Hvornår opretter man en børneopsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Svei

louise4060 skriver:

bedsteforældre kan lave det der hedder en bedsteforældre konto til barnet.. hvilket går ud på samme princip men hvor barnet så bare skal betale skat af de renter der tilfalder kontoen til den tid

Ja..det jeg skrev...kun EN børneopsparing...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

molle85

Vi lavede en børne opsparning til vores datter da hun var 14 dage gammel tror jeg.

Anmeld

28. maj 2010

Kløver

Svenne skriver:

Hej piger.
Vi vil gerne lave en børneopsparing til vores søn.
Hvornår opretter man sådan en? Med det samme, han er kommet til verden eller venter I nogle år inden I begynder at sætte penge ind på sådan en, eller hvordan?

Tror det er meget forskelligt, min veninde, oprettede en med det samme, deres søn var født, eller ca deromkring, ved ikke om det var gjort før

når vi kommer dertil, har vi også snakket om vi med det samme, vil alve en konto, som hedder børneopsparing, og sætte penge ind på, det samme gælder med konfirmation, at vi vil lave en konto, hvor vi sætter penge af hver måned til konfirmation, så er det jo over lang tid og derfor meget lidt man sætter af

Men det tror jeg man vælger som man synes det passer bedst, der er jo nogle som ikke laver en børneopsparing, og nogle får den når de er 18, og nogle når de er 21, selv fik ejg min da jeg var 18, og brugte pengene på kørekort, og møbler, men var flere jeg kendte som fik den der, som ødslede pengene væk, og derfor, vil ejg sætte, mine børns børneopsparing, til først at kunne hæves når de bliver 21 år

Anmeld

28. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har lavet en til hver af børnene da de blev født og der er blevet sat 100 kr. ind om måneden på dem hver især. Derudover har vi en sparegris til dem hver, hvor vi også løbende ligger penge i som kommer ind på deres konto

Anmeld

28. maj 2010

XXSS

Vi fik oprettet en med det samme, jeg ser ingen grund til at vente hvis man har en der gerne vil give lidt eller selv har pengene  Der kan laves både en alm. opsparing fra forældrene og en bedsteforældre opsparing - den sidstnævnte der må der sættes flere penge ind om året.

Anmeld

28. maj 2010

TineA

Macaab skriver:

Vores unger får en af deres oldemor i dåbsgave.

Den er oprettet med barnets data, sat ind som beløb.

Dvs. på Antons bankbog, ser tallene sådan ud:

Årstal 20,07

Dato 24,03

Klokkeslet 6,48

Vægt 38,50

Længde 0,54

Og så sætter vi ellers ind som det passer os efterfølgende. Men bogen med de første beløb er lidt sjov at gemme...

Så det gælder om at blive født sidst på måneden, sidst på året, sidst på dagen og være så tyk og lang som muligt

Dét var en rigtig god og anderledes måde at gøre det på

Anmeld

28. maj 2010

Tina

Macaab skriver:

Vores unger får en af deres oldemor i dåbsgave.

Den er oprettet med barnets data, sat ind som beløb.

Dvs. på Antons bankbog, ser tallene sådan ud:

Årstal 20,07

Dato 24,03

Klokkeslet 6,48

Vægt 38,50

Længde 0,54

Og så sætter vi ellers ind som det passer os efterfølgende. Men bogen med de første beløb er lidt sjov at gemme...

Så det gælder om at blive født sidst på måneden, sidst på året, sidst på dagen og være så tyk og lang som muligt

Ja det var da en super ide, den må jeg huske til jeg bliver farmor engang....

Og så synes jeg da også bare det er med at få den oprettet med det samme, hvis der er penge at sætte ind på den. Vi er begge på SU, så har desværre ikke så meget til overs til en børneopsparing, håber der istedet er penge til overs når trolden bliver ældre

Anmeld

28. maj 2010

Corn

Tina skriver:

Ja det var da en super ide, den må jeg huske til jeg bliver farmor engang....

Og så synes jeg da også bare det er med at få den oprettet med det samme, hvis der er penge at sætte ind på den. Vi er begge på SU, så har desværre ikke så meget til overs til en børneopsparing, håber der istedet er penge til overs når trolden bliver ældre

Vi sætter heller ikke noget ind pt. men når familie spørger hvad de ønsker sig, så får de buddet om at sætte penge ind på deres konti, for ungerne mangler jo ikke noget, og tit kan det være svært at finde på noget, når man har tre drenge der arver efter hinanden.

Anmeld

28. maj 2010

MiMa

Vores store dreng fik en børneopsparing i barnedåbsgave i Danske Bank. Denne gang har vi selv oprettet en allerede da han kun var et par dage gammel. Denne gang har vi valgt BankMedHjerte, da de giver et højt udbytte og samtidig støtter et godt formål.

OBS!

Man kan kun oprette én børneopsparing pr. barn.

Man kan max. sætte 3000 kr. ind på børneopsparingen om året.

Der er stor forskel på hvor meget de forskellige børneopsparinger giver i rente, så undersøg markedet.

Anmeld

28. maj 2010

hannetheis

vi oprettede en da han var født og sætter 750 ind hver gang vi får børnepenge det er 3000 om året.

vi har så valgt at bruge opsparingen som en opsparing til kans konfirmation når den tid kommer vil vi have 42000 og da vi ikke har så stor en familie vil de resterende penge blive gemt til han bliver 18 hvor vi foraætter med at sætte penge ind til.

på den måde får vi sparet penge sammen til konfirmation og en indskud til en lejlighed hvis han vælger at flytte når han bliver 18.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.