Jeg tyr til sprøjten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

roenlund

vi irettesætter (staves) også vores hund når vi kmmer hjem og han har lavet rav i den... Det har vi også fået at vide at vi skal.

Det er helt tydeligt at han ved når han har gjort noget forkert også selvom der jo kan være gået et stykke tid... han kommer ikke og hilser når vi kommer hjem hvis han har lavet ballade, men når han ingenting har lavet hopper han rundt når vi kommer hjem... Vi skælder så ud... og lidt efter sørger vi for at blive gode venner...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

roenlund skriver:

vi irettesætter (staves) også vores hund når vi kmmer hjem og han har lavet rav i den... Det har vi også fået at vide at vi skal.

Det er helt tydeligt at han ved når han har gjort noget forkert også selvom der jo kan være gået et stykke tid... han kommer ikke og hilser når vi kommer hjem hvis han har lavet ballade, men når han ingenting har lavet hopper han rundt når vi kommer hjem... Vi skælder så ud... og lidt efter sørger vi for at blive gode venner...

Det er altså fuldstændig misforstået at man skal irettesætte hunden når man kommer hjem. Jeg gad godt vide hvem der har fortalt dig/jer at man skal gøre det, for det er helt helt forkert og er dybt misforstået.

Hvis du ikke tror på det jeg skriver, så kig herunder. Jeg siger det i bedste mening. Hunden aflæser din reaktion, men forstår ikke skæld ud længe efter en gerning. Det holder jeg altså fast i.

Prøv evt at læse her:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/alene

Anmeld

30. maj 2010

Taget fra dyrenes beskyttelse:

Skæld ikke hunden ud, når du kommer hjem og finder ud af, at den har ødelagt noget. Hunden forstår ikke, hvad du mener. Hunden har ikke ”dårlig samvittighed”, selvom det ser sådan ud. Den prøver at formilde dig, fordi den kan mærke, at du er vred eller irriteret på den. Du risikerer derfor at gøre hunden endnu mere usikker samt at ødelægge forholdet mellem dig og din hund, hvis du skælder den ud.

Anmeld

30. maj 2010

Mivsen

Alexis skriver:

Taget fra dyrenes beskyttelse:

Skæld ikke hunden ud, når du kommer hjem og finder ud af, at den har ødelagt noget. Hunden forstår ikke, hvad du mener. Hunden har ikke ”dårlig samvittighed”, selvom det ser sådan ud. Den prøver at formilde dig, fordi den kan mærke, at du er vred eller irriteret på den. Du risikerer derfor at gøre hunden endnu mere usikker samt at ødelægge forholdet mellem dig og din hund, hvis du skælder den ud.

Kan kun sige jeg er 100% enige med dig.

Det andet lyder fuldstændig vanvittig i mine øre!!

Anmeld

30. maj 2010

roenlund

Jeg tror det eneste vi kan blive enige om er at være uenige... for det er jo helt grundlæggende at vi tror noget forskelligt som vi har fået at vide af forskellige "eksperter"

Anmeld

30. maj 2010

kimfrit skriver:

Hej Alle....

Jeg har en rigtig rigtig dejlig hund, som jeg har haft lige fra han var hvalp af. Da han var 6 mdr. gammel fik han konstateret kræft, og har siden der fået fjernet 6 knuder, han har det godt og lide ikke. Så derfor har jeg selvfølgelig valgt at bruge de nødvendige penge på ham. De sagde at han nok ikke ville blive over 6 år. Men han bliver snart 6 år, og leve i bedste velgående!

Nu hvor han har haft lidt sygedom har man altid lade ham slippe væk med nogle ting. Men det har aldrig været et problem.

For et lille år siden, begyndte han så at gå i skralderen, hvilket han ellers adrig havde gjort før. Jeg skældte ham ud, som jeg nu havde lært man skulle gøre. Men selvom han blev rigtig "bange", så gentog han ligesom sit skralde roderi. Og det er bare blevet værre og værre!

Når vi er hjemme, går han aldrig i køkkenet, for det har han aldrig måtte, men når vi ikke er hjemme, går han ud og finde skraldet eller brød på bordet. Det vildt frusterende!

