Stop for indbataling til efterløn- hvad så med mine penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Mie A

lotchen aka Charlotte skriver:

Åh nej, der står at jeg kun kan få pengene tilbage hvis jeg højst har indbetalt 1 år - jeg har betalt i 2! ØØØØØØØØØØØØØØØVVVVVVVVVVVVV

Hvad fanden er det nu også for en regel??

Hvor ser du det det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Jeamou

Mumto3 skriver:

EJ !!!! RØV OG NØGLER  Det er sgu da helt åndsvagt!!! jo mere man har betalt jo mindre skal man have igen......

Men der står altså også at det kun er i visse situationer, man får pengene kontant, men at de derimod overføres til en pensionsordning:

"A-kassen betaler efterlønsbidraget tilbage til dig ved at overføre det til en dansk eller udenlandsk pensionsordning. Du får dog efterlønsbidraget kontant tilbage,

• hvis du har nået efterlønsalderen,
  • hvis du har fået tilkendt førtidspension,
  • hvis du højst har betalt efterlønsbidrag i et år, eller
  • hvis du er emigreret eller skal emigrere. "

Anmeld

1. juni 2010

lonemus

Jeg betaler heller ikke til efterlønnen, da jeg, lige som dig, heller ikke tror der er noget der hedder efterløn, når de bliver vores tur

Men ja, der gælder nogle mærkelige regler mht udbetalingen - og de er meget strikse med dem, syntes jeg! Jeg har f.eks. en pensionsordning, som jeg kun betalte til i et par år. Så stoppede jeg den, da det var en ratepension - om som bekendt bliver en ratepension modregnet folkepensionen, så kan slet ikke se meningen med at have en pensionsopsparing. Jeg ønskede at få dem udbetalt, da der kun st 30.000.- kr. Det ville de ikke, for der måtte max. stå 10.000.- kr så Jeg spurgte om jeg ikke bare kunne få de 10.000.- kr nu og så måske først 10 igen om 5 år eller sådan noget, men niks - de er allerede investeret og fastlåst

Lone

Anmeld

1. juni 2010

Corn

Så kommer jeg lige med et af mine uvidende spørgsmål...

Får man besked når det er ved at være tid at starte indbetalinger til efterløn??

Jeg vil bare sikre mig, at jeg har mulighed for at sige nej, da jeg heller ikke tror den ordning findes, når jeg når den alder

Anmeld

1. juni 2010

betski

lotchen aka Charlotte skriver:

Hej

Håber nogen kloge hoveder kan svare på det her

Jeg har i to år indbetalt til efterløn som fuldtidsforsikret - jeg overvejer nu at stoppe, da jeg ikke tror på der findes efterløn mere når jeg er 60-62...

Men hvad så med de penge, jeg allerede har indbetalt? Er de så røget i fællespuljen og så er det bare ærgerligt eller hvad??

Hmmm.... Kunne da godt lige bruge 300 kr x 12 måneder x 2 år Skal nemlig ud og købe klapvogn i morgen....

Knus Charlotte

Har ikke læst de andres svar, så beklager hvis jeg gentager noget.... Du kan ikke få penge udbetalt men derimod overført til en pensionsopsparing. Jeg er nemlig selv i fuld gang med at få det gjort. Havde også håbet på at få dem udbetalt især fordi jeg havde frabedt mig fra starten om IKKE at betale til efterløn. Men langsomme mig har først set det nu, at de ikke har rettet sig efter det - øv

Anmeld

1. juni 2010

Na-Wi

Nu spørger jeg sikkert dumt men, hvor ser man om man betaler til efterløn og pension og hvad det ellers hedder alt sammen ?

Står det nogen steder, eller får man en overraskelse på et tidspunkt?

Knus Nanna

Anmeld

1. juni 2010

lonemus

Macaab skriver:

Så kommer jeg lige med et af mine uvidende spørgsmål...

Får man besked når det er ved at være tid at starte indbetalinger til efterløn??

Jeg vil bare sikre mig, at jeg har mulighed for at sige nej, da jeg heller ikke tror den ordning findes, når jeg når den alder

Når man fylder 30 skriver A-kassen til dig, det er nemlig derigennem de bliver trukkket.

Lone

Anmeld

1. juni 2010

Corn

lonemus skriver:

Når man fylder 30 skriver A-kassen til dig, det er nemlig derigennem de bliver trukkket.

Lone

Uhh... Så vil jeg føle mig ung lidt endnu... Lyder så gammelt at skulle tage stilling til efterløn, pensioner osv.

Anmeld

1. juni 2010

klmf

Hej alle

Tak fordi I tog jer tid til at læse og svare.

Tror løsningen bliver at jeg sætter det på stand-by et års tid og lige overvejer om jeg vil fortsætte med at betale, har lige bedt om bidragsfri periode ved min akasse. Jeg har en kapitalpension, som jeg kan sætte dem ind på hvis jeg beslutter mig for at stoppe indbetalingerne. Så fik jeg lige det på plads!

Og fik forresten købt en rigtig fin klapvogn og fik lige krejlet mig til lidt rabat

Anmeld

1. juni 2010

klmf

Mie A skriver:

Hvor ser du det det?

Hej

Det stod inde på den hjemmeside en anden linkede til... Cirka midtvejs på siden tror jeg....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.