hc=k skriver:
Det kommer ikke til at fungere.. Han vil rigtig gerne have mad, men han vil ikke spise det. Jeg har aldrig før nu tvunget ham til noget som helst, men nu har lægen sagt at det er vigtigt at han spiser fordi han går og taber dig.
Min dreng hyler og hyler fordi han er sulten, men så snart maden nærmer sig munden så flipper han ud.
Det skal lige siges at hvis det er slik eller kage så er han klar med det samme, men det vil jeg ikke have at han får når han ikke vil spise rigtig mad.
hm...
Er lidt i tvivl lige pt.... Du siger han gerne vil have mad, men skriger så snart det nærmer sig hans mund. Et andet sted skriver du at han gerne vil have mad i munden, men skriger når hans mund er tom....
Et sted skriver du at hvis du ikke tilbyder ham noget mad, kan han gå en hel dag uden - fordi han ikke er sulten. Og et andet sted at han hyler og skriger fordi han er sulten..
Ikke ment som et personligt angreb, men bare svært at komme med råd - når der er forskellige udmeldinger der modstrider hinanden...
Tror i er kommet i en ond cirkel.... At han skriger når munden er tom er jo måske i bund og grund fordi det går for langsomt med at få skovlet ind.
At han har fundet ud af at det nemmere at få dig til at made ham, så han selv 'slipper' for det.
For det lader jo til han godt kan lide maden, bare at han ikke selv skal arbejde for det.
Børnelæger - børne afd fraråder alt tvang.
Anmeld