Vi bliver ikke ramt...:-)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
25 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

ekzunz

Jeg ved ikke hvor retfærdigt det er, men personligt er jeg alligevel lykkelige over udmeldingen om at det er 35.000 pr. modtager og ikke pr. familie..... 

Og så kom jeg til at tænke igår: Hvorfor fjerner man ikke fradraget for børnepengene? Det må da give lidt i statskassen, og der er jo ingen åbenlys grund til at de skal være fradragsberettiget  - eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Nemesis

hmm super..gad vide om jeg så kan få manden til at modtage for vores fælles børn mens jeg så har på min egen..

eller om det altid er moderen der modtager dem.

:-) Sisse

Anmeld

2. juni 2010

Mira0911

Znuzke skriver:

Jeg ved ikke hvor retfærdigt det er, men personligt er jeg alligevel lykkelige over udmeldingen om at det er 35.000 pr. modtager og ikke pr. familie..... 

Og så kom jeg til at tænke igår: Hvorfor fjerner man ikke fradraget for børnepengene? Det må da give lidt i statskassen, og der er jo ingen åbenlys grund til at de skal være fradragsberettiget  - eller??

Har ikke lige fuldt med... men 35.000 pr barn?

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

ladydan1 skriver:

hmm super..gad vide om jeg så kan få manden til at modtage for vores fælles børn mens jeg så har på min egen..

eller om det altid er moderen der modtager dem.

:-) Sisse

Det er jo lige der hvor det ikke er sååå retfærdigt. Hvis moderen bor sammen med barnet, så er det hende der modtager ydelsen... Men går i ikke fri - har i ikke 3? Loftet er jo hævet til 35.000...

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

MoarJ skriver:

Har ikke lige fuldt med... men 35.000 pr barn?

Nej ikke pr. barn - det er jo ikke barnet der modtager pengene, men mor eller far.  Så 35.000 pr. modtager.

Fx. så modtager vi begge bfy hjemme hos os, så vi bliver ikke ramt.

Anmeld

2. juni 2010

Soap

Hvor er det dejligt at høre, jeg havde så ondt af alle de sammenbragte familier som jo ville virkeligt blive ramt så er rigtig glad på jeres vegne over at det ikke er tilfældet 

Anmeld

2. juni 2010

Mira0911

Znuzke skriver:

Nej ikke pr. barn - det er jo ikke barnet der modtager pengene, men mor eller far.  Så 35.000 pr. modtager.

Fx. så modtager vi begge bfy hjemme hos os, så vi bliver ikke ramt.

Okey på den måde..

Anmeld

2. juni 2010

Heidi B

Eller måske fjerne flerbarstillægget!!!

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

Heidi B skriver:

Eller måske fjerne flerbarstillægget!!!

Ja - det er jo også en mulighed.

Jeg tænkte bare på at de 1.100 kr. pr. md, jo er ingenting i forhold til de faktiske udgifter, så det er jo billigt sluppet på forhånd, og når man så samtidig kan trække det fra i skat bliver det endnu billigere.

Og indrømmet, så tænkte jeg på hvordan man kunne "ramme" en større gruppe mennesker, som det ser ud pt. så vil den enlige kvinde blive ramt, men den enlige mand går igen fri - der er en stor gruppe mennesker som aldrig bliver rørt så længe der primært skæres på børn/unge og ældre - den gruppe der går fri er - grof sagt og alle skåret over en kam - måske dem som har råd til nogle stramninger....

Og jeg har slet ikke gennemtænkt det, så ret mig endelig hvis jeg overser noget indlysende...

Anmeld

2. juni 2010

Heidi B

Synes bare de skulle droppe deres skattestop og sætte skatten op, Så kommer dem der har mest til at betale mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.