Baby med meget ondt i maven - hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Mor til L&S

Malene84 skriver:

åååhh men det er da det vi må gøre så  kan simpelthen ikke ha den gråd - puha - og når de så gør det begge to. Tænker om jeg spiser noget forkert, eller ryster flasken for meget osv osv osv. åh gud, alle de tanker. hehe

Det kan være alm mavesmerter, men kan også være noget du spiser som går i mælken..

Feks løg, jordbær, chokolade er nogle af de ting jeg blev frarådt at spise.. Liva havde også ondt i maven - altså kolik!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Mor til L&S

Risen skriver:

Jamen siger man ikke at kolik er uforklarligt? .. Altså grunden til det hedder kolik er fordi der ikke er nogen løsning og man ikke ved hvad grunden til barnet græder er? ..  

Joh har jeg hørt før, men jeg har fået at vide af min læge + hende der giver Liva zoneterapi at mavesmerter er kolik!

Anmeld

31. maj 2010

Barbamama

Jeg siger også zoneterapi. Hver gang min datter har døjet med maven har jeg givet hende zoneterapi og så er hun kommet af med det hun skulle. Du kan massere foden lige oppe over hælen. Gør det blidt de første gange da det kan være ømt. Du må gøre det 5-10min om dagen.

Det er lige der hvor den nederste streg på foden er.

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Malene84 skriver:

Okay... hvad gør man, når sit lille pus ligger og sover lige så dejligt, men bliver vækket af ondt i maven. Han blir rød i hovedet, og nærmest rejser sig i en bue fra liften - han græder helt ulykkeligt. Og så kommer der en prut... men han græder videre... jeg kan ingenting gøre. Jeg kan sgu ikke trøste ham

kør blødt din hånd rundt på hans mave - men husk at det skal være i samme retning som uret. (et råd jeg har fået af sundshedsplejersken, og for os virkede det godt)

Så får du hjulpet hans tarme med at skubbe luften i gennem.

Uh vi har prøvet det samme med vores, det er ikke sjov når de har så ondt.

God bedring med den lille

Anmeld

1. juni 2010

Mumto3

-og så er det selvfølgelig også vigtigt at få ham bøvset godt af efter han har spist.....men det gør du sikkert i forvejen

Anmeld

1. juni 2010

perzona

Det lyder som om det er starten på maveproblemer. Har han afføring hver dag? Eller mange gange om dagen? Har han mange "hormonknopper"? Hvis det er tilfældet så er det tegn på ophobninger i tarmsystemet. Det er rigtigt at zoneterapi kan sætte gang i maven, men hvis du selv går i gang så vær forsigtig og bliv ikke ved for længe af gangen. 

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har flere spørgsmål så skal jeg se om jeg kan svare. 

Held og Lykke 

Anmeld

1. juni 2010

TbCp

michella80 skriver:

Jeg siger også zoneterapi. Hver gang min datter har døjet med maven har jeg givet hende zoneterapi og så er hun kommet af med det hun skulle. Du kan massere foden lige oppe over hælen. Gør det blidt de første gange da det kan være ømt. Du må gøre det 5-10min om dagen.

Det er lige der hvor den nederste streg på foden er.

Har du en kopi af det billede der i større version?
Det kunne jeg da godt tænke mig...

Anmeld

1. juni 2010

XXSS

Vi havde også en periode, hvor hun havde luft i maven - det behøver ABSOLUT ikke at være kolik bare rolig  - tror de fleste babyer har maveproblemer på et tidspunkt i starten.

På et tidspunkt gav vi kold kamillethe med en lille skefuld sukker i - blandet i sutteflasken og det virkede altså - hun slappede fuldstændig af.. De drikker ikke hele flasken kun en smule.

Men som sagt det hjalp her - og ved at andre har forsøgt sig med det også inden man tyer til pille/eller dråber  Håber du finder ud af hvad der hjælper for dig.

God dag

Anmeld

1. juni 2010

L-Mortil3

Puha, Liam havde det også en periode, du har fået rigtig mange gode råd, nu ved jeg ikke hvilken MME du supplerer med, men vi supplerede med grøn allomin, det skummede meget og gav voldsom luft i maven, så vi gik over til NAN1, det hjalp lidt.

Jeg købte nogle Mylicon dråber på apoteket, og VUPTI væk var smerterne. Det brugte vi et par måneder og så trappede vi ud, der har aldrig været problemer siden.

Anmeld

1. juni 2010

Barbamama

Har du en kopi af det billede der i større version?
Det kunne jeg da godt tænke mig...

Nej desværre men prøv at søg på zoneterapi-punkter på Google og så kommer der en masse frem og billeder også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.