Tvangsfodring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Diana...

MoarJ skriver:

Kunne aldrig nogensinde drømme om at tvinge mit barn til at spise..

Hun gider heller ikke altid at have noget at spise når jeg tilbyder.. Når hun skubber det væk, ligger jeg det på bordet, og kort tid efter gør hun tegn til at hun gerne vil have - Hun får det og får lov til at selv rode med det og få det spist uden min hjælp..

Måske du skal lade dit barn selv sidde maden, selv få det bakset ind i munden, generelt bare selv sidde og hygge med det...

Det da rigtig søde dig. 

Ha ha det havde jeg da lige glemt. Lucas startet meget tidligt med at ville spise selv og der havde han også sådan en periode hvor han bare ikke ville spise jeg tror ikke han var mere end 10-11 måneder han fik så en gaffel og har siden da selv spist ALT sin mad selv havregrøden om morgen sider han selv og spiser med en ske. Ja det sviner men han VIL selv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

hc=k

MoarJ skriver:

Kunne aldrig nogensinde drømme om at tvinge mit barn til at spise..

Hun gider heller ikke altid at have noget at spise når jeg tilbyder.. Når hun skubber det væk, ligger jeg det på bordet, og kort tid efter gør hun tegn til at hun gerne vil have - Hun får det og får lov til at selv rode med det og få det spist uden min hjælp..

Måske du skal lade dit barn selv sidde maden, selv få det bakset ind i munden, generelt bare selv sidde og hygge med det...

Jeg ser jo tvangen som sidste udvej og ikke som en fornøjelse.

Jeg har forsøgt at lave ham sidde selv med maden, men det bilver smidt på gulvet med det samme. Det er som om han ikke ser mad som mad, men bare som noget han ikke gider at beskæftlige sig med.

Anmeld

27. maj 2010

Mira0911

hc=k skriver:

Jeg ser jo tvangen som sidste udvej og ikke som en fornøjelse.

Jeg har forsøgt at lave ham sidde selv med maden, men det bilver smidt på gulvet med det samme. Det er som om han ikke ser mad som mad, men bare som noget han ikke gider at beskæftlige sig med.

For guds skyld, tving aldrig mad i dit barns mund... Han skal nok melde ud når han er sulten... Agurkestave eller frugt er det slet ikke noget for ham?

Anmeld

27. maj 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Det da rigtig søde dig. 

Ha ha det havde jeg da lige glemt. Lucas startet meget tidligt med at ville spise selv og der havde han også sådan en periode hvor han bare ikke ville spise jeg tror ikke han var mere end 10-11 måneder han fik så en gaffel og har siden da selv spist ALT sin mad selv havregrøden om morgen sider han selv og spiser med en ske. Ja det sviner men han VIL selv. 

Glemt hvad?

Lucas er også herre dygtig..  Man kan altid tørre op bagefter alt det svineri... Børn skal have lov til at svine...

Hihi vi har tit hunden der når at tage det inden jeg når og få det fjernet...

Anmeld

27. maj 2010

Diana...

MoarJ skriver:

Glemt hvad?

Lucas er også herre dygtig..  Man kan altid tørre op bagefter alt det svineri... Børn skal have lov til at svine...

Hihi vi har tit hunden der når at tage det inden jeg når og få det fjernet...

Jamen at lucas var som hun beskriver til han fik lov selv. og det jo det du skriver at hun skal prøve at lade ham selv. 

Anmeld

27. maj 2010

Diana...

MoarJ skriver:

For guds skyld, tving aldrig mad i dit barns mund... Han skal nok melde ud når han er sulten... Agurkestave eller frugt er det slet ikke noget for ham?

Jeg tror det lægen der har sagt hun skal tvinge det i ham det sådan jeg forstå det.

Anmeld

27. maj 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Jeg tror det lægen der har sagt hun skal tvinge det i ham det sådan jeg forstå det.

Det har jeg overset så.. Gisp... Troede jeg dog ikke en læge kunne finde på at sige.. Så vil jeg da mene der skulle findes noget flydende kost som passede til barnet, som gjorde han tog på osv..

Anmeld

27. maj 2010

Mira0911

Diana... skriver:

Jamen at lucas var som hun beskriver til han fik lov selv. og det jo det du skriver at hun skal prøve at lade ham selv. 

Nemmerlig.. Julie elsker selv at sidde og bakse med sit mad..

Anmeld

27. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

hc=k skriver:

Det kommer ikke til at fungere.. Han vil rigtig gerne have mad, men han vil ikke spise det. Jeg har aldrig før nu tvunget ham til noget som helst, men nu har lægen sagt at det er vigtigt at han spiser fordi han går og taber dig.

Min dreng hyler og hyler fordi han er sulten, men så snart maden nærmer sig munden så flipper han ud.

Det skal lige siges at hvis det er slik eller kage så er han klar med det samme, men det vil jeg ikke have at han får når han ikke vil spise rigtig mad.

hm...

Er lidt i tvivl lige pt.... Du siger han gerne vil have mad, men skriger så snart det nærmer sig hans mund. Et andet sted skriver du at han gerne vil have mad i munden, men skriger når hans mund er tom....

Et sted skriver du at hvis du ikke tilbyder ham noget mad, kan han gå en hel dag uden - fordi han ikke er sulten. Og et andet sted at han hyler og skriger fordi han er sulten..

Ikke ment som et personligt angreb, men bare svært at komme med råd - når der er forskellige udmeldinger der modstrider hinanden...

Tror i er kommet i en ond cirkel.... At han skriger når munden er tom er jo måske i bund og grund fordi det går for langsomt med at få skovlet ind.  

At han har fundet ud af at det nemmere at få dig til at made ham, så han selv 'slipper' for det.

For det lader jo til han godt kan lide maden, bare at han ikke selv skal arbejde for det.

Børnelæger - børne afd fraråder alt tvang.

Anmeld

28. maj 2010

hc=k

Mor til Frederic skriver:

hm...

Er lidt i tvivl lige pt.... Du siger han gerne vil have mad, men skriger så snart det nærmer sig hans mund. Et andet sted skriver du at han gerne vil have mad i munden, men skriger når hans mund er tom....

Et sted skriver du at hvis du ikke tilbyder ham noget mad, kan han gå en hel dag uden - fordi han ikke er sulten. Og et andet sted at han hyler og skriger fordi han er sulten..

Ikke ment som et personligt angreb, men bare svært at komme med råd - når der er forskellige udmeldinger der modstrider hinanden...

Tror i er kommet i en ond cirkel.... At han skriger når munden er tom er jo måske i bund og grund fordi det går for langsomt med at få skovlet ind.  

At han har fundet ud af at det nemmere at få dig til at made ham, så han selv 'slipper' for det.

For det lader jo til han godt kan lide maden, bare at han ikke selv skal arbejde for det.

Børnelæger - børne afd fraråder alt tvang.

Jeg kan godt se problemerne i det jeg skriver, men det er meget svært at forklare synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.