Tvangsfodring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.543 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

hc=k

Hej alle sammen.

Er der andre end mig med madforskrækkede børn??

Min søn nægter at spise noget som helst mad, faktisk så bliver jeg nødt til at tvinge ham til at smage på maden ellers hyler han bare og siger nej. jeg føler mig som en totalt dårlig mor når han bare sidder der og bliver så ulykkelig over at skulle spise. Han kommer ikke selv og siger til når han er sulten så hvis jeg ikke tilbyder ham det så spiser han ikke noget overhovedet.

Det er sgu næsten som sådan en anoreksi barn, men han er kun 14 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Mathilde

hc=k skriver:

Hej alle sammen.

Min søn nægter at spise noget som helst mad, faktisk så bliver jeg nødt til at tvinge ham til at smage på maden ellers hyler han bare og siger nej. jeg føler mig som en totalt dårlig mor når han bare sidder der og bliver så ulykkelig over at skulle spise. Han kommer ikke selv og siger til når han er sulten så hvis jeg ikke tilbyder ham det så spiser han ikke noget overhovedet.

JA! Det er præcis det samme herhjemme.

Celina vil ikke spise fast føde og det er ofte en kamp at få lidt mad i hende. Jeg ammer hende næsten fuldt på trods af at hun er 10½ mdr. Vi tvinger hende også af og til til at smage på maden og ind i mellem vil hun gerne selv have lidt. Men som regel er hun afvisende. Det er sgu hårdt

Stort kram til dig!

Anmeld

27. maj 2010

Lady Marion <3

hc=k skriver:

Hej alle sammen.

Børn bliver tit madforskrækket fordi deres forældre har gjort dem til det ..  Og jeg taler af egen erfaring , min store pige var helt uhyggelig   Det starter som regel ved at barnet bliver sygt og intet vil spise , så bliver vi som forældre ved og ved at prøve med alt muligt forskelligt   Og så er maden først gjort til et problem ,,  Mad og indtag af mad er en naturlig del at livet så ahn skal nok få lysten til at spise igen den dag du helt lægger bekymringen væk ... Lad være med at prøve hvis ikke han vil spise .. Tilbyd ham noget han kan lide flere gange dagligt , ryster han på hovedet så skal han ikke have noget , læg det væk .. Prøv igen til næste måltid , dvs nogle timer senere og pludselig så er den der ,, tro mig   

Anmeld

27. maj 2010

hc=k

Muffi . skriver:

Børn bliver tit madforskrækket fordi deres forældre har gjort dem til det ..  Og jeg taler af egen erfaring , min store pige var helt uhyggelig   Det starter som regel ved at barnet bliver sygt og intet vil spise , så bliver vi som forældre ved og ved at prøve med alt muligt forskelligt   Og så er maden først gjort til et problem ,,  Mad og indtag af mad er en naturlig del at livet så ahn skal nok få lysten til at spise igen den dag du helt lægger bekymringen væk ... Lad være med at prøve hvis ikke han vil spise .. Tilbyd ham noget han kan lide flere gange dagligt , ryster han på hovedet så skal han ikke have noget , læg det væk .. Prøv igen til næste måltid , dvs nogle timer senere og pludselig så er den der ,, tro mig  

Det kommer ikke til at fungere.. Han vil rigtig gerne have mad, men han vil ikke spise det. Jeg har aldrig før nu tvunget ham til noget som helst, men nu har lægen sagt at det er vigtigt at han spiser fordi han går og taber dig.

Min dreng hyler og hyler fordi han er sulten, men så snart maden nærmer sig munden så flipper han ud.

Det skal lige siges at hvis det er slik eller kage så er han klar med det samme, men det vil jeg ikke have at han får når han ikke vil spise rigtig mad.

Anmeld

27. maj 2010

Diana...

Det kommer ikke til at fungere.. Han vil rigtig gerne have mad, men han vil ikke spise det. Jeg har aldrig før nu tvunget ham til noget som helst, men nu har lægen sagt at det er vigtigt at han spiser fordi han går og taber dig.

Min dreng hyler og hyler fordi han er sulten, men så snart maden nærmer sig munden så flipper han ud.

Det skal lige siges at hvis det er slik eller kage så er han klar med det samme, men det vil jeg ikke have at han får når han ikke vil spise rigtig mad.

Jamen måske han så har fået lov til at smage lidt for meget af det? 

Det har man jo hørt før at når de får det vil de kun havde det. 

Lucas har fået lov til at smage et stykke slik 1 gang og da jeg så han reaktion på det slik har han ikke fået det siden.

Det heller ikke altid Lucas gider spise noget i går fx der sagde DP da vi hentet ham at han intet gad spise idag og han bare sad og så fornærmet ud over maden. Så jeg tænkte han måtte være sulten til aftensmaden men NEJ der gad han da heller intet havde jeg gider ikke kæmpe med ham hvis han ikke vil havde noget jamen så vil han ikke havde noget. Han spiste så 2 store portioner havregryd til morgen

Jeg tror kun det kan gøre tingene lidt være ved at tvinge dem til at spise det skal være af lyst ikke af tvang de skal ikke forbinde mad med tvang. Jeg ville gøre som tanja skriver tilbyde ham det flere gange i løbet af dagen og til sidst skal det nok komme. 

