Jeg tyr til sprøjten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

kimfrit

Mivsen skriver:

Skælder du din hund ud når du kommer hjem og ser den har gjort det?

For så kan jeg godt forstå det ikke hjælper.

Ja. selvfølgelig gør jeg det, og trække ham ud og viser hvad han er gjort og smider ham så på puden og ligge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

kimfrit

Alexis skriver:

Ja det kan selvf. også være en mulighed.

Vi bor lige ved siden af søndermarken, hvor han kommer ned og rende 3 gange om ugen, og så får han aktiverings legetøj 2 gange om ugen.

Ved ikke om det er for meget?

Anmeld

28. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

kimfrit skriver:

Ja. selvfølgelig gør jeg det, og trække ham ud og viser hvad han er gjort og smider ham så på puden og ligge

Din metode virker ikke. Din hund forstår ikke din måde at skælde ham ud på.

En hund skal have skæld ud i det øjeblik handlingen sker!!! Efterfølgende kan du godt glemme alt om det. Så må man bare bide i det sure æble, og ikke skælde ham ud når du kommer hjem, men vise ham at du er glad for at se ham, og ryde op efter ham.. .

Og så må du nøjes med at  stoppe ham i det når du ser ham gøre det i stedet!!! Det andet virker slet slet ikke og forvirrer og stresser ham bare! Det synd for ham, og virker ikke!!!

Anmeld

28. maj 2010

kimfrit skriver:

Vi bor lige ved siden af søndermarken, hvor han kommer ned og rende 3 gange om ugen, og så får han aktiverings legetøj 2 gange om ugen.

Ved ikke om det er for meget?

Det burde ikke være for meget, men undrer mig over, at han kun får aktiveringslegetøj 2 gange om ugen? Vores har adgang til sit legetøj altid.. og tyggeben også, som er en fantastisk aktiveringskilde.

Har han legetøj eller tyggeben når han er alene? For ellers kan jeg godt forstå hvis han keder sig...

Anmeld

28. maj 2010

Mivsen

Det fuldstændig forkert.

En hund forstår kun hvis du skælder den ud imens den laver ballede.

Den kan ikke sætte det sammen med at den var i skraldespanden for 2 timer siden. Så det må man ALDRIG gøre.. Du får kun en bange og nervøs hund ud af det.

For mig lyder det som om den mangler aktivering.  Blir den luftet om morgen, inden den skal være alene? brugt næsen, så den er træt, og klar til at være alene?

F.eks med min egen den blir altid luftet en time inden den skal være alene, hvor den for lov at løbe frit i skov og på mark. Vi har også faste rutiner inden jeg lader den være alene.

Anmeld

28. maj 2010

Mivsen skriver:

Det fuldstændig forkert.

Den kan ikke sætte det sammen med at den var i skraldespanden for 2 timer siden. Så det må man ALDRIG gøre.. Du får kun en bange og nervøs hund ud af det.

For mig lyder det som om den mangler aktivering.  Blir den luftet om morgen, inden den skal være alene? brugt næsen, så den er træt, og klar til at være alene?

F.eks med min egen den blir altid luftet en time inden den skal være alene, hvor den for lov at løbe frit i skov og på mark. Vi har også faste rutiner inden jeg lader den være alene.

Lige præcis.

Anmeld

29. maj 2010

kimfrit

Alexis skriver:

Det burde ikke være for meget, men undrer mig over, at han kun får aktiveringslegetøj 2 gange om ugen? Vores har adgang til sit legetøj altid.. og tyggeben også, som er en fantastisk aktiveringskilde.

Har han legetøj eller tyggeben når han er alene? For ellers kan jeg godt forstå hvis han keder sig...

Aktiveringens legetøj og almindeligt legetøj er 2 vidt forskellige ting her hjemme. Aktiverings legetøjet bliver fyldt med godbidder 2 gange om ugen, ellers har han alt sit andet legetøj til de andre dage.

Anmeld

29. maj 2010

kimfrit

Mivsen skriver:

Det fuldstændig forkert.

Hmm... Jeg tvivler på det er fuldstændig forkert, når det er en adfærd terepaut som siger det er sådan man skal gøre.

Det jo også lidt svært at tage ham i øjeblikket, når han er en engel når man er hjemme?!?!?!.........

Øh..... Selvfølgelig kommer han ud om morgen, sikker dog et dumt spørgsmål. Han er ude på en 45min gå tur, hvorefter han ikke kan gå mere, da han har gigt!. Inde vi så går helt, får han sin gulerod, som han plejer og har gjort de sidste mange år. Intet nyt der. han kommer ud igen kl. 14 når jeg selv er hjemme, dvs. 5 timer senere. igen kl. 18 og så igen ved en 21-22 tiden. Alle hans ture vare mellem 30min - 1 time. Da det er det længste han må gå med sin gigt.

Anmeld

30. maj 2010

Aktiveringens legetøj og almindeligt legetøj er 2 vidt forskellige ting her hjemme. Aktiverings legetøjet bliver fyldt med godbidder 2 gange om ugen, ellers har han alt sit andet legetøj til de andre dage.

Ok, vores hund har adgang til alt sit legetøj hele tiden, dog ikke med godbidder. Så det er vel nogenlunde det samme.

Jeg holder stadig på, at din måde at irettesætte ham på ikke er rigtig. Synes det lyder underligt at en terapeut har sagt at det er sådan det skal gøres, for har altid fået afvide, at sådan gør man ikke, og det er også fra folk som arb. med hunde. Jeg ville nok kigge efter en anden hundeterapeut hvis det var mig.

Ved ikke om det er den type terapeut du har brugt, men har du overvejet en hundelytter? Har læst om det på nettet, og det ser ud som om mange har gavn af det.

Det kan jo også være hans opførsel bunder i frustrationer som følge af hans sygdom.

Anmeld

30. maj 2010

http://www.hundesprog.dk/index.htm

Håber du kan bruge det til noget. Er da ikke rart med en hund der ikke opfører sig ordentligt selv om man gør hvad man kan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.