Stop for indbataling til efterløn- hvad så med mine penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

lonemus

lotchen aka Charlotte skriver:

Hej alle

Tak fordi I tog jer tid til at læse og svare.

Tror løsningen bliver at jeg sætter det på stand-by et års tid og lige overvejer om jeg vil fortsætte med at betale, har lige bedt om bidragsfri periode ved min akasse. Jeg har en kapitalpension, som jeg kan sætte dem ind på hvis jeg beslutter mig for at stoppe indbetalingerne. Så fik jeg lige det på plads!

Og fik forresten købt en rigtig fin klapvogn og fik lige krejlet mig til lidt rabat

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at en ratepension bliver modregnet din folkepension......du får ikke de ekstra penge om måneden til den tid. Jeg er selv lige blevet klar over det og har stoppet min.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

klmf

lonemus skriver:

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at en ratepension bliver modregnet din folkepension......du får ikke de ekstra penge om måneden til den tid. Jeg er selv lige blevet klar over det og har stoppet min.

Lone

Igen kommer min absolutte mangel på økonomisk indsigt til skue - er en kapitalpension en ratepension??

Anmeld

1. juni 2010

lonemus

lotchen aka Charlotte skriver:

Igen kommer min absolutte mangel på økonomisk indsigt til skue - er en kapitalpension en ratepension??

Nej, det er 2 forskellige!!

Anmeld

24. november 2011

sniff

lonemus skriver:

Jeg betaler heller ikke til efterlønnen, da jeg, lige som dig, heller ikke tror der er noget der hedder efterløn, når de bliver vores tur

Men ja, der gælder nogle mærkelige regler mht udbetalingen - og de er meget strikse med dem, syntes jeg! Jeg har f.eks. en pensionsordning, som jeg kun betalte til i et par år. Så stoppede jeg den, da det var en ratepension - om som bekendt bliver en ratepension modregnet folkepensionen, så kan slet ikke se meningen med at have en pensionsopsparing. Jeg ønskede at få dem udbetalt, da der kun st 30.000.- kr. Det ville de ikke, for der måtte max. stå 10.000.- kr så Jeg spurgte om jeg ikke bare kunne få de 10.000.- kr nu og så måske først 10 igen om 5 år eller sådan noget, men niks - de er allerede investeret og fastlåst

Lone

Vil det sige, at jeg kan få indbetalte penge tilbage til efterløn..eftersom jeg gik på førtidspension i 2004?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.