Vi bliver ikke ramt...:-)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

Svei

Hvor er det bare skønt for jer...tillykke...

Personligt synes jeg jo slet ikke det er fair eller giver mening, men altså, er der noget der gør det når det kommer til alle de her nye love...folk der gifter sig sikre deres børn på den bedste måde og det er jo især vigtigt med sammenbragte familier, men på den korte bane kan det da ikke betale sig..

Jeg mister stort set intet efter loftet blev hævet men jeg synes fanme ikke det er fair at familier med mange børn som faktisk kan finde ud af at blive sammen, skal straffes...men nok omdet.

FEDT for jer at I ikke rammes....virkelig skønt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Nemesis

Znuzke skriver:

Det er jo lige der hvor det ikke er sååå retfærdigt. Hvis moderen bor sammen med barnet, så er det hende der modtager ydelsen... Men går i ikke fri - har i ikke 3? Loftet er jo hævet til 35.000...

ja det er jo ikke helt retfærdigt, for min mand har jo ikke forsørgerpligt overfor mit barn... Vi går desværre ikke fri. for jo vi har 3 børn fast boende på adressen og det giver med et barn i hver aldersgruppe  over 40.000 om året. Med den nye regl med de 5 % og maxloftet mister vi dog "kun" 6600 kr, men synes alligevel det er noget juks at vi bliver straffet fordi jeg allerede havde et barn da vi mødtes og hvis han havde sit barn med ville det ikke betyde nedgang...det er jo faktisk diskriminerende.

:-) Sisse

Anmeld

2. juni 2010

Muffinmus

eh, blyf???

dvs at folk der bor sammen kan få dobbelt ydelse mens folk der er gift kun kan få en ydelse til børnene??

Det er da endnu mere ulogisk end det før??

Og i øvrigt tæller det jo som værende på gifte mål hvis man bor sammen mere end 2 år, så frafalder retten vel også der?

Anmeld

2. juni 2010

Svei

MariaE skriver:

eh, blyf???

dvs at folk der bor sammen kan få dobbelt ydelse mens folk der er gift kun kan få en ydelse til børnene??

Og i øvrigt tæller det jo som værende på gifte mål hvis man bor sammen mere end 2 år, så frafalder retten vel også der?

Niks...folk der bor sammen med ikke fælles børn og som ikke er gift, rammes ikke af loftet...dvs de får seperat til de to grupper børn.

Anmeld

2. juni 2010

Stumpen

MariaE skriver:

eh, blyf???

Hvis jeg gik fra Karsen og havde mine to piger fuldtid og jeg fandt en ny mand med to børn på fuld tid, så ville vi ikke blev ramt, da vi vil blive set som to familier under samme tag..

Vil holde med Eva, det hænger sku ikke sammen -om man har 4 børn sammen eller 4 sammenbragte børn, udgifterne er jo de samme...

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

MariaE skriver:

eh, blyf???

Per har modtager bfy på sine 3 drenge, og jeg modtager på vores 2 fælles børn, fordi det på et tidspunkt er vedtaget at bfy udbetales til moren.

Jeg giver dig fuldstændig ret - det er overhovedet ikke retfærdigt - Sisses situation er jo egentlig den samme som vores, bare med omvendte fortegn, og de bliver ramt af loftet.

Så hellere skære 10 - 15 % af bfy for alle, jeg kan slet ikke se hvorfor der skal selekteres på antal børn.

Det må altså også kunne gi noget at fjerne fradraget for børnepengene!!

Anmeld

2. juni 2010

Svei

Znuzke skriver:

Per har modtager bfy på sine 3 drenge, og jeg modtager på vores 2 fælles børn, fordi det på et tidspunkt er vedtaget at bfy udbetales til moren.

Jeg giver dig fuldstændig ret - det er overhovedet ikke retfærdigt - Sisses situation er jo egentlig den samme som vores, bare med omvendte fortegn, og de bliver ramt af loftet.

Så hellere skære 10 - 15 % af bfy for alle, jeg kan slet ikke se hvorfor der skal selekteres på antal børn.

Det må altså også kunne gi noget at fjerne fradraget for børnepengene!!

Ej og to af dem er på fælles....det giver da slet ingen mening....og dem hvor det er moderens første barn/børn og så fælles bagefter, de rammes fordi moderen modtager dem...ej. det er da helt sort...er du sikker på det er sådan det er og ikke kun dem hvor det ikke er fælles børn?

Anmeld

2. juni 2010

Muffinmus

Jamen de mest skræmmende er sgu da at de her folk bare sidder og leger med folk økonomi og iver ikke mindre en totalt latterlige forkslag der da overhedet ikke bør overvejes..Og de folk sidder og styre vores land????? for filan det er sørgeligt for den den almindelige familie..så kan det da økonomisk bedre betale sig at bliev skilt og leve leve sammen i stedet for...tåbeligt at man skal finde sig en ny partner for at få de gode penge!!

FLOT gjort at den danske regering----IGEN. på med klaphatten for de totalt flotte beslutninger de får million lønninger for at tage.

Anmeld

2. juni 2010

Svei

Jamen de mest skræmmende er sgu da at de her folk bare sidder og leger med folk økonomi og iver ikke mindre en totalt latterlige forkslag der da overhedet ikke bør overvejes..Og de folk sidder og styre vores land????? for filan det er sørgeligt for den den almindelige familie..så kan det da økonomisk bedre betale sig at bliev skilt og leve leve sammen i stedet for...tåbeligt at man skal finde sig en ny partner for at få de gode penge!!

FLOT gjort at den danske regering----IGEN. på med klaphatten for de totalt flotte beslutninger de får million lønninger for at tage.

Men det er kun hvis du finder en mand med børn og får børn med ham....har du selv børn og får med ham så rammes du...håber de lukker det hul her, for det er da virkelig at skide på de mennesker der er sammen og har fået børn KUN med hinanden. Eller det bedste ville være de ramte alle lige..

Anmeld

2. juni 2010

Muffinmus

Yrsa skriver:

Men det er kun hvis du finder en mand med børn og får børn med ham....har du selv børn og får med ham så rammes du...håber de lukker det hul her, for det er da virkelig at skide på de mennesker der er sammen og har fået børn KUN med hinanden.

lige præcis, men nej nej, det danske system vil hellere hylde de folk der for børn med forskellige fædre..hip hurra for den gode kernefamilie:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.