Nyfødt - lader I dem sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2010

MORJESPERSEN

Her skulle vi give den hver 3 time, men var jo nok fordi de vejde 2240 og 2140g ved fødlsen.. tror de var godt over 3kg før de fik lov til at sove som de ville.... Jeg vil bare give dig et godt råd lige fra hjertet fra en tvillinge mor... selvom det gør ondt på os mødre så er det bare vigtigt at de får samme døgn rytme eller får i aldrig "fri" eller voksen tid... Jeg syndes ikke selv det var sjovt, men her var det den der vågnede først der bestemte rytmen.. men efter 3-4 mdr havde de næsten samme rytme og vågnede og sov på samme tid... Håber i ellers har det godt..

Knus her fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Malene84 skriver:

hey damer,

mine drenge er nu 24 dage - men kan sgu ikke finde ud af "reglerne" for deres søvn. Skal de have lov at sove ud, eller skal man vække dem (som der står i bøgerne) hver 3. el. 4. time for at give mad?

aften-kram fra os

Inden vi tog hjem fra barsels afd fik vi 2 modstridende oplysninger. Den ene sagde det var vigtig at vække hver 3 time og give mad, den anden sagde vi blot skulle lade ham sove og nyde han allerede sov hele natten 20-6 uden mad.

Så om aften/nat lod vi ham sove og i dagtimerne havde vi faste ammetider. Pga han ikke viste/viser tegn på sult. Så han vågned aldrig og fortalte at han var sulten.

Anmeld

30. maj 2010

Dictes mor

Dicte får lov at sove alt det hun kan, ellers bliver hun rigtig ked af det.

Anmeld

30. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Da Nikoline var nogle dage gammel, vækkede vi hende hver 3 1/2 - 4 time om dagen... Natten fik hun lov at sove som hun ville... Det hjalp hende med at finde rundt på nat og dag, hvilket de små ikk kan jo

Anmeld

30. maj 2010

Valle81

Her tog og tager Anton jo også på med lynets hast -så han har altid fået lov at sove lige til han vågner:0)

Anmeld

30. maj 2010

Diana...

Nej det skal bare havde lov at sove ud. De regler gælder mere for børn der har svært ved at tage på. Så de skal bare sove. 

Anmeld

30. maj 2010

Diana...

Nej det skal bare havde lov at sove ud. De regler gælder mere for børn der har svært ved at tage på. Så de skal bare sove. 

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

Malene84 skriver:

hey damer,

mine drenge er nu 24 dage - men kan sgu ikke finde ud af "reglerne" for deres søvn. Skal de have lov at sove ud, eller skal man vække dem (som der står i bøgerne) hver 3. el. 4. time for at give mad?

aften-kram fra os

De vågner som regel når de bliver sultne. Jeg ville lade dem sove. Da Olivia var nyfødt sov hun hele tiden inkl. hele natten, så hun tog ikke så meget på, så der lavede vi bare en aftale, om at jeg lige vækkede hende og gav hende mad inden jeg gik i seng  Sålænge de trives og er veltilpasse - så er der ingen grund til at vække dem - nyd det i stedet for!

Anmeld

30. maj 2010

Bayze

Malene84 skriver:

okay... super!! vi bliver nødt til at vække en gang imellem, da de jo helst skal have samme rytme - men sys det er så synd. hehe tristan har lige sovet fra 16 - til nu  blir en hård nat. hehe

de tager på¨- for hurtigt ifølge sp

Det der også kan spille ind er hvis du har problemer med amningen, at din produktion skal op. Så skal brystet helst stimuleres med korte intervaller. men det problem har du vist heller ikke

Og så skriver du "det bliver en hård nat" - det er heldigvis sådan at jo bedre de sover om dagen, jo bedre om natten. det er ikke som "os andre" at hvis man sover for meget om dagen, så kan man ikke om natten...

Det lyder da bare som om de stortrives. Og hvor er de altså bare underskønne de to små starutter

Anmeld

30. maj 2010

Maddox

Vil sige som de andre, at det kun er hvis de er slemt undervægtige og har svært ved at tage på, at de skal "tvangs" fodres hver 3. time...  Tager de fint nok på, er der ingen grund til det--

Her har jeg aldrig vækket nogle af mine, for at de skulle spise.. men de har også været nogle store børn begge to... 3950g og 3570g ved fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.