Så blev der alligevel pillet ved børnechecken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

N&J

june1987 skriver:

men hun får jo forhøjet børnepenge?

nej hun får ordinært bidrag og ekstra ordinært bidrag og dem har de indtil videre ikke nævnt noget om.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

lonemus

Ansemusen skriver:

Synes godt nok det lyder underligt! Men ja denne spareplan er heller ikke lige efter min næse. MEGET mere tiltrukket af SF's og Social Demokraternes løsningsforslag hvor vi alle yder en smule ekstra på arbejdspladsen og dermed ikke behøver at finde os i lige så stor forringelse af velfærden. Alt det her skræmmer mig faktisk lidt, fordi man ikke aner om det vil fortsætte i det spor, hvor der bliver taget lidt mere og lidt mere langsomt henad vejen så vi ikke skal 'mærke' det.

Jeg syntes osse det er vildt skræmmende......hvad blev det mon til med politikkernes lønnedgang, er den mon helt glemt!!?!?

Anmeld

25. maj 2010

Ansemusen

lonemus skriver:

Jeg syntes osse det er vildt skræmmende......hvad blev det mon til med politikkernes lønnedgang, er den mon helt glemt!!?!?

Uanset hvad er sølle 5 % jo ikke ret meget i forhold til hvor høj en løn de faktisk får og den pension de får resten af livet bare for at have siddet i folketinget. Jeg synes at der bliver skåret så meget over det hele, at dem som sidder og tager alle beslutningerne, burde give lidt mere!
Selvfølgelig skal en fremtrædende minister have en bedre løn end medarbejderen i netto, fordi de er så offentligt eksponeret, men de kan sagtens gå mere ned i løn uden at mangle noget, sådan som jeg ser det!

Anmeld

25. maj 2010

lonemus

Ansemusen skriver:

Uanset hvad er sølle 5 % jo ikke ret meget i forhold til hvor høj en løn de faktisk får og den pension de får resten af livet bare for at have siddet i folketinget. Jeg synes at der bliver skåret så meget over det hele, at dem som sidder og tager alle beslutningerne, burde give lidt mere!
Selvfølgelig skal en fremtrædende minister have en bedre løn end medarbejderen i netto, fordi de er så offentligt eksponeret, men de kan sagtens gå mere ned i løn uden at mangle noget, sådan som jeg ser det!

Jeg er enig med dig i, at 5 % er ingenting, det burde være mere....men det endte sikkert med et 0 %!!

Anmeld

25. maj 2010

Guldet

er forslaget blevet endeligt vedtaget???

Anmeld

25. maj 2010

Svei

LAURAS MOR skriver:

Ja.,

Anmeld

25. maj 2010

Ansemusen

lonemus skriver:

Jeg er enig med dig i, at 5 % er ingenting, det burde være mere....men det endte sikkert med et 0 %!!

Hvis det endte med et 0, så er det fuldstændig til grin! Hvis vi alle skal yde, skal politikerne også yde! Vi er ligesom ALLE danskere i det danske samfund og må give efter evne. Og jeg er sikker på at deres lommer er dybe og godt kan tåle at give en lille smule af kagen. Og ja, kongehuset kunne man nok også kigge lidt nærmere på. Ikke at jeg nødvendigvis synes det skal nedlægges eller noget. Men de får altså RIGTIG mange penge!

Anmeld

25. maj 2010

Mikkelmusen

LAURAS MOR skriver:

Ja!

Anmeld

25. maj 2010

lonemus

Ansemusen skriver:

Hvis det endte med et 0, så er det fuldstændig til grin! Hvis vi alle skal yde, skal politikerne også yde! Vi er ligesom ALLE danskere i det danske samfund og må give efter evne. Og jeg er sikker på at deres lommer er dybe og godt kan tåle at give en lille smule af kagen. Og ja, kongehuset kunne man nok også kigge lidt nærmere på. Ikke at jeg nødvendigvis synes det skal nedlægges eller noget. Men de får altså RIGTIG mange penge!

Jeg syntes ikke man har hørt mere om deres lønnedgang....

Og ja, absolut kongehuset skulle osse af med noget apanage - ikke tale om en nedlægning, men for pokker de får mange millarder om året alle sammen.......!

Anmeld

25. maj 2010

3drenge

Har lige kopieret dette her, der står fra d. 1 juli og ikke januar 2011.

Planen betyder bl.a., at dagpengepe­rioden forkortes fra fire til to år og at børnechecken maksimalt bliver 30.000 kroner pr. familie, hvilket svarer til 2,6 barn. Planen træder i kraft 1. juli.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.