeg jeg havde været igennem det værste smertehelvede i laaaaaaaang tid (indtil epidural). Så jeg havde kraftige veer i 18 timer... herligt.

Har en veninde der begge gange kun har haft veer i 3-6timer. Gid det var mig

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

Mathildesmor skriver:

Nu er der kun 21 dage til termin - weeeehuuu! Kæft hvor er tiden egentlig gået stærkt. Synes ik det er længe siden jeg stod med de gyldne 2 streger i hånden! 

Da jeg er 2.gangs gravid, har jeg i den forbindelse en masse tanker og forestillinger om hvordan fødslen bliver her 2.gang - og ikke mindst, hvor stærkt det kommer til at gå?!

Jeg har igennem min nuværende graviditet hørt de vildeste historier fra venner og bekendte om, gravide der første gang havde en fødsel der varede mellem 5-9 timer, og 2.gang fødte de i løbet af 25 minutter!!! Og jeg overdriver ik! Jeg synes jo det lyder helt vildt urealistisk i mine ører, men den er go' nok!

Så til jer der har 2 børn.....

Hvordan var jeres fødsler? Hvor hurtigt gik det 2.gang? Hvornår fødte i hhv. 1 + 2 gang?

Kh Corinna 37+0

Er lige med på en kigger... for jeg har jo ikke to børn endnu... men om en 3-ugers tid har jeg (forhåbentlig - magter ikke at gå over tid) 

Jeg synes egentlig det er "sjovt" så lidt fødslen har fyldt i mine tanker her i 2. graviditet. Ja faktisk var jeg ikke helt nået dertil før jeg læste dit indlæg

Havde en rigtig god første fødsel.... kort fortalt: vågnede om natten ved at mine bukser blev våde - ringede til fødegangen som sagde, at hvis det ikke blev evd med at sive så var det ikke vandet der var gået men bare fordi jeg var kommet til at tisse i bukserne. Hmm. Nå men havde lidt mens smerter derefter, men ikke noget vildt. Først på morgenen begyndte de dog at bide lidt mere, men var stadig meget i tvivl. Ved 9 tiden havde vi tilfældigvis en konsultation ved jordemoderen - der meget forbavset opdagede at jeg var 4-5 cm åben og i aktiv fødsel. derefter synes jeg det gik stærkt - kom på fødegangen med det samme og ved 13-tiden er Kristian født. Fik ikke andet smertestillende end lattergas.

Nå men med den første gangs oplevelse i baghovedet har jeg nok lidt en forventning om, at 2. gang bliver lidt a la det samme - måske bare hurtigere - og forhåbentlig er jeg endnu mere til stede end jeg var sidste gang. Men hvor har jeg også bare hørt mange gange fra jordemoder og læge at når nu det gik så stærkt første gang så skal jeg nok ikke vente for længe med at ringe her anden gang. Og min scanningsjordemoder driller med, at hun vil komme løbende som den første når de får mig meldt i skadestuen  Så jo - jeg frygter også at det kommer til at gå for stærkt - vi sku jo gerne nå at få afsat storebror inden - og komme op på sygehuset (15 minutters kørsel). men hvem ved - måske det denne gang bliver en helt anden forestilling og at det kommer til at trække vildt ud

Bliver dog pludselig helt nervøs for, om jeg overhovedet kan huske "hvordan man gør". Hvordan dælen er det nu med de veer. Hvordan er det nu man skal trække vejret. Hvad er det man har af muligheder for smertestillende osv (gisp - har jo hørt at latetrgas er afskaffet). Hmmm... måske jeg alligevel skulle sætte mig ned og læse lidt om fødsler

Anmeld

6. juni 2010

bagger26

Min den første tog ca 6 timer fra første rigtige ve, havde masser af plukveer hele dagen, så havde på fornemmelsen at der var noget igang.

Her er min fødselsberetningen med nr 2. orker ikke lige at genfortælle den hehe..

https://www.baby.dk/debat/43533pi1/foedselsberetninger/sofias-foedsel-d--160310--min-fb.aspx

Anmeld

6. juni 2010

ML

Jeg er også 2. gangs gravid med termin her om 4 dage, så følger lidt med i denne spænden tråd!

Er enig i at fødslen ikke fylde så meget som første gang, man ved jo på en eller anden måde at man nok skal klare det og at det der kommer ud af det er det hele værd!Og så måske også fordi det første barn tager så meget opmærksomhed at det er svært i hverdagen til at bekymre sig/tænke på fødslen.

Min første fødsel var i det store hele god, vandet gik om natten, veerne kom med det samme og vores dreng blev født om eftermiddagen. Denne gang skal jeg føde hjemme og glæder mig meget til den ro det forhåbentlig kan give. Så gør det ikke noget hvis det går hurtigt, bare vi kan nå at ordne med pasning af vores dreng først.

Historier om badeværelse eller taxi fødsler har vi vist alle sammen hørt, men tror nu alligevel det er sjældent at man ikke er mere bevidst om veernes styrke eller at det går så hurtigt at man ikke kan nå at reagere før barnet er ude. Alle de normale 2. gangs fødsler er jo ikke så spændende at genfortælle! Så mon ikke man når det og ender med at finde ud af det alligevel? En anden ting er også at hvis fødslen endelig går så hurtigt og smertefrit så er det jo også i de aller fleste tilfælde fordi det hele går rigtig godt, dvs. barnet og moderen kommer ud af det med overskud. Det kan jo være en opmundtring at tænke på

Beklager, så blev det pludselig langt... held og lykke med det i hvert fald!

Anmeld

6. juni 2010

Camilla_a

1 gang tog det 5 timer 2 gang tog det 2 timer... Min første fødsel var en drømme fødsel og mente jeg allederede kunne gøre det igen dagen efter. Men min anden fødsel var skrækkelig!!! Det hele gik så hurtigt at min krop slet ikke kunne følge med. Jeg havde ingen pauser mellem veerne og kunne slet ikke trække vejret og var ved at besvime flere gange. Jeg kan ik huske så meget af den, har fået det fortalt. Men de 2 jordmødre som jeg havde var SÅ dårlige, hvilket jeg også fik sagt til dem dagen efter, hvor jeg kommet mig lidt. De snakkede bare henover mig og ville slet ikke høre hvad jeg sagde... Så er helt sikker på det ville ha været en bedre oplevelse, hvis jeg havde haft en anden jordmoder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.