Jeg tyr til sprøjten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
35 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

kimfrit

Hej Alle....

Jeg har en rigtig rigtig dejlig hund, som jeg har haft lige fra han var hvalp af. Da han var 6 mdr. gammel fik han konstateret kræft, og har siden der fået fjernet 6 knuder, han har det godt og lide ikke. Så derfor har jeg selvfølgelig valgt at bruge de nødvendige penge på ham. De sagde at han nok ikke ville blive over 6 år. Men han bliver snart 6 år, og leve i bedste velgående!

Nu hvor han har haft lidt sygedom har man altid lade ham slippe væk med nogle ting. Men det har aldrig været et problem.

For et lille år siden, begyndte han så at gå i skralderen, hvilket han ellers adrig havde gjort før. Jeg skældte ham ud, som jeg nu havde lært man skulle gøre. Men selvom han blev rigtig "bange", så gentog han ligesom sit skralde roderi. Og det er bare blevet værre og værre!

Når vi er hjemme, går han aldrig i køkkenet, for det har han aldrig måtte, men når vi ikke er hjemme, går han ud og finde skraldet eller brød på bordet. Det vildt frusterende!

Vi er nød til at fjerne alt, for ellers tager han det.

Han har mad allergi, og må kun få sin hundemad, så det ender altid med nogle røde betændte øre, hvis han finder noget kød

Har har heller aldrig måtte være i møblerne, men når vi ikke er hjemme. Hopper han simpelthen op i sofaen eller sengen, hvilket er vildt klamt, da han fælder meget.

Vi haft han til hundetræning, adfærd psykolog, men intet de siger hjælper!

Så nu har jeg fået nok, efter jeg igen kom hjem til en splittet pose, af mad i hele lejligheden.!

Han er SKIDE bange for vand, så nu har vi en vandsprøjte vi sprøjter ham med i hoved, hver gang han har lavet noget.

Er der andre der har haft et lign problem som kunne komme med nogle gode råd?

Undskyld det blev så langt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Delilah

Det kan have noget at gøre med at i har løsnet reglerne.. Dyr har det godt i faste rammer og hvis rammerne bliver brudt bliver de generelt nervøse og kan begynde at opføre sig helt anderledes.

Anmeld

26. maj 2010

Maria-s

Mht. at han går i skraldespanden så kunne du prøve at smøre chiliolie på noget du med vilje ligger i posen som du ved han vil finde. Jeg kender flere der har brugt denne metode, også hvis de gnaver i fx dørkarme, og de siger det virker! Ved ikke hvordan det er når han har allergi, så kunne du selvf lige vende det med en dyrelæge først.

Mht at hoppe i møblerne; I har ikke mulighed for at lukke dørerne indtil stuen/ soveværelset? Eller sætte en babylåge op? Har han en dejlig hgundekurv med et lækkert blødt tæppe eller endnu bedre en dyne i? Kan sige af erfaring at min egen hund selv er meeeeget malig, men efter der røg en blød dyne (med sengetøj på så den kan vaskes for beskidte poter), så er han blevet rigtig glad for at ligge der, frem for sofaen

Håber det hjalp bare en lille smule?...

Anmeld

26. maj 2010

Sujan

Ellers luk ham inde i et bur eller et rum hvor han ikke kan ødelægge noget når han er alene... Giver en bedre tryghed. Han gør det nok fordi der er noget han er utryg over.. Min hund begyndte også lige pludselig at splitte det hele ad når hun var alene.. Min hundetræner gav mig så rådet men at lukke hende inde.. Nu er hun meget mere rolig når jeg kommer hjem og nu er jeg begyndt ikke at lukke hende inde mere og hun ødelægger stadig intet

Anmeld

27. maj 2010

kimfrit

Maria-s skriver:

Mht. at han går i skraldespanden så kunne du prøve at smøre chiliolie på noget du med vilje ligger i posen som du ved han vil finde. Jeg kender flere der har brugt denne metode, også hvis de gnaver i fx dørkarme, og de siger det virker! Ved ikke hvordan det er når han har allergi, så kunne du selvf lige vende det med en dyrelæge først.

Mht at hoppe i møblerne; I har ikke mulighed for at lukke dørerne indtil stuen/ soveværelset? Eller sætte en babylåge op? Har han en dejlig hgundekurv med et lækkert blødt tæppe eller endnu bedre en dyne i? Kan sige af erfaring at min egen hund selv er meeeeget malig, men efter der røg en blød dyne (med sengetøj på så den kan vaskes for beskidte poter), så er han blevet rigtig glad for at ligge der, frem for sofaen

Håber det hjalp bare en lille smule?...

Chliolie.. hmmm ikke en dårlig ide, måske man skulle hører dyrelægen ad.

Ja han har en fatboy, hvis du kender dem, at ligge på. Men måske man skulle prøve med en dyne. Jeg synes bare de tæpper han har liggende på dem, hurtigt begynder at lugte af hund...

Vi er blevet nød til at rykke bordet helt ind til sofaen og afspærre med stole i begge ender, for han ikke hopper op. Og stille noget på bordet, for eller går han sgu bare over der. hehe

Børnelågen ind til værelset, får han på en eller anden måde brudt op, men nu lukker vi også døren som hjælper på det.

Anmeld

27. maj 2010

kimfrit

Sujan skriver:

Ellers luk ham inde i et bur eller et rum hvor han ikke kan ødelægge noget når han er alene... Giver en bedre tryghed. Han gør det nok fordi der er noget han er utryg over.. Min hund begyndte også lige pludselig at splitte det hele ad når hun var alene.. Min hundetræner gav mig så rådet men at lukke hende inde.. Nu er hun meget mere rolig når jeg kommer hjem og nu er jeg begyndt ikke at lukke hende inde mere og hun ødelægger stadig intet

Jeg tor han ville hyle hvis vi lukkede ham inde i et bur, og da vi bor i en lejlighed, så er der ikke mange værelser uden møbler han ikke må være i, som vi kan lukke ham inde i.

Anmeld

27. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ikke for at virke fordømmende, men er i sikre på at han bliver stimuleret nok? Lyder som om han keder sig....?

Ved ikke om i evt. har ændret rutine?  Hunde kræver jo en hel del motion og aktivering, så måske ligger forklaring (måske kun delvis) der?

Anmeld

27. maj 2010

Mivsen

Skælder du din hund ud når du kommer hjem og ser den har gjort det?

For så kan jeg godt forstå det ikke hjælper.

Anmeld

27. maj 2010

Sujan

Alexis skriver:

Ikke for at virke fordømmende, men er i sikre på at han bliver stimuleret nok? Lyder som om han keder sig....?

Ved ikke om i evt. har ændret rutine?  Hunde kræver jo en hel del motion og aktivering, så måske ligger forklaring (måske kun delvis) der?

Eller overstimuleret

Anmeld

27. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Sujan skriver:

Eller overstimuleret

Ja det kan selvf. også være en mulighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.