Vi bliver ikke ramt...:-)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

Vial

Jeg nåede lige at råbe jææs i min bil, da jeg hørte radioavisen forleden. Indtil jeg hørte at alle skal gå 5 pct ned i ydelse. Så i realiteten mister jeg flere penge nu end før. Sgu kikset!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Svei

MariaE skriver:

lige præcis, men nej nej, det danske system vil hellere hylde de folk der for børn med forskellige fædre..hip hurra for den gode kernefamilie:-)

Men ikke de mødre der får og har børnene boende...kun hvis det er faderen der har børnene...men ok, så rammer de også flest familier for det er jo tit moderen der har børnene boende...fatter det bare ikke..

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Ej og to af dem er på fælles....det giver da slet ingen mening....og dem hvor det er moderens første barn/børn og så fælles bagefter, de rammes fordi moderen modtager dem...ej. det er da helt sort...er du sikker på det er sådan det er og ikke kun dem hvor det ikke er fælles børn?

Jeg tør faktisk ikke lægge hovedet på blokken, men jeg hørte et sted at så længe man ikke var gift, så er det pr. bfy-modtager  - og her hjemme er vi jo 2. Men det skulle da ikke undre mig om jeg tager fejl....øv......

Anmeld

2. juni 2010

Svei

Znuzke skriver:

Jeg tør faktisk ikke lægge hovedet på blokken, men jeg hørte et sted at så længe man ikke var gift, så er det pr. bfy-modtager  - og her hjemme er vi jo 2. Men det skulle da ikke undre mig om jeg tager fejl....øv......

Ok...det lyder bare mærkeligt...eller mere logisk at det kun er dem som ingen fælles har...nu har din mand jo fire biobørn og var det dig der havde fire så blev i ramt.

Jeg håber meget for jer at I ikke rammes...men for pokker det er da ikke til at finde rundt i..

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Ok...det lyder bare mærkeligt...eller mere logisk at det kun er dem som ingen fælles har...nu har din mand jo fire biobørn og var det dig der havde fire så blev i ramt.

Jeg håber meget for jer at I ikke rammes...men for pokker det er da ikke til at finde rundt i..

Jamen det giver jo slet ingen mening hvis vi ikke bliver ramt - men jeg håber det selvfølgelig ikke....

Jeg synes virkelig der mangler retfærdighed. Der findes en stor gruppe fædre hvor børnene bor hos mor. De tjener måske en god sjat penge, men bliver slet ikke ramt. Der imod bliver hans børn og deres mor ramt - så istedet for at hun skal have mindre penge hver kvt., så kunne de fjerne hans fradrag for børnepenge i stedet - det synes jeg ville være meget mere retfærdigt. De børnepenge er jo temmelig billigt sluppet i forvejen og så er der oven i købet fradrag - det skal da bare væk!

Anmeld

2. juni 2010

Svei

Znuzke skriver:

Jamen det giver jo slet ingen mening hvis vi ikke bliver ramt - men jeg håber det selvfølgelig ikke....

Jeg synes virkelig der mangler retfærdighed. Der findes en stor gruppe fædre hvor børnene bor hos mor. De tjener måske en god sjat penge, men bliver slet ikke ramt. Der imod bliver hans børn og deres mor ramt - så istedet for at hun skal have mindre penge hver kvt., så kunne de fjerne hans fradrag for børnepenge i stedet - det synes jeg ville være meget mere retfærdigt. De børnepenge er jo temmelig billigt sluppet i forvejen og så er der oven i købet fradrag - det skal da bare væk!

Jeg tror altså ikke I slipper for det, desværre...har læst på det flere steder og der står familier med dine og mine børn ikke vores....

Din mand har jo 5 biobørn hjemme og så rammes I jo af det.. de ser på adressen, hvor børnene bor..

Det står feks her:

http://nyhederne.tv2.dk/article/30935148/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.