Hvad gør man...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

XXSS

Sisley skriver:

Hvad gør man, hvis man har lagt baby til at sove og fx selv er gået i bad og ungen så begynder at hyle? Skal man straks smide alt hvad man har i hænderne eller bare skynde sig så godt man nu kan? Det samme har jeg tænkt på, når vi er ude og køre i bil - hvad hvis hun pludselig hyler; skal jeg holde ind til siden eller må hun bare hyle?

Sisley

Selvfølgelig skal du da gå i bad - børn har endnu ikke taget skade af at græde lidt. Det gjorde jeg! - ved da godt at man som mor kan få dårlig samvittighed, men den går altså over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Sisley

Jeg tror vi alle kan være enige om, at man trøster og hjælper sit barn, der græder. Det er ikke det jeg spørger til - jeg spørger udelukkende til hvad I gør i de situationer hvor man simpelthen ikke lige er disponibel. Og de situationer kommer vi jo alle ud i - også Jer der skriver, at I smider alt hvad i har i hænderne; der går jo nok lige 3 splitsekunder længere ned hvis I bare sad og ventede på, at barnet kvækkede. Hvis man står med hænderne i bolledej er det jo fysisk umuligt at assistere lige så hurtigt som hvis man sidder og ser Dr. Phil.

Anmeld

28. maj 2010

Pige2009

Bare lad hende hyle lidt, det skader hende ikke Laura må pænt vente til jeg har været i bad, og det har hun så småt accepteret nu

K.h. Linda

Anmeld

28. maj 2010

Lady Marion <3

Må indrømme jeg tit er hoppet ud af badet og viklet et håndklæde omkring mig ,,   Ammet - givet sut el. hvad der behøves og så taget den lille med mig ud på badeværelset så jeg kunne blive færdig

Anmeld

28. maj 2010

Diana...

Yrsa skriver:

Jeg har altid taget mine unger med når jeg var alene med dme og skulle i bad...så sad de og kikkede i autostolen/skråstolen/liften imens... det var super hyggeligt og så slap jeg for at stresse over om mon barnet vågnede...

Præcis det samme her. Han har faktisk ikke sovet mens jeg har været bad det brød jeg mig ikke om da han sover ude. 

Anmeld

28. maj 2010

M&F&C

Har ikke rigtig stået med det problem - hvis jeg har haft noget der skulle gøres, har jeg haft Frederikke med til det ... hvis jeg har bagt boller eller lavet flasker klar, jamen så har hun stået i skråstolen på køkkenbordet, eller så har hun lagt på sit aktiveringstæppe på køkkengulvet, så jeg har kunnet snakke med hende, mens jeg har ordnet det jeg skulle. Og det samme, når jeg var i bad. Enten var hun med på badeværelset i skråstolen eller så gik jeg i bad, når hun tog en lur

Og i takt med hun er vokset, har hun selv deltaget i tingene ... været med til alt det hun har vist interesse for. Det sker sjældent, at hun brokker sig  

Når vi har været ude at kører bil, har jeg altid haft ekstra sutter og legetøj ved hånden, som jeg kan række til hende. Og har stadig sutter, bøger og legetøj lige ved hånden.

Sådan har jeg gjort - og vil ikke blande mig i, eller dømme hvordan andre vælger at gøre det. Mit bedste råd er: Vær i god tid - tingene tager altså bare længere tid, med et barn og barnet kan mærke hvis man stresser rundt for at blive færdig!

Anmeld

28. maj 2010

Mira0911

Min datter kommer med ud på badeværelset når jeg skal i bad når jeg er alene med hende.. Enten sidder hun og leger imens eller selv er med i hendes eget badekar...

Anmeld

28. maj 2010

L-Mortil3

Mathilde skriver:

Altså hvis man står under bruseren med sæbe over det hele og barnet begynder at græde, så er det jo svært at gøre noget lige her og nu! Men så må man efter min mening skynde sig, så man kan komme til barnet hurtigst muligt....

Jeg tog næsten altid Celina med på badeværelset. Så sad hun i skråstolen for så kunne jeg snakke med hende, vippe hende osv hvis hun blev ked af det.

Nu er hun 10½ mdr og nu sidder hun i højstolen og ser på imens jeg er i bad. Så får hun hendes tandbørste eller noget andet at lege med imens og det gør, at jeg kan gå i bad stille og roligt og hun slipper for at skulle græde unødigt

Præcis det samme gør jeg, et super triks hvis jeg selv skal sige det

Anmeld

28. maj 2010

Mathilde

Muffi . skriver:

Præcis ,,,   Hvem kan overhoved tåle at bare høre på ens lile bebs skriger ??  Jeg blev da mega stresset .

Ja nemlig. Hvis jeg havde vovet at tage et bad mens Celina sov og hun så vågnede og græd, var det da lige før jeg fik sved på panden under bruseren

Anmeld

28. maj 2010

NinaNymannMadsen

min kæreste går hjemme lige som mig. så han kan tage hende hvis jeg lige skal i bad, ellers kan hun da få lov og skrige så man lige kan få vasket sæben ud og tørret sig. og ingen af os har bil så det er bare mig omme på bagsædet af mine forældres, hans forældres eller en venindes bil sammen med dattern hvor jeg så bare nusser hende hvis det er helt galt. ellers må hun jo bare hyle lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.