Får du noget ud af at tvinge ham, altså spiser han så? spytter han det ikke bare ud igen? 

Knus

Anmeld

27. maj 2010

hc=k

Diana... skriver:

Jamen måske han så har fået lov til at smage lidt for meget af det? 

Det har man jo hørt før at når de får det vil de kun havde det. 

Lucas har fået lov til at smage et stykke slik 1 gang og da jeg så han reaktion på det slik har han ikke fået det siden.

Det heller ikke altid Lucas gider spise noget i går fx der sagde DP da vi hentet ham at han intet gad spise idag og han bare sad og så fornærmet ud over maden. Så jeg tænkte han måtte være sulten til aftensmaden men NEJ der gad han da heller intet havde jeg gider ikke kæmpe med ham hvis han ikke vil havde noget jamen så vil han ikke havde noget. 

Jeg tror kun det kan gøre tingene lidt være ved at tvinge dem til at spise det skal være af lyst ikke af tvang de skal ikke forbinde mad med tvang. Jeg ville gøre som tanja skriver tilbyde ham det flere gange i løbet af dagen og til sidst skal det nok komme. 

Får du noget ud af at tvinge ham, altså spiser han så? spytter han det ikke bare ud igen? 

Knus

Han får meget sjældent slik vil jeg lige understrege..

Hvis jeg propper maden ind i munden på ham spiser han det og holder op med at græde indtil hans mund er tom så starter han igen.. Det er meget som at have en lille baby og jeg tænker SÅ tit på hvor meget nemmere det var da han bare fik flaske.

Anmeld

27. maj 2010

GryHSB

Hvis det er muligt så inddrag ham i madlavningen. Her kan i måske smage på de forskellige ting i tilbereder, og sidder derfor ikke ved bordet, og han oplever derfor intet pres til at spise. Sørg for at have en masse mættende stå i skåle rundt omkring, han kan tage af når han er sulten. Vær et godt eksempel og spis selv af det. Vil han havde fløde på sine havregryn og sukker - ja så giv ham det.... Han skal nok begynde at spise mere senere. Det vigtigste er at han får noget i sig, og at du ikke forskrækker ham mht. mad. At spise sammen skal holdes hyggeligt, og ikke forbindes med tvang på nogen måde. Men jeg kan sagtens se problematikken og nervøsiteten fra din side. Håber ovenstående kan hjælpe jer lidt, og jeg kan love dig, at det ikke fortsætter.

Ovenstående er naturligvis bare min mening og ikke en eksperts. Hvis du er meget i tvivl om hvordan du skal gøre, og hvad der vigtigst for ham at få i løbet af en dag, så kontakt din læge, og hør hvilket madvarer der er mest næring i, mm.

Anmeld

27. maj 2010

Mira0911

Kunne aldrig nogensinde drømme om at tvinge mit barn til at spise..

Hun gider heller ikke altid at have noget at spise når jeg tilbyder.. Når hun skubber det væk, ligger jeg det på bordet, og kort tid efter gør hun tegn til at hun gerne vil have - Hun får det og får lov til at selv rode med det og få det spist uden min hjælp..

Måske du skal lade dit barn selv sidde maden, selv få det bakset ind i munden, generelt bare selv sidde og hygge med det...

Anmeld

27. maj 2010

Diana...

hc=k skriver:

Han får meget sjældent slik vil jeg lige understrege..

Hvis jeg propper maden ind i munden på ham spiser han det og holder op med at græde indtil hans mund er tom så starter han igen.. Det er meget som at have en lille baby og jeg tænker SÅ tit på hvor meget nemmere det var da han bare fik flaske.

Ok det var bare fordi du skrev hvis det kage og slik vil han gerne spise det så det lød bare som om han fik tilbud det tit 

Ok jamen hvis han får mad i maven på den måde og lægen siger det så det jo sådan det skal være det skal nok gå over det har jo alle sammen nogen perioder hvor de prøver os af  og vil havde MANGE af dem endnu.

Kan det være han er ved at få lidt tænder for Lucas vil kun havde flydende ting når han får tænder. 

Anmeld

27. maj 2010

Mama3

hejsa

det er bare super hårdt når ens børn ikke vil spise, jeg arbejder som dp'er og ser engang i mellem at børnene ikke vil spise, jeg plejer bare at stille deres tallerken foran dem, med det samme mad som de andre får, og så lade den stå uden at sige noget så plejer der ikke gå ret lang tid før at de synes det er kedeligt at sidde der og være sur og så begynder de lige så stille og spise ignorer han lidt for så er det lige pludselig ikke sjovt mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.