Så blev der alligevel pillet ved børnechecken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.057 visninger
33 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

lonemus

Hmm....den løsning er jeg ikke helt tilfreds med, da det absolut ikke bliver billigere med årerne at have børn.

Personligt rammes vi ikke, da vi har 2 børn og dermed er lige på/under grænsen. Men dem med 3 børn eller flere, bliver sgu ramt hårdt denne gang.

Men dog syntes jeg det er rigtig fornugtigt, at de ikke har opgjort det via indkomst og delt Danmark op i rig og fattig - for hvor går grænsen henne. Og jeg bryder mig slet ikke om den opdeling, så dén ros skal de dog have.

Lone - som i det hele taget syntes denne spareplan er noget underligt - og meget pludseligt noget!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

lonemus

De skulle hellere hente nogle besparelser i kongehuset......de skal sjov nok aldrig mangle noget!!

Anmeld

25. maj 2010

june1987

hvad vil det sige til os med to børn??

Anmeld

25. maj 2010

lonemus

june1987 skriver:

hvad vil det sige til os med to børn??

Kommer an på alderen!

Du må max. få 7500.- kr i kvartalet. Jeg har selv 2 børn, 1 i vuggestue og 1 i børnehave. Jeg får 7600.- kr i kvartalet. Men når ordningen træder i kraft pr. 1 januar 2011, så er mine børn hhv 3 og 4 år. Dvs jeg så der skal have 6700.- kr kvartalet. Dem vil jeg fortsat få, da jeg ikke kommer over de 7500.- kr.

Gav det mening?

Anmeld

25. maj 2010

june1987

ja men nu har jeg feks en veninde der er en enlig mor hvad med hende? hun har to børn 

Anmeld

25. maj 2010

june1987

lonemus skriver:

Kommer an på alderen!

Du må max. få 7500.- kr i kvartalet. Jeg har selv 2 børn, 1 i vuggestue og 1 i børnehave. Jeg får 7600.- kr i kvartalet. Men når ordningen træder i kraft pr. 1 januar 2011, så er mine børn hhv 3 og 4 år. Dvs jeg så der skal have 6700.- kr kvartalet. Dem vil jeg fortsat få, da jeg ikke kommer over de 7500.- kr.

Gav det mening?

men det er også sådan min kommer til at se ud..

men er det først fra januar 2011 ?

Anmeld

25. maj 2010

lonemus

june1987 skriver:

ja men nu har jeg feks en veninde der er en enlig mor hvad med hende? hun har to børn 

Hun får heller ikke mere i børnefamilieydelsen, end os andre.

Hvor meget hun så får i yderligere tilskud - fra faren osv. har vist ingen betydning.

Anmeld

25. maj 2010

june1987

lonemus skriver:

Hvor meget hun så får i yderligere tilskud - fra faren osv. har vist ingen betydning.

hold da op det bliver ikke sjovt for hende så 

Anmeld

25. maj 2010

june1987

lonemus skriver:

men hun får jo forhøjet børnepenge?

Anmeld

25. maj 2010

lonemus

june1987 skriver:

men det er også sådan min kommer til at se ud..

men er det først fra januar 2011 ?

Ja, den skulle først træde i kraft pr 1. januar 2011 - dog sænkes den gradvist over et par år, mener jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.