Vi er nød til at fjerne alt, for ellers tager han det.

Han har mad allergi, og må kun få sin hundemad, så det ender altid med nogle røde betændte øre, hvis han finder noget kød

Har har heller aldrig måtte være i møblerne, men når vi ikke er hjemme. Hopper han simpelthen op i sofaen eller sengen, hvilket er vildt klamt, da han fælder meget.

Vi haft han til hundetræning, adfærd psykolog, men intet de siger hjælper!

Så nu har jeg fået nok, efter jeg igen kom hjem til en splittet pose, af mad i hele lejligheden.!

Han er SKIDE bange for vand, så nu har vi en vandsprøjte vi sprøjter ham med i hoved, hver gang han har lavet noget.

Er der andre der har haft et lign problem som kunne komme med nogle gode råd?

Undskyld det blev så langt!

Vi kan selvf. være uenige om metoden, og fred være med det, men måske du skal prøve noget af det  vi andre forslår, når nu det du gør lige nu ikke virker?

Anmeld

30. maj 2010

Mivsen

kimfrit skriver:

Hmm... Jeg tvivler på det er fuldstændig forkert, når det er en adfærd terepaut som siger det er sådan man skal gøre.

Det jo også lidt svært at tage ham i øjeblikket, når han er en engel når man er hjemme?!?!?!.........

Øh..... Selvfølgelig kommer han ud om morgen, sikker dog et dumt spørgsmål. Han er ude på en 45min gå tur, hvorefter han ikke kan gå mere, da han har gigt!. Inde vi så går helt, får han sin gulerod, som han plejer og har gjort de sidste mange år. Intet nyt der. han kommer ud igen kl. 14 når jeg selv er hjemme, dvs. 5 timer senere. igen kl. 18 og så igen ved en 21-22 tiden. Alle hans ture vare mellem 30min - 1 time. Da det er det længste han må gå med sin gigt.

Gad godt vide hvem det er der har fortalt dig det?

Jeg har aldrig hørt man skal gøre det på den måde, tværtimod. Hunden vil blive ved med at gøre det, hvis du ikke finder ud af hvor problemet ligger. Den måde du gør vil kun gøre det værre.

Jeg har efterhånden også snakket med mange hundekyndig personer, og er altid blevet frarådet "din" metode.

Har selv en hund der aldrig ville kunne finde på at lave ballade.

Det kan være din hund mangler tryghed når den er alene, og så laver ballade fordi den ikke ved hva den ellers skal og er frustreret, prøv at gi den en af din trøjer som du har gået med, en duft som den kender, læg den på dens tæppe/pude (Kan ikke huske hvad din hund har og ligge på), det kan være det kan give den ro. og så fjern det dan ødelægger, f.eks, tøm skraldespanden. Bare et forslag.

Ang morgentur, er det ikke en selvfølge at en hund blir luftet, men godt din blir, så den grund da udelukket

Mia...

Anmeld

30. maj 2010

Mivsen skriver:

Kan kun sige jeg er 100% enige med dig.

Det andet lyder fuldstændig vanvittig i mine øre!!

yep også i mine, men vi taler åbenbart for døve ører. Ærgerligt at folk ikke kan tage anden erfaring til sig... stakkels dyr siger jeg bare

Anmeld

30. maj 2010

Mivsen

Alexis skriver:

yep også i mine, men vi taler åbenbart for døve ører. Ærgerligt at folk ikke kan tage anden erfaring til sig... stakkels dyr siger jeg bare

Lige præcis, men hvorfor spørger om hjælp, hvis man alligevel ikke vil tage imod det?

Anmeld

30. maj 2010

roenlund skriver:

Jeg tror det eneste vi kan blive enige om er at være uenige... for det er jo helt grundlæggende at vi tror noget forskelligt som vi har fået at vide af forskellige "eksperter"

Ja, men når det så tydeligvis ikke virker for hende, så var der måske noget om snakken, og så er det da en ide at ændre metoden.

Ved at det er noget værre vås at man skal straffe en hund længe efter den har begået en gerning. Synes virkelig det er synd for den, og kan ikke forstå at man går det med god samvittighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.