Valle81 skriver:
Hejsa:0)
Åhh, havde selv så maaaaaaaaaaaaaaange tanker. Min første fødsel var så nem, hurtig og helt ukompliceret og gik at vide at jeg næste gang jeg blev gravid skulle ringe NÅR JEG FIK DEN FØRSTE VE:0)
Så havde også forestillinger om at jeg ville føde på toilet osv og var lidt angst. Havde også mange tanker om at når det nu var gået så godt første gang, så kunne det umuligt gøre det samme her anden gang, men det gjorde det jo:0)
Første gang. Gik 4 dage over tid, Asta var ude 12 timer efter den førsteve. Fødte uden smertestillinde, Fik en lille indvendig rift da Asta kom ud med den højre hånd på venstre kind og fik lige kradset mig lidt:0)
Anden gang. Gik 12 dage over tid, Anton var ude 10 timer efter første ve:0) Fødte uden smertestillende, fik et sting i mellemkødet og blev udskrevet 4 timer efter fødslen:0)
Knus og held og lykke og viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt at det allerede er lige om lidt:0)
For 14 dage siden talte jeg med en gammel arbejdskollega, da jeg sad i venterummet hos lægen. Naturligvis talte vi graviditet, da hun så min mave, og spurgte hvor længe jeg havde igen.
Nå, men hun fortalte mig så, at hendes den første varede 8 timer (præcis som min) - men da hun skulle have lillesøsteren mærkede hun simpelthen ike veerne, og reagerede først da hun pludselig fik sådan en stor tissetrang, og gik på toilettet - hvorefter hun kunne mærke hovedet på vej ud!
Så det resulterede altså i, at hun fødte derhjemme på badeværelsesgulvet 25 min. efter hun gik derud, alene med jordemoderen hængende i røret!
Den historie er jo bare for vild! Jeg tænker bare: hvordan filan kan man gå i fødsel, og først mærke at man er i fødsel, når barnet er på vej ud.... Jeg begriber det simpelthen ik, for det der gør nas er jo når man udvider sig...
Nå, men jeg er da egentligt glad for, at jeg ikke er den eneste der går - eller har gået rundt med frygten for at føde hjemme på badeværelsesgulvet!
Årh altså - det var da også mange dage du gik over med Anton i forhold til Asta. Jeg har jo en eller anden ide om, at jeg gerne skulle gå i fødsel senest 3 dage over termin - gerne før.... puha, kan da slet ik holde ud hvis det skal være længere tid her 2.gang.