Tvangsfodring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Christinahr

Jeg kan virkelig godt forstå du er frustreret, specielt når han taber sig. Når han nu godt vil spise kage og lign., så kan du ihvertfald udelukke at det gør ondt når han spiser.

Jeg synes mine ungers appetit svinger utrolig meget og i de perioder de ikke spiser retmeget, har jeg erfaret at de nok skal komme og sige til når de er sultne. Jo mere jeg tilbyder og fokusere på mad, jo mere lukker de i.

Hvad vil han aller helst spise? Prøv at servere det for ham. Hvis min den yngste ikke vil spise aftensmadlaver jeg altid en frugbrød med leverpostej, bare for at tjekke om han ikke er sulten eller bare ikke har lyst til det der bliver serveret. Ofte spiser han en skive rugbrød, selvom han først havde afvist mad.

Jeg er i princippet ligeglad hvad han spiser, bare han spiser. Så rugbrød og havregryn kan man altid få istedetfor aftensmad f.eks.

Jeg tror også, som nogen af de andre har været inde på, at i har fået lavet en dårlig stemning omkring maden og få gjort at han panikker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Monica

Christinahr skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå du er frustreret, specielt når han taber sig. Når han nu godt vil spise kage og lign., så kan du ihvertfald udelukke at det gør ondt når han spiser.

Jeg synes mine ungers appetit svinger utrolig meget og i de perioder de ikke spiser retmeget, har jeg erfaret at de nok skal komme og sige til når de er sultne. Jo mere jeg tilbyder og fokusere på mad, jo mere lukker de i.

Hvad vil han aller helst spise? Prøv at servere det for ham. Hvis min den yngste ikke vil spise aftensmadlaver jeg altid en frugbrød med leverpostej, bare for at tjekke om han ikke er sulten eller bare ikke har lyst til det der bliver serveret. Ofte spiser han en skive rugbrød, selvom han først havde afvist mad.

Jeg er i princippet ligeglad hvad han spiser, bare han spiser. Så rugbrød og havregryn kan man altid få istedetfor aftensmad f.eks.

Jeg tror også, som nogen af de andre har været inde på, at i har fået lavet en dårlig stemning omkring maden og få gjort at han panikker.

Er enig! Min ældste søn på knap 3 for rugbrød til aften næsten hver dag... Han får det han vil spise - som du skriver, makral leverposteg, fignemad eller lign. I lange perioder (til han var knap 2 år) fik han kun tilbudt det mad vi spiste + grønsager, kogte gulerødder, agurk stave, rød peber og lign... Mange dage spser han kun grønsager til aften. Da han er sådan en splejs, så har vi sadlet om og giver ham det han kan li (altså ikke kage og slik og sådan...) Vi har ALDRIG tvunget ham til at spise eller har gjort det til et problem  - har VALGT  at det ikke skal være en kamp. Vil han spise er det fint og vil han ikke, så er det også ok...

Han er snart 3 år og vejer 11 kg

Monica

Anmeld

30. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

At fodre med fysisk tvang kan give regulær sultestrejke, set hos små børn ned til 6 mdr...

Men for ikke det billed at du fysisk sidder og holder ham og presser maden ned i halsen på ham...

Men du kan købe fortini på apotek, det er specielt udvilket til børn fra 1-12 år og fåes med banan -jordbær eller vanilie smag. Det er lidt alla mælke konsistens.

Kan ikke forstå din læge ikke har nævnt det, da det er bedst at begynde på i samråd med læge og derved kan du få 60% tilskud.

Anmeld

30. maj 2010

Corn

Nu kan jeg jo sagtens spille klog da jeg har to madglade unger, men sådan her er det foregået hjemme hos os:

Der bliver ikke lavet speciel mad, til nogen (det er iøvrigt mig der er mest kræsen)

Der bliver ikke tvunget noget mad i nogen, og ungerne får ret tidligt selv lov at hælde op.

De er oftest selv med til at lave maden, og smager derfor tit på de forskellige ting, allerede før de bliver tilberedt.

Fra de kunne sidde selv er de blevet udstyret med ske/gaffel og/eller noget mad. OG DET SVINER PÅ SKØNNESTE VIS

Man kan godt risikere at komme i seng sulten, men det bliver som regel indhentet til morgenmaden. Men der bliver altså ikke lavet speciel kost til nogen. Vi har som regel et stort udvalg af kød, brød, salat, grøntsager, pasta, bulgur osv, så går man sulten fra bordet, er det ens egen skyld.

Men altså især det med at hælde om selv, og derved slev have bestemt hvad man skal have, har stor virkning på mængden og variationen af kosten.

Anmeld

30. maj 2010

L-Mortil3

hc=k skriver:

Hej alle sammen.

Er der andre end mig med madforskrækkede børn??

Min søn nægter at spise noget som helst mad, faktisk så bliver jeg nødt til at tvinge ham til at smage på maden ellers hyler han bare og siger nej. jeg føler mig som en totalt dårlig mor når han bare sidder der og bliver så ulykkelig over at skulle spise. Han kommer ikke selv og siger til når han er sulten så hvis jeg ikke tilbyder ham det så spiser han ikke noget overhovedet.

Det er sgu næsten som sådan en anoreksi barn, men han er kun 14 måneder.

Har du prøvet det der hedder BLW?

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Det skulle være en super metode til alle børn der skal lære at spise, også når de først er blevet madforskrækket

Det er disse metoder vi bruger herhjemme, kombineret med alm. ske "fodring".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.