Har ikke rigtig stået med det problem - hvis jeg har haft noget der skulle gøres, har jeg haft Frederikke med til det ... hvis jeg har bagt boller eller lavet flasker klar, jamen så har hun stået i skråstolen på køkkenbordet, eller så har hun lagt på sit aktiveringstæppe på køkkengulvet, så jeg har kunnet snakke med hende, mens jeg har ordnet det jeg skulle. Og det samme, når jeg var i bad. Enten var hun med på badeværelset i skråstolen eller så gik jeg i bad, når hun tog en lur 
Og i takt med hun er vokset, har hun selv deltaget i tingene ... været med til alt det hun har vist interesse for. Det sker sjældent, at hun brokker sig
Når vi har været ude at kører bil, har jeg altid haft ekstra sutter og legetøj ved hånden, som jeg kan række til hende. Og har stadig sutter, bøger og legetøj lige ved hånden.
Sådan har jeg gjort - og vil ikke blande mig i, eller dømme hvordan andre vælger at gøre det. Mit bedste råd er: Vær i god tid - tingene tager altså bare længere tid, med et barn og barnet kan mærke hvis man stresser rundt for at blive færdig! 
Anmeld