Hvornår opretter man en børneopsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Corn

Vores unger får en af deres oldemor i dåbsgave.

Den er oprettet med barnets data, sat ind som beløb.

Dvs. på Antons bankbog, ser tallene sådan ud:

Årstal 20,07

Dato 24,03

Klokkeslet 6,48

Vægt 38,50

Længde 0,54

Og så sætter vi ellers ind som det passer os efterfølgende. Men bogen med de første beløb er lidt sjov at gemme...

Så det gælder om at blive født sidst på måneden, sidst på året, sidst på dagen og være så tyk og lang som muligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

tb

vi laver en så snart bette pigen er født og har fået cpr-nummer.. manden kan næsten heller ikke vente.. han ville gerne lave en nu  vi vil så sætte 200 kr ind om måneden.. min mor giver så en opsparing i dåbsgave på 200 kr om måneden os.. det gjorde hun os ved min store pige.. hun bliver snart 9 år og har vist over 22.000 stående..

Anmeld

28. maj 2010

iris-mor

vi lavede også opsparring med det samme og sætter 250 pr barn pr måned, og kniber det senere hen, så sætter vi da bare beløbet ned.

Men samtidig med jeg oprettede det købte jeg også aktier, det gav bedre rente, jeg tror der er for et par tusind til hvert barn. - Men vi havde plejebarn og lavede opsparring til hende, samtidig med at vi også købte aktier til hende, og da hun desværre flyttede ½ år efter var aktierne fordoblet - heldigt for hende, for hun fik alle pengene i konfirmationsgave.

Anmeld

28. maj 2010

Pige2009

Jeg har lige idag ringet til Flemløse Sparekasse for at høre omkring børneopsparing. De fortalte, at jeg skulle medsende kopi af dåbsattest og sygesikringsbevis på Laura, samt kopi af dåbsattest og pas på mig selv Laura er 7 mdr., og jeg sætter 1400 kr. ind nu, da det så passer med 200 kr. om måneden ind til hun er 18 år.

Jeg har valgt Flemløse Sparekasse, selvom jeg ikke selv er kunde der, da de har den højeste rente på børneopsparing, og i sidste ende giver det faktisk et ret stort beløb ift. en bank med lavere rente.

K.h. Linda

Anmeld

28. maj 2010

Pige2009

iris-mor skriver:

vi lavede også opsparring med det samme og sætter 250 pr barn pr måned, og kniber det senere hen, så sætter vi da bare beløbet ned.

Men samtidig med jeg oprettede det købte jeg også aktier, det gav bedre rente, jeg tror der er for et par tusind til hvert barn. - Men vi havde plejebarn og lavede opsparring til hende, samtidig med at vi også købte aktier til hende, og da hun desværre flyttede ½ år efter var aktierne fordoblet - heldigt for hende, for hun fik alle pengene i konfirmationsgave.

Det med aktierne er en mulighed, jeg også har tænkt over, men det er jo desværre et meget usikkert marked og lidt af en gambling 

Anmeld

28. maj 2010

line melias mor

Macaab skriver:

Vores unger får en af deres oldemor i dåbsgave.

Den er oprettet med barnets data, sat ind som beløb.

Dvs. på Antons bankbog, ser tallene sådan ud:

Årstal 20,07

Dato 24,03

Klokkeslet 6,48

Vægt 38,50

Længde 0,54

Og så sætter vi ellers ind som det passer os efterfølgende. Men bogen med de første beløb er lidt sjov at gemme...

Så det gælder om at blive født sidst på måneden, sidst på året, sidst på dagen og være så tyk og lang som muligt

haha ej en super god og sjov ide´

Anmeld

28. maj 2010

Plysbjørnen

med det samme jeg havde deres sygesikringskort i hånden... Og begyndte at sætte penge ind med det samme...

Anmeld

28. maj 2010

Corn

line melias mor skriver:

haha ej en super god og sjov ide´

Ja den er lidt sjov... Og så har oldemor patent herhjemme på at give den gave

Anmeld

28. maj 2010

betski

Svenne skriver:

Hej piger.
Vi vil gerne lave en børneopsparing til vores søn.
Hvornår opretter man sådan en? Med det samme, han er kommet til verden eller venter I nogle år inden I begynder at sætte penge ind på sådan en, eller hvordan?

Vi begyndte mere eller mindre lige efter hun var blevet født

Anmeld

28. maj 2010

Svenne

Mange tak for de mange hurtige svar!
Jeg ringer i banken med det samme og hører hvordan og hvorledes. Men vil da helt sikkert lige undersøge, om der er en anden bank, hvor renterne er højere.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.